Gå til innhold

Breivik har det bedre enn studenter og de som går på nav

Anbefalte innlegg

Jeg tror han har en ganske betydelig vei å gå intellektuelt sett. Særlig med tanke på at han viste seg uforstående og spørrende til hvorfor han ikke kom inn på universitetet når han etter sigende mangler fire av seks fag fra videregående skole...  :wacko:

Det har kanskje noe med hans grandiose ego å gjøre...

Fortsetter under...

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

37

• TulleKoppen

20

• Ayia

8

• Løvemamma

7

Jeg tror han har en ganske betydelig vei å gå intellektuelt sett. Særlig med tanke på at han viste seg uforstående og spørrende til hvorfor han ikke kom inn på universitetet når han etter sigende mangler fire av seks fag fra videregående skole...  :wacko:

Helt enig. Politisterte eller forutintatte personer som ikke er i stand til å reflektere, drøfte, vurdere og ressonere har dessuten en tendens til å stryke på universitetet. 

Det har kanskje noe med hans grandiose ego å gjøre...

Jeg tror vel heller det handler om hans forutintatthet. Han har sitt verdensbilde, og samler/ leter etter "fakta" som bekrefter dette. Alt som evt truer hans verdensbilde anser han som propaganda eller konspirasjoner.

Jeg tror vel heller det handler om hans forutintatthet. Han har sitt verdensbilde, og samler/ leter etter "fakta" som bekrefter dette. Alt som evt truer hans verdensbilde anser han som propaganda eller konspirasjoner.

Godt mulig.

Ikke noe godt utgangspunkt for vitenskap... men han kanskje lære. Det ville jo være fint om han på et tidspunkt forstod mer. Tror noe slikt ville demonstrere styrken til rettssamfunnet. Anger er en god straff, og...

Godt mulig.

Ikke noe godt utgangspunkt for vitenskap... men han kanskje lære. Det ville jo være fint om han på et tidspunkt forstod mer. Tror noe slikt ville demonstrere styrken til rettssamfunnet. Anger er en god straff, og...

Tror det er vel optimistisk å forvente noen anger fra den kanten. Det tror jeg ikke han er i stand til.

Annonse

Breivik har ikke generell studiekompetanse siden han mangler en matteksamen fra vgs. Så foreløbig kan han ikke studere. Det gjelder samme regler for ham om for andre.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11167332

Hallo! Hvor mange menneskeliv har har en enkelt mann i to løpet av to handlinger ødelagt?

Han har politiske motiver -ja, men det gjør han ikke mindre farlig for fremtiden. Hans mål i hans grandiose tanker er å rekruttere/påvirke flest mulig til å delta i han innbilte krig. Tør ikke tanken på konsekvensene engang om han noen gan skulle å muligheten til å fortsette sin "krig".

Hei!

Jeg tror han kun er farlig hvis samfunnet går i retning av å hate minoritetene.

Slik som skjer i Russland, mitt håp er at det ikke skjer i vesten.

Hva som skjer vet jeg ikke, dessverre :-)

"Han har politiske motiver og er ikke en sadist slik de pedofile og barnemishandlere er , de frykter jeg mer, og de får jo nesten ingen straffer.

De ødelegger også langt flere menneskeliv ."

Han er jo en barnemishandler, hva er drap, lemlesting og traumatisering av tenåringer annet enn mishandling? Og menneskelivene han har ødelagt er 77 + alle overlevende på utøya og i regjeringskvartelet + deres familier, det er MANGE. Hvis ditt barn hadde blitt drept, hadde det spillt noen rolle om motivet bak drapet var sadisme eller "politisk"?

Hei!

Ja for min del ville det utgjort en forskjell, savnet ville vært like stort, men min søken etter svar ville fått flere svar.

Dessuten "utøya ofrene og deres pårørende hadde og har hverandre, det er langt mer enn de torturerte og forlatte barna har! De har ikke en gang OSS, for VI er jo bare opptatt av oss selv og våre egne barn.

Jeg lurer virkelig på om du har tenkt godt nok i gjennom hva denne idioten har gjort og hva du skriver her inne.

Motivet bak hans handlinger, er for de som ble utsatt for hans terror, helt uinteressant. Han drepte 77 mennesker og har utsatt flere ti-talls, antagelig hundervis, for traumer resten av livet. Han har ødelagt flere mennesker psykisk enn noen annen barnemishandler har gjort.

Det er ingen barnemishandler som alene har ødelagt så mange menneskeliv som denne galningen.

Jeg lurer virkelig på om du har tenkt godt nok i gjennom hva denne idioten har gjort og hva du skriver her inne.

Motivet bak hans handlinger, er for de som ble utsatt for hans terror, helt uinteressant. Han drepte 77 mennesker og har utsatt flere ti-talls, antagelig hundervis, for traumer resten av livet. Han har ødelagt flere mennesker psykisk enn noen annen barnemishandler har gjort.

Det er ingen barnemishandler som alene har ødelagt så mange menneskeliv som denne galningen.

Hei!

Og jeg skulle ønske jeg kunne gni det inn i et åpent sår hos deg med salt, hvor lite du har tenkt igjennom ting, hvor lite du vet, da ville du forståttvatvdet er umulig å forklarenfor meg til mennesker som deg hvor fullstendig feil du tran, men viktigst hvor lite du vet. Om sadismen som en voksen gjør mot et barn, alene ofte, og over år, ofte mot flere, og etterlaterbdem, alene, uten støtte og uten forklaring.

Ok ABB drepte mange.... Han torturertenikkenover Laaaang tid, men det gjør mange pedofile og andre voksne.

For meg utgjør de, en langt større trussel.

Annonse

Hei!

Og jeg skulle ønske jeg kunne gni det inn i et åpent sår hos deg med salt, hvor lite du har tenkt igjennom ting, hvor lite du vet, da ville du forståttvatvdet er umulig å forklarenfor meg til mennesker som deg hvor fullstendig feil du tran, men viktigst hvor lite du vet. Om sadismen som en voksen gjør mot et barn, alene ofte, og over år, ofte mot flere, og etterlaterbdem, alene, uten støtte og uten forklaring.

Ok ABB drepte mange.... Han torturertenikkenover Laaaang tid, men det gjør mange pedofile og andre voksne.

For meg utgjør de, en langt større trussel.

I tillegg til alle som ble drept og alle familier i sorg, så var det også mange som ble skadet. Jeg kjenner ikke omfanget av det, men det har nok vært mye smerte, lange sykehusopphold og kanskje noen med smerter og begrensninger som de må leve med resten av livet. At noen får psykiske lidelser tror jeg også.

Jeg tror ikke alt kan sammenlignes, men det er helt sikkert at Breivik har ødelagt mange flere liv enn de han drepte, som må leve med smerten.

Hei!

Jeg tror han kun er farlig hvis samfunnet går i retning av å hate minoritetene.

Slik som skjer i Russland, mitt håp er at det ikke skjer i vesten.

Hva som skjer vet jeg ikke, dessverre :-)

Han har jo beviselig vist at han er farlig, at han har evne til å sette sine skrudde tanker ut i virkeligheten.

Skjønner ikke helt hva du sikter til i forhold til Russland, så det kan jeg ikke kommentere.

Det blir egentlig helt meningsløst å sette barnemisbrukere mot ABB, selvfølgelig gjør de stor skade på sine ofre. Jeg føler bare du bagatelliserer ABBs handlinger og konsekvenser, er det fordi det ble spekulert i om han har asberger som gjør at du bagatelliserer hans handlinger?

I tillegg til alle som ble drept og alle familier i sorg, så var det også mange som ble skadet. Jeg kjenner ikke omfanget av det, men det har nok vært mye smerte, lange sykehusopphold og kanskje noen med smerter og begrensninger som de må leve med resten av livet. At noen får psykiske lidelser tror jeg også.

Jeg tror ikke alt kan sammenlignes, men det er helt sikkert at Breivik har ødelagt mange flere liv enn de han drepte, som må leve med smerten.

Hei!

Det er jeg helt enig i!

Og som misbrukere ødelegger flere liv enn det ene, eller ofte flere barn, de torturer og plaget over år, uten nåde, uten anger og uten at barnet som voksen ble møtt med andre moteord enn," det er ikke mer synd på deg enn andre"

Å si/skrive det burde få noen og enhver til å kjenne kvalme, sinne, og avsky!

Det er jo feil, selvsagtber det mer synd på mange!

Han har jo beviselig vist at han er farlig, at han har evne til å sette sine skrudde tanker ut i virkeligheten.

Skjønner ikke helt hva du sikter til i forhold til Russland, så det kan jeg ikke kommentere.

Det blir egentlig helt meningsløst å sette barnemisbrukere mot ABB, selvfølgelig gjør de stor skade på sine ofre. Jeg føler bare du bagatelliserer ABBs handlinger og konsekvenser, er det fordi det ble spekulert i om han har asberger som gjør at du bagatelliserer hans handlinger?

Hei!

Nei nei, jeg bagatelliser ikke!

Men jeg har lite respekt og forståelse for de som følte de måtte gå i rosemarsj for utøya ofrene...

Hva med Christoffer gjestad kile og hans drapsmann , Kim Morten Larsen, i mitt hodet er han ikke bare like ille, men kanskje verre, selv om han så langt torturerte til døde "kun" et barn og mange dyr...

Han er ute om 2år... Klar til å ta et nytt barn :-(

Uten annet motiv enn: sadisme.

Han trengte veren musikk på ørene, årelang trening, yoga eller steroider , Kim Morten Laresen er født sadist og i mitt hode langt verre og truende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...