Gå til innhold

En sommer er over

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er fascinerende med realistiske skildringer av hvordan folk ender opp bak murene. Hva som fører til hva. Hvordan rettssystemet påvirker folk i den ene eller den andre retningen. Mange gode historier, faktisk. Ikke det at jeg syns det er humoristisk, selvsagt. Faktisk føler jeg med mange av de fiksjonelle karakterene. Livet og samfunnet er litt som et roulette-hjul; en blir bare kastet ut i det, og så avgjør måten man kastes på hvilket tall man ender på. Mange skjebner.

Det er fascinerende med realistiske skildringer av hvordan folk ender opp bak murene. Hva som fører til hva. Hvordan rettssystemet påvirker folk i den ene eller den andre retningen. Mange gode historier, faktisk. Ikke det at jeg syns det er humoristisk, selvsagt. Faktisk føler jeg med mange av de fiksjonelle karakterene. Livet og samfunnet er litt som et roulette-hjul; en blir bare kastet ut i det, og så avgjør måten man kastes på hvilket tall man ender på. Mange skjebner.

Hva svarte du på nå?

Anonymous poster hash: 3e750...f39

Annonse

Det er litt deprimerende at sommeren er over, synes den gikk så fort i år. Enig, eller er du glad det går mot høst?

Det er enormt fort sommeren er gått. Så er det å vente på neste sommer, og da er vi et år eldre. Skremmende.

Egentlig så liker jeg vel så godt fine vår og høstdager. Da du kan gå turer til fjells. På sommeren er det ofte for varmt til å gå tur til fjells. Men vinteren med mørket og glatte veger er jeg ikke så glad i.

Begrepet funksjonshemning brukes jo på flere enn rullestolbrukere. Hørselsproblemer. Psykiske lidelser. Etc.

Men antisosial personlighetsforstyrrelse, altså en sykdom knyttet opp mot det folkelige begrepet psykopati, er jo også en diagnose. Er dette da en funksjonshemning det da?

Kan man si at psykopater er funksjonshemmede?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...