Gå til innhold

Hva kan det være? (magesmerter)

Anbefalte innlegg

De siste to dagene har jeg hatt nokså sterke smerter i mageregionen på venstre side. Jeg må av og til krøke meg litt når jeg går, så vondt gjør det. Hadde det vært på høyre, så hadde jeg lurt på om det var blindtarmen, men det er som sagt på venstre, og der har vi vel ingen spesielle organer? Det kan til og med hende at det bare er en muskelstrekk, men har vi så mange muskler der da? Kan ikke huske at jeg noen gang har hatt vondt på den siden før.

Kvinne, godt voksen.

Anonymous poster hash: 7b296...73e
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394115-hva-kan-det-v%C3%A6re-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ha brukket et ribbein? Jeg brakk ribbein uten at jeg hadde gjort noe spesiellt (flyttet et møbel), og merket ingen ting før dagen etterpå. Jeg har også hostet av et ribben, og jeg er ikke beinskjør, så det er sånt som kan skje.

Hvis det er ribben, må det bare gro. Typisk er det at det lindrer litt ved og bøye seg mot den vonde sida når man sitter og går. Vondt er det i alle fall :wacko:

Ribbeina er høyre opp, så det kan ikke være det. Smertene mine er nokså langt nede. Det kjennes nesten som en slags "hold" bare at det er ikke det. Smertene kommer når jeg står og går, men er mindre/borte når jeg sitter eller ligger. Må vel være noe muskulært? Jeg får se og komme meg til elgen for sikkerhets skyld. Legen mener jeg.

Ribbeina er høyre opp, så det kan ikke være det. Smertene mine er nokså langt nede. Det kjennes nesten som en slags "hold" bare at det er ikke det. Smertene kommer når jeg står og går, men er mindre/borte når jeg sitter eller ligger. Må vel være noe muskulært? Jeg får se og komme meg til elgen for sikkerhets skyld. Legen mener jeg.

Høres ut som en muskelstrekk.

Anonymous poster hash: 2dbb4...843

Annonse

Nei det er ikke luftsmerter. De kjennes annerledes, og er dessuten konstante uavhengig om jeg sitter eller står.

Du skrev jo i det første innlegget at smertene var mye mindre når du satt/lå og fikk svar i forhold til det.

Ja, smertene mine er mindre når jeg sitter eller ligger. De kommer når jeg reiser meg og når jeg går.

Luftsmerter derimot (i alle fall hos meg) er konstante uavhengig av om jeg sitter eller står, og de kjennes annerledes. Så jeg vet at dette ikke er luftsmerter.

Ja, smertene mine er mindre når jeg sitter eller ligger. De kommer når jeg reiser meg og når jeg går.

Luftsmerter derimot (i alle fall hos meg) er konstante uavhengig av om jeg sitter eller står, og de kjennes annerledes. Så jeg vet at dette ikke er luftsmerter.

Det var nok jeg som misforsto det siste innlegget ditt.. Hvis du har mest vondt når du står og går så høres det ikke så farlig ut. Det er derfor jeg tror det kan være en muskelstrekk, men det spørs jo hvor det gjør vondt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...