Gå til innhold

Bare feite mødre liker plus-size-modeller

Anbefalte innlegg

«Ingen vil se formfulle kvinner. Det er disse feite mødrene med sine potetgullposer, liggende på sofaen foran tv’en, som sier at tynne modeller er stygge. Mote handler om drømmer og illusjoner».

http://www.klikk.no/mote/kamille/moteogskjonnhet/article831395.ece

Er det virkelig slik?

Anonymous poster hash: 6304f...162

Fortsetter under...

Åh, enda en som tror at feil er synonymt med å være lat. Tulliing. Men ja, jeg vil helst se slanke modeller. Både da jeg var feit og nå som jeg er slank. Det er tross alt skapt et ideal om at vi skal være pinnedyr.

Anonymous poster hash: 7fc0a...c64

Har inntrykk av at mange synes det er flott med formfulle modeller, særlig de som er runde selv, men jeg er litt usikker på om de selger like mye klær som de tynnere. Kanskje de gjør det? Plus-avdelingene hos alle kjedene blir nå stadig større, så det må finnes mange storvokste norske kvinner.

Jeg må innrømme at jeg sjelden faller for klær vist på store modeller. Jeg ser nesten ikke klærne, bare modellene, og pleier ikke engang å sjekke om de finnes for mindre kropper. Jeg vil ikke se sånn ut. Sånn er det med det, men jeg synes folk må få se ut som de vil og ha forskjellig mening om hva som er pent. Alt snakket om at ekte kvinner er formfulle er direkte slemt. Ektheten sitter da for svarte ikke i fettet.

Har inntrykk av at mange synes det er flott med formfulle modeller, særlig de som er runde selv, men jeg er litt usikker på om de selger like mye klær som de tynnere. Kanskje de gjør det? Plus-avdelingene hos alle kjedene blir nå stadig større, så det må finnes mange storvokste norske kvinner.

Jeg må innrømme at jeg sjelden faller for klær vist på store modeller. Jeg ser nesten ikke klærne, bare modellene, og pleier ikke engang å sjekke om de finnes for mindre kropper. Jeg vil ikke se sånn ut. Sånn er det med det, men jeg synes folk må få se ut som de vil og ha forskjellig mening om hva som er pent. Alt snakket om at ekte kvinner er formfulle er direkte slemt. Ektheten sitter da for svarte ikke i fettet.

Hei!

Det er jeg enig i.

Vil ikke selv se sånn ut, men hvert sitt valg, andre verdier er viktigere uansett.

Annonse

At feite mødre liker plus-sze-modeller stemmer med FB- vennene mine. Da noen for et års tid siden la ut nakenbilde av en overvektig modell, var det bare kvinner som selv er overvektige som skrev at hun var vakker.

Eller kan det være at vi blir pepret med alt som er 40 kg, alt er stylet, alt er polert og pumpet opp og ut, og iblant kan det være fint å se noe som er tilsvarende normalt (normalt for i det minste 90% av landets kvinner).  Det er noe fint og det blir litt mer ekte med det. Jeg mener ikke å si at ektheten sitter i kiloene (togli) men vi er et land med kvinner i alle vektklasser, og alle vektklassene bør være synlig ( imote som alt annet), men det blir overload av sykelig-overperfekte tynne kvinner. Er det rart 15-16 åringer strever med å bli voksen og spiser Cambridge i skjul? Jeg hyller ikke overvekt, men normalkroppene.

Jeg synes store modeller ofte er velporsjonerte og billedskjønne. Sikkert sunt med variasjon i reklamen og ikke minst for å nå ulike målgrupper.

Men legg merke til den tynne modellen nederst, hun med det lange håret. Der hun står sideveis med hvitt skjørt. Er lårene mye tynnere på det ene bildet. Helt klart photoshoppet. Så kan man lure på om de har gjort henme tykkere ller tynnere enn hun virkelig er.

Hva som er smartest i en kommersiell sammenheng skal jeg ikke uttale meg om, men merker jo at det langt i fra er mangel på menn som foretrekker damer med litt mer kjøtt på kroppen.

Du får fortelle det til han fjotten på Kvinneguiden som akkurat nå klager over at dama hans har gått opp fra 51 til 56 kg og blitt litt bredere over rompa og lårene. Han lurer på hvordan han skal få sagt til henne at han ikke lenger tenner på henne og vil slanke henne.

Du får fortelle det til han fjotten på Kvinneguiden som akkurat nå klager over at dama hans har gått opp fra 51 til 56 kg og blitt litt bredere over rompa og lårene. Han lurer på hvordan han skal få sagt til henne at han ikke lenger tenner på henne og vil slanke henne.

Stakkars fyr. Eller: stakkars dame! Håper hun finner en ny som fortjener henne.

Vi har alle våre preferanser, og denne mannens syn på kjæresten blir neppe endret av at andre folk synes hun (fortsatt) er flott. Så nytteløst å snakke til slike, tror jeg.

Men selv om man har sine preferanser i utgangspunktet synes jeg det er sjokkerende at man slutter å være interessert i den som man allerede er kjæreste med, og presumptivt elsker, bare pga mindre forandringer.

Gjennom et langt liv sammen vil fx de fleste kvinner oppleve at en mann som hadde masse hår da de ble sammen mister det. Hva om hun da sa det samme? "Æsj, tenner ikke lenger" Eller rynker.. Folk må være litt mer rause med hverandre.

Og også: hvis man ikke er så rigid i utgangspunktet om hvordan en kjæreste skal/bør se ut, men være litt mer åpen for den lykken som kan komme ens vei, tror jeg mange ville kunne se at preferansene var vare det og ikke nødvendigheter og at man kan både forelske seg i og tenne på noen som er "utenfor boksen".

Lenke? En voksen dame på 56 kg kan ikke være særlig lang om han skal synes hun er for feit...

Annonse

BrukerErAnonym

Høres ut som trolling.

Høres ut som trolling.

Tja, kanskje. Ikke godt å si. Det finnes jo mange menn som foretrekker slanke damer med små pupper. For ikke å snakke om de som går hakket videre og er pedofile. Jeg påstår altså ikke at kvinner på 51 kg ser ut som barn, bare minner om at menn har ulik smak.

Tja, kanskje. Ikke godt å si. Det finnes jo mange menn som foretrekker slanke damer med små pupper. For ikke å snakke om de som går hakket videre og er pedofile. Jeg påstår altså ikke at kvinner på 51 kg ser ut som barn, bare minner om at menn har ulik smak.

Enig. Trenger ikke være trolling.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=768931?st=0

Hun er ca 160, og han foretrekker "pitete" damer med kropp som en 16-åring.

Det trenger jo ikke være trolling, men fyren selv er 178 cm / 76 kg og slett ikke i nærheten av å være så mager som han gjerne ville kreve at dama skal være... Skal tro hva han hadde sagt om hun hadde forlangt at han skulle gå ned 13 kg for å få samme bmi som det han vil at hun skal ha.

Men det ser ut til at de som tydeligvis er faste der inne mener han er et troll som også opererer under andre nick på diskusjon.no

En av de tingene som er litt slitsomt på Kvinneguiden, er at de er veldig raske med å rope "Troll". Jeg har ikke vært der lenge nok til å vite om det er et reelt problem, men det virker som om noen ynder å rope Troll hver gang det er noen som er bittelitt ved siden av mainstream.

En av de tingene som er litt slitsomt på Kvinneguiden, er at de er veldig raske med å rope "Troll". Jeg har ikke vært der lenge nok til å vite om det er et reelt problem, men det virker som om noen ynder å rope Troll hver gang det er noen som er bittelitt ved siden av mainstream.

Jeg har aldri vært der inne, men leste denne tråden nå. Trådstarter virker jo som en temmelig umoden skrue dersom det virkelig er tilfelle da. Han er 29 år, sammen med ei på 27, synes det er verdens undergang seksuelt sett at hun har lagt på seg fra nesten undervektig til slankt normalvektig, de har vært sammen en stund, men han ser ikke for seg at det varer og han vil i alle fall ikke ha barn med henne... Sjarmklump.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...