Gå til innhold

Bare feite mødre liker plus-size-modeller

Anbefalte innlegg

En av de tingene som er litt slitsomt på Kvinneguiden, er at de er veldig raske med å rope "Troll". Jeg har ikke vært der lenge nok til å vite om det er et reelt problem, men det virker som om noen ynder å rope Troll hver gang det er noen som er bittelitt ved siden av mainstream.

Det er veldig mye trolling på KG, f.eks http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=769180

Anonymous poster hash: 5a93f...024

Fortsetter under...

«Ingen vil se formfulle kvinner. Det er disse feite mødrene med sine potetgullposer, liggende på sofaen foran tv’en, som sier at tynne modeller er stygge. Mote handler om drømmer og illusjoner».

http://www.klikk.no/mote/kamille/moteogskjonnhet/article831395.ece

Er det virkelig slik?

Anonymous poster hash: 6304f...162

Jeg reagerer negativt på de bildene hvor modellene har valker, men jeg reagerer også negativt på enkelte bilder av de tynneste modellene.

Men det stemmer vel at mote handler om drømmer og illusjoner, og jeg forbinder ikke noe positivt med valker.

Anonymous poster hash: 15a3c...9d8

Jeg reagerer negativt på de bildene hvor modellene har valker, men jeg reagerer også negativt på enkelte bilder av de tynneste modellene.

Men det stemmer vel at mote handler om drømmer og illusjoner, og jeg forbinder ikke noe positivt med valker.

Anonymous poster hash: 15a3c...9d8

Med å ha valker er da relativt vanlig.

Anonymous poster hash: 5a93f...024

«Ingen vil se formfulle kvinner. Det er disse feite mødrene med sine potetgullposer, liggende på sofaen foran tv’en, som sier at tynne modeller er stygge. Mote handler om drømmer og illusjoner».

Er det virkelig slik?

Synes det var frodig og lekkert jeg altså:-)

Annonse

Eller kan det være at vi blir pepret med alt som er 40 kg, alt er stylet, alt er polert og pumpet opp og ut, og iblant kan det være fint å se noe som er tilsvarende normalt (normalt for i det minste 90% av landets kvinner).  Det er noe fint og det blir litt mer ekte med det. Jeg mener ikke å si at ektheten sitter i kiloene (togli) men vi er et land med kvinner i alle vektklasser, og alle vektklassene bør være synlig ( imote som alt annet), men det blir overload av sykelig-overperfekte tynne kvinner. Er det rart 15-16 åringer strever med å bli voksen og spiser Cambridge i skjul? Jeg hyller ikke overvekt, men normalkroppene.

Det hadde vært interessant å se hvor mye reklame med runde damer selger i forhold til den med slanke. Jeg har en mistanke av at selv de runde helst faller for klær vist på slanke, nettopp fordi vi kjøper og vil ha en drøm eller illusjon. Jeg har sett at det går en reklame med tykke kvinner på TV nå. Er det Lizzie butikken heter, tro? Hvis den går lenge er det vel mye som tyder på at den funker.

Jeg er enig i at det i en perfekt verden burde finnes plass i reklamen til alle slags kropper, men hvis vi ikke kjøper det når de faktisk gir oss det kan vi vel ikke laste reklamebransjen og moteverdenen for at alle modellene er tynne? Da er det jo vi som ikke vil ha det annerledes. De vil bare tjene penger, selvsagt. Hvis vi vil ha reklame med runde kvinner må vi kjøpe produktene og strømme til butikkene når de en sjelden gang gir oss det, og ikke sitte hjemme i sofaen og tenke at det er så flott at noen endelig viser vanlige kropper.

Er det virkelig slik?

Nei, moteverdenen er jo ikke virkelighetens verden.

Ute på gata, og ellers når man reiser rundt i verden, er det jo kropper i alle fasonger. Hvem tenker over det liksom?!

Tror folk flest forholder seg mest til mennesket - utstrålingen og væremåte, hvordan de behandler deg og får deg til å føle. (men mange er vel egentlig mest opptatt av seg selv)

En tynn person kan jo se pen ut på bilder, men være kjedelig i virkeligheten.

Og det samme med en formfull kvinne.

Men også vice versa.

En ikke-billedskjønn kvinne kan ha en stor personlighet som virker som en magnet, uansett fasong.

Folk fra det virkelige liv gir i hvert fall meg, flere tanker, følelser, drømmer, illusjoner, enn noen på en plakat. 

Også ja, kvinneguiden forum er ikke noe sted å diskutere saklig, eller viktigere ting i livet.

Det er jo viktig å ha kvinner med forskjellige kropper, alle er ikke tynne og perfekte. Virkeligheten er ikke sånn, se dere rundt. Noen er veldig tykke og, og veldig tykke er ikke de modellene. De er vel heller mer normale.

Det hadde vært interessant å se hvor mye reklame med runde damer selger i forhold til den med slanke. Jeg har en mistanke av at selv de runde helst faller for klær vist på slanke, nettopp fordi vi kjøper og vil ha en drøm eller illusjon. Jeg har sett at det går en reklame med tykke kvinner på TV nå. Er det Lizzie butikken heter, tro? Hvis den går lenge er det vel mye som tyder på at den funker.

Jeg er enig i at det i en perfekt verden burde finnes plass i reklamen til alle slags kropper, men hvis vi ikke kjøper det når de faktisk gir oss det kan vi vel ikke laste reklamebransjen og moteverdenen for at alle modellene er tynne? Da er det jo vi som ikke vil ha det annerledes. De vil bare tjene penger, selvsagt. Hvis vi vil ha reklame med runde kvinner må vi kjøpe produktene og strømme til butikkene når de en sjelden gang gir oss det, og ikke sitte hjemme i sofaen og tenke at det er så flott at noen endelig viser vanlige kropper.

For egen del er jeg glad når noen som faktisk har noen ekstra kilo viser hvordan klærne vil være på meg. Det er faktisk først da jeg kan vurdere om dette er noe for meg. Det er hvertfall patetisk når tynne modeller viser +zize.

Nå er jeg ikke veldig opptatt av catwalk og motefotografering, men jeg synes det er hårreisende hvor anorektiske modellene må være for å tilfredsstille moteskaperene. At det finnes et begrep som heter zize 0 sier vel sitt.

Jeg er overbevist om at moteskeperenes ideal er homofile gutter som de selv er tiltrukket av.. Modellene skal hverken ha rumpe, lår eller pupper. Det er hvertfall veldig få jenter som kan identifisere seg med disse modellene, Og når klærne ikke er i nærheten av å ligne hvodan de faktisk vil være på gjennomskvinnen er det bare med på å bryte ned flotte kvinners selvbilde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...