Gå til innhold

Gave til en Venn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Ja ifølge barnehabiliteringen skal man skifte visse klær hver dag og bukser annen hver dag,

 Sier de det? Jeg går med buker én uke jeg...

Anonymous poster hash: 209a5...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet mitt er at jeg liker klær bedre jo lenger de er brukt innenfor rimelighetens grenser, de blir myke etter en dag, og bedre etter to dager. Og jegsover jo i natttøy og dusjer og tar på meg de samme klærne, unntatt undertøy. Jeg er altså ren. Hadde klærne hatt flekker eller jeg luktet, men det var min mann enig i at jeg ikke gjør.

 

Å bruke de samme klærne i 10 dager er laaaangt utenfor rimelighetens grenser! Selv om du føler at de er rene fordi de ikke har flekker eller svettelukt, så blir de allikevel skitne langs kanten på ermene og i nakken f.eks., likeså i bukselinningen. Jeg kan også bruke samme buksa i en hel arbeidsuke dersom jeg ikke svetter, men da skifter jeg gjerne på ettermiddagen i forbindelse med trening eller noe.

 

De rådene du har fått på barnerehabiliteringen gjelder nok hele familien og dermed også deg selv om ingen har sagt det direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gaven ble vellykket.:-)

Jeg så ok ut. Ifølge en venn.

Jeg dro hjem kl 22.00,

Det ble en hyggelig fest :-)

Og jeg ble passe sliten og deilig jeg er hjemme nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok deg aldeles nydelig ut (bokstavelig talt)! Festen ble veldig vellykket selv om det var litt trått til å begynne med med ca halvparten nye fjes. Det var skikkelig hyggelig - jeg er nettopp kommet hjem nå :)

 

(Jeg kan føye til at jeg hadde akkurat de samme kvalene hva angår gave og antrekk, men jeg var av en eller annen tilfeldighet ikke logget på tidligere i dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok deg aldeles nydelig ut (bokstavelig talt)! Festen ble veldig vellykket selv om det var litt trått til å begynne med med ca halvparten nye fjes. Det var skikkelig hyggelig - jeg er nettopp kommet hjem nå :)

(Jeg kan føye til at jeg hadde akkurat de samme kvalene hva angår gave og antrekk, men jeg var av en eller annen tilfeldighet ikke logget på tidligere i dag.)

Hei!

Takk :-) siden du syns jeg så pen ut og sa det, ble jeg glad. De vi ikke kjente hadde pyntet seg mer, men vi fulgte nok reglene for etikette nok.

Jeg var lettet når gavene ble pakket ut, jeg grudde meg litt. Særlig fordi alle måtte se på.

Det ble for mye for meg fort Pga av musikk, jeg måtte derfor hele tiden spørre " unnskyld hva sa du?"... Slitsomt. Kjente jeg ble fort sliten, det betyr jo ikke at jeg ikke hygger meg, bare at jeg blir mentalt overbelastet. Det var mer prat enn jeg er vant til.

Jeg har sovet godt, håper du også har sovet godt.

Tror ikke jeg kan bli med på kino i dag,takk for invitasjonen, må i skogen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok deg aldeles nydelig ut (bokstavelig talt)! Festen ble veldig vellykket selv om det var litt trått til å begynne med med ca halvparten nye fjes. Det var skikkelig hyggelig - jeg er nettopp kommet hjem nå :)

(Jeg kan føye til at jeg hadde akkurat de samme kvalene hva angår gave og antrekk, men jeg var av en eller annen tilfeldighet ikke logget på tidligere i dag.)

Hei!

Det kommer en film jeg vil se i oktober, norsk, fantasy, tror med midgardsormen, i vertfall min type film, vil du bli med på å se den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Det kommer en film jeg vil se i oktober, norsk, fantasy, tror med midgardsormen, i vertfall min type film, vil du bli med på å se den?

 

Hold meg oppdatert, så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold meg oppdatert, så får vi se :)

Hei,

Mysteriet Ragnarok, 4 oktober, premiere.

Kan du bestille billetter? Oss to og tre barn, Lille har sett trailer og gleder seg :-)

Er det ikke merkelig at ingen spurte hvorfor eller tenkte mer over, hvorfor kulen ytterst gir utfall, når kulen i andre enden slippes? Dette er jo overføring av bevegelsesenergi :-) man trenger ikke si så mye, men man bør vel vie det mer interesse. Jeg så bursdagpersonen stirret intenst og kkanskje var det det hun tenkte på.

Jeg blir mest opptatt av hvordan rytmen først er sterk, god, tydelig og klar, for så å dø ut- irriterende på sin egen måte.

Jeg har derfor kjøpt meg en kinesisk uro på batteri :-) :-) jeg tror du vil like den:-)

Vil du komme på fest til meg å se på den en fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke merkelig at ingen spurte hvorfor eller tenkte mer over, hvorfor kulen ytterst gir utfall, når kulen i andre enden slippes? Dette er jo overføring av bevegelsesenergi :-) man trenger ikke si så mye, men man bør vel vie det mer interesse. Jeg så bursdagpersonen stirret intenst og kkanskje var det det hun tenkte på.

Jeg blir mest opptatt av hvordan rytmen først er sterk, god, tydelig og klar, for så å dø ut- irriterende på sin egen måte.

Jeg har derfor kjøpt meg en kinesisk uro på batteri :-) :-) jeg tror du vil like den:-)

Vil du komme på fest til meg å se på den en fredag?

 

Ja, jeg vil se!

 

Jeg satt og lurte på hvordan de andre kulene "visste" at én eller to kuler var sluppet - slik at riktig antall ble skutt ut på den andre siden?

 

Mysteriet Ragnarok, 4 oktober, premiere.

Kan du bestille billetter? Oss to og tre barn, Lille har sett trailer og gleder seg :-)

 

Husk ledsagerordning!

 

Jeg tror vi må kjøpe billetter i skranken hvis vi skal benytte oss av ledsagerbeviset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil se!

 

Jeg satt og lurte på hvordan de andre kulene "visste" at én eller to kuler var sluppet - slik at riktig antall ble skutt ut på den andre siden?

 

 

Jeg tror vi må kjøpe billetter i skranken hvis vi skal benytte oss av ledsagerbeviset?

Hei!

Ok! Skal du komme alene eller skal jeg lage en fest?

Jeg kan ringe Oslo kino, for man må bestille til premiere, det burde funksjonshemmede også kunne.

Jeg må bare få hvilt meg nå litt. Kanskjebi slutten av sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og lurte på hvordan de andre kulene "visste" at én eller to kuler var sluppet - slik at riktig antall ble skutt ut på den andre siden?

 

Jeg tror det blir to støt etterhverandre. Fordi kulene egnetlig ikke er 100% inntil hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir to støt etterhverandre. Fordi kulene egnetlig ikke er 100% inntil hverandre.

Hei!

Jo de er helt inntil hverandre. Det er bevegelsesenergien som overføres mellom kulene og gir utslag i den siste. Det er fasinerende :-) du kan lese mer om det på fysikk nettsteder, mange :-)

Jeg har to kinetiske uroer nå, på batteri, de er hyggelige å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jo de er helt inntil hverandre. Det er bevegelsesenergien som overføres mellom kulene og gir utslag i den siste. Det er fasinerende :-) du kan lese mer om det på fysikk nettsteder, mange :-)

Jeg har to kinetiske uroer nå, på batteri, de er hyggelige å se på.

 

Jasså? Forklar hvorfor 2 kuler gir 2 kuler på andre siden, da, i stedet for bare dobbel hastighet?

 

Tror dette kommer av 2 støt etterhverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Forklar hvorfor 2 kuler gir 2 kuler på andre siden, da, i stedet for bare dobbel hastighet?

 

Tror dette kommer av 2 støt etterhverandre.

Hei!

Bedre, newtons tredje lov. Se Wikipedia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bedre, newtons tredje lov. Se Wikipedia

 

Nei, det er ikke bra nok, desverre. De lovene forklarer krefter. Det er ingenting ved de lovene som forklarer hvorfor det spretter 2 kuler ut på den andre siden om du slipper 2 kuler. Hvis de bruker lov 2 så ser du at man like gjerne kunne hatt én kule ut, med dobbel aksellerasjon, når man slipper 2.

 

Som sagt, når man slipper 2 kuler, så vil først den ene kulen sprette ut én, deretter vil kule nummer 2 sprette ut den andre... pga. at kulene man slipper ikke er helt inntil hverandre (ei heller i fullstendig samme plan som de som henger ned).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...