Gå til innhold

Hva gjør du når du er syk (jobb)..

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere når dere blir syke i løper av natten og dere skal på jobb dagen etter og setter arbeidsplassen i beita? Presser dere til å dra på jobb likevel?

Jeg er i en slik situasjon nå. Jeg får meg ikke til å ringe og melde om sykdom fordi jeg da setter arbeidsplassen min i beita. Det MÅ være folk der, og spesielt i helger er det vanskelig å få noen til å jobbe. Vi har et problem med at ikke en gang ringevikarer tar tlf.

Så nå sitter jeg syk og må pine meg gjennom en 9-timers vakt fordi jeg ikke får meg til å si fra av ovennevnte grunner..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394175-hva-gj%C3%B8r-du-n%C3%A5r-du-er-syk-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• slabbedask

7

• frosken

4

• AnonymBruker

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Hva er det egentlig du ønsker å oppnå med denne tråden?

Hæ?

Jeg spør om råd! Jeg spør hvordan andre løser slike situasjoner. Hva er galt med det???

Vet du. Bare glem at jeg spurte om dette :(

Håper tråden blir slettet.

Endret av hww

Feber, forkjølt, halsvondt, og migrene.

Driver også med mat og kundebehandling.

Forkjølelse= gå. Bruk munnbind.

Ang migrene må du kjenne etter selv, er den sterk og/eller invalidiserende blir du hjemme om du har erfaring med at det hjelper best.

Annonse

Feber, forkjølt, halsvondt, og migrene.

Driver også med mat og kundebehandling.

I dette tilfellet bør du gi beskjed om at du er syk og ikke kommer på jobb. En ting er at du kan smitte kolleger og kunder, en annen ting er at du neppe klarer jobb med migrene. Jeg har også en jobb der man ikke får vikar og alle blir "i beit", og har nok gått på jobb når jeg egentlig burde holdt meg hjemme pga smittefare og generell dårlig arbeidskapasitet - så skjønner dilemmaet ditt. Nå har jeg riktignok og heldigvis migreneanfall bare ca 3 ganger i året, og da er fokuset på å få ungene på skolen mens jeg går med solbriller og spybøtte  <_<

God bedring & hold deg hjemme i morgen!

Hva er det egentlig du ønsker å oppnå med denne tråden?

Hun tar vel opp en problemstilling som flere av oss har vært borti. Det er nok best å være borte fra jobb, men så har du problemet med mangel på folk hvis du er hjemme. Du føler at samme hva du gjør så blir det galt. Interessant og høre hva andre gjør i slike situasjoner.

Hun tar vel opp en problemstilling som flere av oss har vært borti. Det er nok best å være borte fra jobb, men så har du problemet med mangel på folk hvis du er hjemme. Du føler at samme hva du gjør så blir det galt. Interessant og høre hva andre gjør i slike situasjoner.

Joda, men hun er jo aldri fornøyd med de svarene hun får. Jeg svarer hun bør bli hjemme, så begynner hun å kverulere med at andre går slik på jobb. Javel, så gå på jobb da! Jesus...

Joda, men hun er jo aldri fornøyd med de svarene hun får. Jeg svarer hun bør bli hjemme, så begynner hun å kverulere med at andre går slik på jobb. Javel, så gå på jobb da! Jesus...

Jeg veit ikke hva slags svar TS har fått før, men jeg skjønner problemstillinga. Det blir feil om man går på jobb når man er syk, og det blir feil om man blir hjemme når ingen kan overta dine oppgaver. Jeg har hatt med syke barn på jobb og parkert dem foran TV'n med en video slik at jeg kan avholde "viktige" møter, men er det riktig, og for hvem?

Jeg skjønner godt at TS ønsker å utveksle erfaringer og motta råd.

Jeg veit ikke hva slags svar TS har fått før, men jeg skjønner problemstillinga. Det blir feil om man går på jobb når man er syk, og det blir feil om man blir hjemme når ingen kan overta dine oppgaver. Jeg har hatt med syke barn på jobb og parkert dem foran TV'n med en video slik at jeg kan avholde "viktige" møter, men er det riktig, og for hvem?

Jeg skjønner godt at TS ønsker å utveksle erfaringer og motta råd.

Problemet er bare at ALLE tråder TS starter utvikler seg slik som dette...

Siden du velger å gå på jobb, så har du vel erfaring for at du kommer deg gjennom en slik dag til tross for at du er i dårlig form. Å melde avbud søndag morgen skaper jo mye trøbbel, så om du er i stand til å jobbe så er det sikkert det beste. Hvis du fortsatt er i dårlig form, så kan du jo være hjemme i morgen. Da rekker du å gi beskjed i god tid.

Det var du som tolket det som kverulering. Jeg svarte (bare kort) på det du spurte om. Skjønner ikke hvordan det kunne tolkes som kverulering. Ikke si at jeg aldri er fornøyd med svarene jeg får heller, der tar du også feil :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...