Gå til innhold

Hva gjør du når du er syk (jobb)..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• slabbedask

7

• frosken

4

• AnonymBruker

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Om jeg kan komme meg på jobb, så går jeg på jobb. Som oftest føles det meste litt bedre når man har startet dagen ordentlig. I forhold til migrene er det vel ikke noe valg. Men jeg ser at du ofte er på datamaskinen eller lignende når du sier du har migrene, så dine anfall må være veldig milde.

Hei!

Ja det var nettopp det jeg tenkte.

Jeg har hatt to anfall for ca 5 og 8 år siden.

Jeg kunne ikke åpne øynene, knapt kommunisere, alt min mann forstod var at veldig syk.

Ringte ambulanse som kom,  men fikk hjelp av en venn som kom,  (trafikkskadd) jeg fikk nesespray med noe han hadde mot migrene,(dette fordi jeg holdt rundt hode og lagde smerte-lyd) gradvis ble hodepinen borte, men likevel kunne ikke stå, ikke se, ikke snakke, bare ligge, jeg bad da Gud om at det skulle være over. Har aldri hatt det siden, men det er mye verre enn å føde barn.

Etter dette har jeg fått en slags panikk mot hodepine, forter meg å ta paracet for så redd, og aldri har jeg fått det igjen. Jeg lagde en lyd jeg aldri har hørt meg selv lage, min mann ble også redd, en sånn urlyd, skummel og sånn døden lyd, jeg husker den, og min mann husker den og derfor sier han også "ta paracet" ved hodepine og heldigvis hjelper det alltid.

Men da har du jo ikke migreneanfall lenger? Om medisiner hjelper såpass, mener jeg :)

Jeg bruker såpass sterke tablett mot migrene at det er svært viktig å ta det med ro i flere timer etter at tablettene er tatt. Egentlig helt fram til neste tablett skal taes. Det betyr i grunn for meg at jeg ikke kan gå på jobb så lenge jeg har et kraftig migrene-anfall, som fort varer i 3 døgn. Men heldigvis er det ikke  veldig ofte jeg har slike anfall

Anonymous poster hash: 17061...327

Hva gjør dere når dere blir syke i løper av natten og dere skal på jobb dagen etter og setter arbeidsplassen i beita? Presser dere til å dra på jobb likevel?

Jeg er i en slik situasjon nå. Jeg får meg ikke til å ringe og melde om sykdom fordi jeg da setter arbeidsplassen min i beita. Det MÅ være folk der, og spesielt i helger er det vanskelig å få noen til å jobbe. Vi har et problem med at ikke en gang ringevikarer tar tlf.

Så nå sitter jeg syk og må pine meg gjennom en 9-timers vakt fordi jeg ikke får meg til å si fra av ovennevnte grunner..

Som flere andre her har jeg ikke en jobb som din, så arbeidsoppgavene venter på meg til jeg evt tar dem opp igjen selv. Jeg går på jobb så fremt jeg kan, og syns egentlig ikke det er så vrient å vurdere hvorvidt jeg skal være hjemme eller ikke, men det er svært skjeldent jeg avlyser et møte el.l pga sykdom for å si det sånn. Det er kanskje det som nærmest lar seg sammenligne med din situasjon. 

Ellers er jeg enig med Madeleinemie i at de gangene jeg er hjemme pga sykdom er jeg såpass syk og satt ut at jeg ikke vurderer å bruke overskuddet til å være på dol, jeg hadde rett og slett ikke giddet. Som regel er jeg sengeliggende.

Jeg er dessuten enig med frosken i at dersom du blir så såret/ føler deg så krenket av svar du får på dol bør du vurdere om det er bra for deg å poste spørsmål her inne. Kanskje du skal delta i andres diskusjoner framfor å poste selv? Det er ikke ok for oss andre å svare deg heller, når du setter deg så veldig i offerrollen når du får svar du ikke hadde ønsket/ forventet. Husk: Du kan kontrollere din reaksjon på andres svar, ikke andres meninger, og om du syns det er sårende å lese meninger du ikke liker må du selv ta konsekvensene av det.

Endret av Kayia

Som flere andre her har jeg ikke en jobb som din, så arbeidsoppgavene venter på meg til jeg evt tar dem opp igjen selv. Jeg går på jobb så fremt jeg kan, og syns egentlig ikke det er så vrient å vurdere hvorvidt jeg skal være hjemme eller ikke, men det er svært skjeldent jeg avlyser et møte el.l pga sykdom for å si det sånn. Det er kanskje det som nærmest lar seg sammenligne med din situasjon. 

Ellers er jeg enig med Madeleinemie i at de gangene jeg er hjemme pga sykdom er jeg såpass syk og satt ut at jeg ikke vurderer å bruke overskuddet til å være på dol, jeg hadde rett og slett ikke giddet. Som regel er jeg sengeliggende.

Jeg er dessuten enig med frosken i at dersom du blir så såret/ føler deg så krenket av svar du får på dol bør du vurdere om det er bra for deg å poste spørsmål her inne. Kanskje du skal delta i andres diskusjoner framfor å poste selv? Det er ikke ok for oss andre å svare deg heller, når du setter deg så veldig i offerrollen når du får svar du ikke hadde ønsket/ forventet. Husk: Du kan kontrollere din reaksjon på andres svar, ikke andres meninger, og om du syns det er sårende å lese meninger du ikke liker må du selv ta konsekvensene av det.

Jeg tar ansvar og konsekvenser av det hele.

Dette blir mitt siste innlegg, så om folk stiller meg spørsmål og jeg ikke svarer så er det kun pga det og ikke noe annet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...