Gå til innhold

Erna Solberg statsminister??

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest innlegget ditt ble jeg sittende med mange spørsmål.

Er du seriøs, eller bare ute etter å provosere?

Er du oppriktig engstelig for et regjeringsskifte og hvordan det evt vil påvirke landet vårt?  

Eller er du kanskje bare litt enkel, fordomsfull og kjapp i ressonementene dine?

I motsetning til deg er jeg ikke utseendefiksert, og da heller ikke fordomsfull basert på utseende. Jeg kjenner mennesker med overvekt, og vet godt at det ikke alltid handler om mangelfull kontroll mht mat/ antall kalorier. Men du kjenner kanskje Erna så godt at du vet at hun fråtser kanskje? Dersom ikke lurer jeg på hvilket belegg du har for å påpeke en kausalitet mellom hennes overvekt og en mangel på kontroll.

Og hvorfor forventer du mer av en statsminister egentlig? Jeg gjør nemlig ikke det, ut over at jeg forstår at de er lagd av noe annet enn de fleste andre av oss siden de både jobber enormt mye, er over gjennomsnittet lojal mot arbeidsoppgaven de har tatt på seg, og til tross for dette - ikke tjener enormt mye. Å ta på seg en sånn jobb er ganske imponerende syns jeg.

Ut over det forventer - nei faktisk sterkere; håper jeg inderlig - at de er relativt lik deg og meg og alle de andre de tar et ansvar på vegne av, dvs er mennesker med både hjerte og hjerne, og tilbøyelige til å begå feil innimellom. Jeg tror nemlig at erfarne, feilbare mennesker er i stand til å ta beslutninger og ta på seg oppgaver du og jeg har gitt dem tillit til ta på vår vegne på en bedre måte. Et plettfritt, uerfarent, firkantet og overdrevent prinsippfast menneske vil nok ikke ønske å skape det samme samfunn som det jeg ønsker iallefall, og det er her jeg blir enda mer nyskjerrig på deg og dine holdninger.

Siden du både kritiserer Erna (jeg antar med det at du ikke ønsker Høyre i posisjon?) og Bård Hoksrud (jeg antar med det at du ikke ønsker FrP i posisjon), samt adder på med et par næringslivsmenn (og du vet tydeligvis at noen av dem har butler - eller bare antar du dette også), er det ikke urimelig å anta at du stemmer sosialistisk. At du ikke ønsker regjeringsskifte?

Men vet du - dine rassistiske og diskriminerende holdninger er det ikke særlig gehør for på sosialistisk side, faktisk motarbeides slike holdninger der. Måten du argunemterer på har mer gjenklang helt yttert til høyre faktisk. Jeg vil anbefale deg å tenke på hvilke meninger du egentlig representerer her, og kanskje heller forvente litt mer av deg selv enn å servere billige poenger i form av usaklig, utseendebasert og fordomsfull argumemtasjon i en valgkamp.

Helt til slutt: Jeg regner med at du mente at Erna ikke når Jens til knærne, selv om det du har skrevet - Jensemann er ingen "guru", men Erna når han ikke til knærne engang - uttrykker det motsatte.

"dine rassistiske og diskriminierende". Har ikke nevnt noe om rase i det hele tatt jeg. "utseendebasert". Har ikke snakka om utseende til Erna i det hele tatt jeg. Snakker om mattinntaket og helse jeg. Ikke kom å si at man ikke har større sjanse for å utvikle diverse sykdommer med overvekt. Og hadde du lest litt aviser så hadde du visst at Hagen har butler.

Og dette som nevnes her om iq sier selvfølgelig noe. Men f.eks en mann som Breivik er vil helt sikkert scoret langt over 100 på en slik test, men det sier ingenting om din emosjonelle intelligens eller hvor empatisk du er. Du kan være en superegoist og kun bry deg om eget liv og økonomi, men likevel score kjempehøyt på IQ-tester.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

12

• slabbedask

10

• AnonymBruker

10

• adhemar

4

Klarer hun å lede landet vårt?. Dama klarer jo ikke engang å regulere sitt eget kalori-inntak. Av en statsminister forventer jeg langt mer enn jeg gjør av den jevne borger. Og jobben som statsminister innebærer mye stress, og uten å være i god fysisk form så vil du slite, fordi du ikke takler mentale utfordringer like godt. Jeg har sett flere ganger der Erna Solberg blir skikkelig grinete fordi hun ikke liker spørsmålet og blir sur, fordi hun ikke vet hvordan hun skal svare.

Hæ? Jeg stemmer ikke Høyre, men begrunner det i hvert fall ikke med utseende eller vekt på statsministerkandidaten! Forøvrig har jeg stor respekt for Erna Solberg, og tviler ikke ett sekund på hennes lederegenskaper.

Etter å ha lest innlegget ditt ble jeg sittende med mange spørsmål.

Er du seriøs, eller bare ute etter å provosere?

Er du oppriktig engstelig for et regjeringsskifte og hvordan det evt vil påvirke landet vårt?  

Eller er du kanskje bare litt enkel, fordomsfull og kjapp i ressonementene dine?

I motsetning til deg er jeg ikke utseendefiksert, og da heller ikke fordomsfull basert på utseende. Jeg kjenner mennesker med overvekt, og vet godt at det ikke alltid handler om mangelfull kontroll mht mat/ antall kalorier. Men du kjenner kanskje Erna så godt at du vet at hun fråtser kanskje? Dersom ikke lurer jeg på hvilket belegg du har for å påpeke en kausalitet mellom hennes overvekt og en mangel på kontroll.

Og hvorfor forventer du mer av en statsminister egentlig? Jeg gjør nemlig ikke det, ut over at jeg forstår at de er lagd av noe annet enn de fleste andre av oss siden de både jobber enormt mye, er over gjennomsnittet lojal mot arbeidsoppgaven de har tatt på seg, og til tross for dette - ikke tjener enormt mye. Å ta på seg en sånn jobb er ganske imponerende syns jeg.

Ut over det forventer - nei faktisk sterkere; håper jeg inderlig - at de er relativt lik deg og meg og alle de andre de tar et ansvar på vegne av, dvs er mennesker med både hjerte og hjerne, og tilbøyelige til å begå feil innimellom. Jeg tror nemlig at erfarne, feilbare mennesker er i stand til å ta beslutninger og ta på seg oppgaver du og jeg har gitt dem tillit til ta på vår vegne på en bedre måte. Et plettfritt, uerfarent, firkantet og overdrevent prinsippfast menneske vil nok ikke ønske å skape det samme samfunn som det jeg ønsker iallefall, og det er her jeg blir enda mer nyskjerrig på deg og dine holdninger.

Siden du både kritiserer Erna (jeg antar med det at du ikke ønsker Høyre i posisjon?) og Bård Hoksrud (jeg antar med det at du ikke ønsker FrP i posisjon), samt adder på med et par næringslivsmenn (og du vet tydeligvis at noen av dem har butler - eller bare antar du dette også), er det ikke urimelig å anta at du stemmer sosialistisk. At du ikke ønsker regjeringsskifte?

Men vet du - dine rassistiske og diskriminerende holdninger er det ikke særlig gehør for på sosialistisk side, faktisk motarbeides slike holdninger der. Måten du argunemterer på har mer gjenklang helt yttert til høyre faktisk. Jeg vil anbefale deg å tenke på hvilke meninger du egentlig representerer her, og kanskje heller forvente litt mer av deg selv enn å servere billige poenger i form av usaklig, utseendebasert og fordomsfull argumemtasjon i en valgkamp.

Helt til slutt: Jeg regner med at du mente at Erna ikke når Jens til knærne, selv om det du har skrevet - Jensemann er ingen "guru", men Erna når han ikke til knærne engang - uttrykker det motsatte.

Vel talt!

Hæ? Jeg stemmer ikke Høyre, men begrunner det i hvert fall ikke med utseende eller vekt på statsministerkandidaten! Forøvrig har jeg stor respekt for Erna Solberg, og tviler ikke ett sekund på hennes lederegenskaper.

Hei!

Jeg stemmer heller ikke Høyre, men jeg tror nok Erna Solberg har lederegenskaper nok.

Jeg så henne for et par år siden på tusenfryd, hun stod og spiste stor menyer med sin familie, sånn fast food, og av den grunn bemerket min mann det. Jeg syns det også vitner om styrke og rakryggethet at man står for den man er og spiser usunn mat når man feks er på tusenfryd en gang pr år.

Bedre det enn å late som. Og langt bedre enn å røyke :-) eller mange andre laster,  som feks en statsminister som jukser. Det misliker jeg mer enn å ha et vektproblem.

Ellers er jeg strålende fornøyd med valgresultatet :-) skolevalget gikk over all forventning for Piratpartiet, som også derfor er en valgvinner. Hadde det vært Stortingsvalg ville vi fått 8 representanter på Stortinget :-) Og partiet ble stiftet for bare litt over et halvt år siden 16 des 2012 :-)

Vel talt!

Takk. Jeg stemmer heller ikke Høyre, men som hos deg har det selvfølgelig ingenting med hennes utseende å gjøre. Også jeg har respekt for jobben hun gjør, men er kort og godt ikke enig med henne og partiet hun representerer om mange løsninger.

Den dagen jeg velger å stemme på et parti basert på partilederens utseende lover jeg å stemme blankt if at all!

Annonse

Takk. Jeg stemmer heller ikke Høyre, men som hos deg har det selvfølgelig ingenting med hennes utseende å gjøre. Også jeg har respekt for jobben hun gjør, men er kort og godt ikke enig med henne og partiet hun representerer om mange løsninger.

Den dagen jeg velger å stemme på et parti basert på partilederens utseende lover jeg å stemme blankt if at all!

Hei!

Enig :)

Hei!

Jeg stemmer heller ikke Høyre, men jeg tror nok Erna Solberg har lederegenskaper nok.

Jeg så henne for et par år siden på tusenfryd, hun stod og spiste stor menyer med sin familie, sånn fast food, og av den grunn bemerket min mann det. Jeg syns det også vitner om styrke og rakryggethet at man står for den man er og spiser usunn mat når man feks er på tusenfryd en gang pr år.

Bedre det enn å late som. Og langt bedre enn å røyke :-) eller mange andre laster,  som feks en statsminister som jukser. Det misliker jeg mer enn å ha et vektproblem.

Ellers er jeg strålende fornøyd med valgresultatet :-) skolevalget gikk over all forventning for Piratpartiet, som også derfor er en valgvinner. Hadde det vært Stortingsvalg ville vi fått 8 representanter på Stortinget :-) Og partiet ble stiftet for bare litt over et halvt år siden 16 des 2012 :-)

På Tusenfryd har du ikke så mange muligheter enn å spise junkfood - dessverre. 

Og er du der en dag, så trenger man mat. Jeg spiser også junkfood på slike steder, men aldri ellers. Flott at hun er som alle oss andre når hun er på tur med barna sine og familien  sin

Anonymous poster hash: b75cd...7a8

Det er bra med demokrati, men når  det er så mange uempatiske brødhuer som stemmer i dette landet, som ikke skjønner seg på politikk i det hele tatt, så er det et problem.

Bra med demokrati og sånn men.. jeg er for opplyst enevelde. Når folk nekter å stemme på politikere som er smartere enn seg selv er det på tide å avvikle hele konseptet.

Hei!

Enig 

Piratpartiet? Var bare så vidt innom siden deres nå, for å se hva dette var for noe. Trodde egentlig dette bare var et tulleparti - og etter å ha lest dette, tror jeg nesten det fortsatt. 

Piratpartiet vil konkret
  • Lovfeste tilgang til Internett. For at borgere skal kunne delta i samfunnet i dag må de ha tilgang til Internett.
  • Øke nettutbygging med spesiell fokus på fiberutbygging. Øke ambisjonsnivået mht. netthastigheter, og ta med både opp- og ned-hastigheter i kravene.
  • Reservere frekvensområder til fri benyttelse (eks. WiFi, «white spaces»).
  • Kreve bruk av leverandørnøytrale fil- og dataformater i offentlig sektor.
  • Kreve at offentlig finansierte kart gjøres fritt tilgjengelig med muligheter for gjenbruk.
  • Innføre kostnadstak på mobiltelefon ved roaming.
  • Kreve brukerstyrte kostnadstak for mobilabonnement.
  • Tilrettelegge for anonyme og distribuerte betalingsløsninger, både fysiske, tradisjonelle og nye løsninger over Internett.
  • Tillate legging av fiber i mikrogrøfter.
  • Gi personer med norsk fødselsnummer rett til å registrere domener under de norske toppdomenene.
  • Begrense lengden på KID-nummer for å hindre unødig frustrasjon ved betaling av regninger.

Ingen overraskelse at mange ungdom mener fri flyt av info på nettet er viktigere enn alt annet - de har vel ikke så stor forståelse av politikk ennå. Heller ingen overraskelse at ungdom velger ytterpunkter - husker at FrP og SV fikk nesten alle stemmene da jeg gikk på videregående - man skulle liksom markere standpunkt, og Høyre og sentrum ble for vassent.

Piratparti med ren egoistisk partipolitikk for egen 'geekiness' som hadde fått 8 representanter på tinget etter skolevalg, viser igjen at demokrati som vi kjenner det bør avskaffes.

I det minste øke stemmeretsalderen.

For å danne og registrere et parti er det nok å registrere seg i Brønnøysundregisteret og samle inn 5000 underskrifter av stemmeberettigede personer, men det den vanskelige jobben er å få nok stemmer tilå bli representert.

I dag er det registrert 23 partier i Norge, men kun 7 av dem er representert på Stortinget. Dettte har med andre ord regulert seg selv.

Annonse

Piratpartiet? Var bare så vidt innom siden deres nå, for å se hva dette var for noe. Trodde egentlig dette bare var et tulleparti - og etter å ha lest dette, tror jeg nesten det fortsatt. 

Piratpartiet vil konkret
  • Lovfeste tilgang til Internett. For at borgere skal kunne delta i samfunnet i dag må de ha tilgang til Internett.
  • Øke nettutbygging med spesiell fokus på fiberutbygging. Øke ambisjonsnivået mht. netthastigheter, og ta med både opp- og ned-hastigheter i kravene.
  • Kreve at offentlig finansierte kart gjøres fritt tilgjengelig med muligheter for gjenbruk.
  • Tilrettelegge for anonyme og distribuerte betalingsløsninger, både fysiske, tradisjonelle og nye løsninger over Internett.
  • Gi personer med norsk fødselsnummer rett til å registrere domener under de norske toppdomenene.
  • Begrense lengden på KID-nummer for å hindre unødig frustrasjon ved betaling av regninger.

Det var et partiprogram som virkelig favner bredt!

Nok et godt argument for at stemmealderen ikke bør senkes.

Piratpartiet vil konkret

Hei!

Viktige saker!!

Men hva med å legge ut resten av det nylig bestemte partiprogrammet som stadig er under utarbeidelse?

Ja jeg er litt av egoist sikkert mye verre enn dere andre :-)  

bare søren for dere at jeg har jobbet mer innenfor bistandsarbeid enn gjennomsnittet av mennesker og velgere i Norge.

Og jeg VET at demokrati er svært viktig for fattigdomsbekjempelse, at innskrenkning av demokratiet som nå skjer ved det voksende overvåkings-samfunnet, er faretruende. Og man trenger ikke være 20 år eller 30 år og hacker for å erkjenne det.

Samtidig vet jeg at lovfestede patenter på feks mat, får mennesker til å sulte, selv om de har jord og eget land. Dette er viktige saker på agendaen for piratpartiet. 

Siden man er startet som et teknologiparti, utgangspunkt i teknologi, er mange av parties pirater, nettopp ingeniører, IT folk osv..

Hvis man kjenner litt til hva grunnlaget for hva nettet er, så handler det om å dele, feks dele kunnskap.

:-)

Jeg tror dere ikke vet hvor feil dere tar når dere tror vi som er i piratpartiet, er spesielt mye mer egoistiske enn andre velgere, mest opptatt av bredbånd :-). Vi er kanskje mer ærlige, jordnære, nøkterne og ikke opptatt av statussaker feks hvem som skal være snillest... man kommer lengst med ærlighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...