Gå til innhold

Erna Solberg statsminister??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Anonym. Jeg stemmer ikke rødt, men siden du hevder at det ikke finnes værre partiprogram tok jeg en titt, og legger ut her så andre slipper gjøre det samme. At det ikke finnes værre _partiprogram_ er et utsagn jeg er meget uenig i. Partiprogrammen er tuftet på solidaritet, sikring for arbeidsfolk (de som stort sett stemmer frp :) ) og ikke krige så mye. Fæle greier.

Rødt vil:

• Gi deg forutsigbarhet i hverdagen: Lovfeste retten til heltid, forby private vikarbyråer og øke grunnbemanningen i offentlig sektor for å sørge for at flere får fast jobb og hele stillinger.
  • Ut av EØS: Rødt vil erstatte EØS-avtalen med en handelsavtale, så vi ikke blir styrt av EU.
  • Sikre rettferdig pensjon: Rett til tidligpensjon for sliterne og garanti om 2/3 av lønn i pensjon.

Rødt vil:

• Etablere et nytt boligtilbud for kjøp og salg utenfor markedet.
  • Bygge studentboliger: 5000 nye studentboliger årlig.
  • Beskatte boligspekulasjon hardere: Høyere skatt fra og med bolig nummer to.

Rødt vil:

• Holde Lofoten, Vesterålen og Senja samt Barentshavet oljefritt. Trappe ned produksjon av olje og gass til forbrenning.
  • Skape 55.000 nye arbeidsplasser i fornybare næringer og grønn industri over hele landet.
  • Ha bilfrie bysentrum og gratis kollektivreiser i de store byene. Bygge ut høyhastighetstog for å redusere flytrafikk

Rødt vil:

• Si nei når Nato vil ha oss med på stormaktenes kriger. Bomber skaper ikke fred.
  • Ingen norske våpen til terrorister: Sluttbrukererklæring fra alle land som kjøper norske våpen.
  • Penger til velferd, ikke krig: Rødt vil stoppe kjøpet av nye angrepsfly.

Rødt vil:

• Bruke mer penger på flere ansatte og bedre utstyr i helse-Norge.
  • Slutte å leke butikk: Fjerne helseforetaksmodellen og sette pasienten i sentrum – ikke bunnlinja.
  • Stole på de ansatte: Helsearbeidere må få tid og tillit til å gjøre jobben sin i stedet for å bruke tida på rapportering og meningsløse skjemaer.
  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

12

• slabbedask

10

• AnonymBruker

10

• adhemar

4

Skrevet

Aner man er fornærmet frp velger her?  :lol:

Absolutt ikke, jeg har aldri stemt i nærheten engang!

Derimot er jeg høyt utdannet, og opptatt av forskning, og av altfor ofte mye feil synsning på feil grunnlag.

Skrevet

Hei Anonym. Jeg stemmer ikke rødt, men siden du hevder at det ikke finnes værre partiprogram tok jeg en titt, og legger ut her så andre slipper gjøre det samme. At det ikke finnes værre _partiprogram_ er et utsagn jeg er meget uenig i. Partiprogrammen er tuftet på solidaritet, sikring for arbeidsfolk (de som stort sett stemmer frp :) ) og ikke krige så mye. Fæle greier.

Rødt vil:

• Gi deg forutsigbarhet i hverdagen: Lovfeste retten til heltid, forby private vikarbyråer og øke grunnbemanningen i offentlig sektor for å sørge for at flere får fast jobb og hele stillinger.
  • Ut av EØS: Rødt vil erstatte EØS-avtalen med en handelsavtale, så vi ikke blir styrt av EU.
  • Sikre rettferdig pensjon: Rett til tidligpensjon for sliterne og garanti om 2/3 av lønn i pensjon.

Rødt vil:

• Etablere et nytt boligtilbud for kjøp og salg utenfor markedet.
  • Bygge studentboliger: 5000 nye studentboliger årlig.
  • Beskatte boligspekulasjon hardere: Høyere skatt fra og med bolig nummer to.

Rødt vil:

• Holde Lofoten, Vesterålen og Senja samt Barentshavet oljefritt. Trappe ned produksjon av olje og gass til forbrenning.
  • Skape 55.000 nye arbeidsplasser i fornybare næringer og grønn industri over hele landet.
  • Ha bilfrie bysentrum og gratis kollektivreiser i de store byene. Bygge ut høyhastighetstog for å redusere flytrafikk

Rødt vil:

• Si nei når Nato vil ha oss med på stormaktenes kriger. Bomber skaper ikke fred.
  • Ingen norske våpen til terrorister: Sluttbrukererklæring fra alle land som kjøper norske våpen.
  • Penger til velferd, ikke krig: Rødt vil stoppe kjøpet av nye angrepsfly.

Rødt vil:

• Bruke mer penger på flere ansatte og bedre utstyr i helse-Norge.
  • Slutte å leke butikk: Fjerne helseforetaksmodellen og sette pasienten i sentrum – ikke bunnlinja.
  • Stole på de ansatte: Helsearbeidere må få tid og tillit til å gjøre jobben sin i stedet for å bruke tida på rapportering og meningsløse skjemaer.

Ikke så helt ulikt gresk økonomisk politikk inntil nylig! :P

Fri og bevare meg om Norge skulle inn i denne modellen.

Skrevet

Erna har så vanvittig lite sjarm. En statsminister er vårt utstillingsvindu mot utlandet. Hva kommer dette til å gjøre med deres syn på Norge og nordmenn, hvis Erna blir statsminsiter sånn som det ser ut nå ?.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...