Gå til innhold

Er muligheten for og tjene 1G som ufør borte?

Anbefalte innlegg

Det er egentlig en ganske urettferdig ordning, dette at de skal ta utgangspunkt i lønnen de siste få årene før de ble sykmeldt. De fleste jeg kjenner som er blitt varig syke, i alle fall kvinner, gikk i flere år og skrantet, og gikk frivillig ned i lønn for å unngå å bli sykemeldte, før de til slutt måtte kaste inn håndklet. Dette blir det ikke tatt hensyn til når trygden (eller AAP for den saks skyld) skal utmåles.

Ja det er urettferdig, og jeg kan ikke forstå hvordan de tenker. 

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• Bella Dotte

6

• AnonymBruker

6

• Dorthe

5

Å jo, jeg tror de tenker; det er i snitt de minst ressurssterke som trapper ned på antall timer istedenfor å søke hjelp og trygd tidlig, de vil også i mindre grad protestere når de får mindre utbetalt enn de burde hatt.

Det er lite i systemet som er lagt opp til at du skal ha igjen for å prøve å klare å jobbe mest mulig når du blir syk. Hvorfor har ikke de som er 20 % sykemeldt rett til lengre tids sykepenger? De har bare rett på 1 år selv om de er på jobb 80%. Kanskje flere ville prøvd å klare litt jobb da.

Anonymous poster hash: 01403...1c8

Helt enig med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...