Gå til innhold

Hva har du ville gjort i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

.

Gubben skal reise bort noen dager i neste uke i jobbsammenheng. I den forbindelsen så hadde jeg lyst til å ta meg et par dager fri for å dra på hytta vår for å slappe av og nyte litt egentid (Jeg har savnet å dra på hytta i laaaang tid )

Gubben har en pode (18 år)som både bor oss og mora...alt etter som det passer han (og mora). Poden bruker også bare å bli borte om nettene hvor han overnatter hos venner, uten forvarsel...

Jeg nevnte til gubben at jeg hadde lyst til å dra på hytta når han skulle reise bort, og jeg spurte om at poden skal til mora da han selv skal reise bort.

Gubben ble sint, og spurte om hva jeg hadde i mot poden...og at poden bare skulle "jages ut" hvis jeg skulle på hytta.

Hallo,-tenkte jeg...

Jeg og poden trives ikke i hverandre selskap.

Hvis jeg blir allikevel blir hjemme, så kommer han mest sannsynelig bare til å bli borte hos noen kamerater.

Eller så ligger han bare og sover hele dagen( ingen jobb eller skole)

Poden kan ikke være hjemme alene hos oss, fordi vi stoler ikke helt på han...

Best hadde det vært at poden kan være til mora, men jeg tror ikke gubben tør/vil spørre henne om dette...

Jeg kjenner jeg er maktesløs med å få til å ta en etterlengtet ferie...men for å blidgjøre gubben så sa jeg at jeg ikke skulle dra lell på hytta...men jeg kjenner jeg har veldig lyst til å ta et par feriedager lell og reise bort...

Hva ville du ha gjort i dette tilfellet?

Hvordan skal jeg få til å få min etterlengtede ferie uten at det blir mistemning i hjemmet?

.

Endret av 100%ull
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394235-hva-har-du-ville-gjort-i-dette-tilfellet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

.

Gubben skal reise bort noen dager i neste uke i jobbsammenheng. I den forbindelsen så hadde jeg lyst til å ta meg et par dager fri for å dra på hytta vår for å slappe av og nyte litt egentid (Jeg har savnet å dra på hytta i laaaang tid )

Gubben har en pode (18 år) som både bor oss og mora...

Hvis jeg blir allikevel blir hjemme, så kommer han mest sannsynelig bare til å bli borte hos noen kamerater.

Problemet er nok et helt annet enn at ditt og gubbens behov kræsjer denne gangen, eller hur?

Isolert sett syns jeg ikke du kan forlange at gutten reiser bort selv om faren gjør det, så om dere ikke stoler på gutten ville ikke jeg anbefalt deg å reise bort. Kan du ikke vente til gubben er tilbake, evt reise denne uka slik at han kan ta ansvar for gutten?

Ut over det syns jeg situasjonen høres temmelig slitsom ut.

.

Gubben har en pode (18 år)som både bor oss og mora...alt etter som det passer han (og mora). Poden bruker også bare å bli borte om nettene hvor han overnatter hos venner, uten forvarsel...

Jeg nevnte til gubben at jeg hadde lyst til å dra på hytta når han skulle reise bort, og jeg spurte om at poden skal til mora da han selv skal reise bort.

Gubben ble sint, og spurte om hva jeg hadde i mot poden...og at poden bare skulle "jages ut" hvis jeg skulle på hytta.

Hallo,-tenkte jeg...

Best hadde det vært at poden kan være til mora, men jeg tror ikke gubben tør/vil spørre henne om dette...

Jeg kjenner jeg er maktesløs med å få til å ta en etterlengtet ferie...men for å blidgjøre gubben så sa jeg at jeg ikke skulle dra lell på hytta...men jeg kjenner jeg har veldig lyst til å ta et par feriedager lell og reise bort...

Hvordan skal jeg få til å få min etterlengtede ferie uten at det blir mistemning i hjemmet?

.

Min første tanke var. Gutten er 18 år han klarer seg selv. Dra på hytta.  Men så leser jeg at problemet er at dere ikke stoler på ham alene i huset. Da er det vel egentlig ditt og mannens problem at dere trenger å passe på huset/ham. Jeg synes ikke han kan "sendes" hjem fordi det ikke er andre i huset. Men jeg synes du fortjener ferie, og jeg synes mannen din overreagerer når du tar det opp med ham. Prøv om du kan finne en annen helg som ikke kolliderer meg hans fravær. Men det må da være veldig slitsomt og ikke kunne reise i fra en gutt på 18 år. Da skulle man forlengst være ferdig med barnepass.

Endret av Annve

Annonse

.

Hallo,-tenkte jeg...

.

Her fikk jeg følelsen av at det stod mye mellom lignende.

Det er jo ganske uvanlig at en attenåring ikke kan være alene hjemme. Deler du og faren denne oppfatningen, eller er det bare du som mener det (tolket det slik ettersom faren mener gutten blir jaget ut)?

Hvorfor har du ikke vært på hytta på lang tid - kan du heller ikke reise når far og sønn er hjemme?

Høres ut som dere har mer som bør snakkes gjennom enn bare disse dagene.

Her fikk jeg følelsen av at det stod mye mellom lignende.

Det er jo ganske uvanlig at en attenåring ikke kan være alene hjemme. Deler du og faren denne oppfatningen, eller er det bare du som mener det (tolket det slik ettersom faren mener gutten blir jaget ut)?

Hun skriver jo: "fordi vi stoler ikke helt på han".

Jeg vet ikke helt om det kan sies å være så uvanlig at en attenåring ikke bør være alene hjemme. Omfanget av hjemme-alene-fester som går helt ut av kontroll er ikke akkurat så lite, og dersom både attenåringen og vennekretsen ikke er av de mest "samarbeidsvillige" så synes jeg det er ansvarlig av foreldre å ikke la de ha huset for seg selv i dagevis. Dette gjelder jo enda mer for de som er et par år yngre, men for noen uker siden måtte politiet rykke ut med fem politibiler og helikopter til en hjemmealenefest hos to nittenåringer i mitt nabolag.

Jeg vet ikke helt om det kan sies å være så uvanlig at en attenåring ikke bør være alene hjemme. Omfanget av hjemme-alene-fester som går helt ut av kontroll er ikke akkurat så lite, og dersom både attenåringen og vennekretsen ikke er av de mest "samarbeidsvillige" så synes jeg det er ansvarlig av foreldre å ikke la de ha huset for seg selv i dagevis. Dette gjelder jo enda mer for de som er et par år yngre, men for noen uker siden måtte politiet rykke ut med fem politibiler og helikopter til en hjemmealenefest hos to nittenåringer i mitt nabolag.

Ja, her er du inne på noe viktig, som jeg også husker fra egen ungdom.

Imidlertid fikk jeg følelsen av at trådstarter tenkte å noe annet når det var snakk om at de ikke stolte på ham, men det var kanskje bare gjetninger.

Ja, her er du inne på noe viktig, som jeg også husker fra egen ungdom.

Imidlertid fikk jeg følelsen av at trådstarter tenkte å noe annet når det var snakk om at de ikke stolte på ham, men det var kanskje bare gjetninger.

Jeg har også forstått det sånn (det er jo ikke første gang ts skriver om hjemmesituasjonen). Vi reiser forresten heller ikke bort for lang tid og lar jr styre hus og hjem, men det er mer av grunner frodken oppgir, og ikke fordi vi ikke stoler på gutten (som er saken i ts' tilfelle).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...