Lillemus Skrevet 4. september 2013 Skrevet 4. september 2013 Hvilken logisk forklaring har du forresten fått på at skrukkete skjorte skal kunne holde seg hvit mens strøket skjorte blir gul??;-) Jeg trodde kanskje det hadde noe med varmebehandlingen å gjøre. 0 Siter
Ayia Skrevet 4. september 2013 Skrevet 4. september 2013 Jeg trodde kanskje det hadde noe med varmebehandlingen å gjøre. Kan godt være, men det har jeg ikke hørt før. Min er iallefall kritthvit fremdeles 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. september 2013 Skrevet 4. september 2013 Hei! Strøkne tekstiler kan gulne, dette vet jeg. I klosteret kaldrullet vi eller dampet alterduker som ble brukt ofte, men tekstiler brukt mer sjeldent, ble hengt opp i bomullsposer og ikke strøket. Eneste jeg kan tenke meg er at håndteringen etter vask dvs naturlig stoffer også fra rene hender kan sette i gang en gulningsprosess, syreprosess. Det skal lite til. eller fra ruller og strykejern, men jeg vet at strøkne tekstiler gulner :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. september 2013 Skrevet 4. september 2013 Kan godt være, men det har jeg ikke hørt før. Min er iallefall kritthvit fremdeles Hei! Og dette var i blant gamle tekstiler som ble tatt spesielt godt vare på, :-) Bare vask er komplisert nok og flekkfjerning en jobb for de beste :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.