Gå til innhold

Tannfarge


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Nei men kjære, hadde du foreslått dette til meg om vi møttes hadde jeg ikke riktig visst om jeg bare skulle le, spørre deg hva i all verden du syns du hadde med tennene mine å gjøre - eller bare si takk men nei takk. Du KAN ikke gå rundt å spørre folk om sånt Madeleinemie  :P

 

Ellers er jeg enig med mariaflyfly, frosken og xtra i at du bør vudere dette en gang til. Snakk også gjerne med din mann om det, om du ikke har gjort det allerede. Dine barn har kanskje hvite og rette tenner, men hva om de ikke får så langt og tykt hår som de ønsker, pupper eller rompe i ønsket form og størrelse, flat nok mage eller lepper som de syns er fine - syns du det er en god ide å lære dem at alt kan fikses med et inngrep hos eller annen spesialist? Det er dette frosken mener når hun peker på at du er et forbilde.

 

Hei!

 

Jeg har snakket med min mann, han er enig med tannlegen og min psykiater og kaller det galskap/vannvidd og tull.

 

Så mener de jeg har fått en fiks ide. Og da tenker jeg jo, kanskje de har rett, De utgjør jo flertallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er kun tennene jeg tenker på ikke andre ting.

 

Tusen takk for deres meninger, de er viktige for meg!!

Så bra at du har luftet dette, siden både tannlegen, mannen din, psyiateren og dol er helt sams :P

 

Jeg vet faktisk ikke hvilken farge jeg har på tennene, men jeg har neppe 2 på en skala som går til 1, så du har nok kjempefine tenner fra naturens side tenker jeg. Hadde du hatt skikkelig gule tenner, unngikk å smile og kjente at det gikk på selvfølelsen løs, ville svaret mitt vært et annet, og her kommer dette med å være forbilde for ungene dine inn. Når tennene dine er så fine i utgangspunktet sier du i grunnen - gjennom å bleke dem og uten å si det høyt - at "man er ikke bra nok før man er perfekt, derfor må mamma fikse det nesten perfekte". Ser du den? Det gir et helt annet signal om en helt flatbrystet kvinne med komplekser justerer brystene sine til en normal, pen størrelse, enn når en kvinne med helt normale bryster korrigerer for å bli perfekt (i egne eller andres øyne), sant. Og det er mange sånne fikse ideer ala "om jeg bare hadde XX eller YY hadde jeg vært perfekt " som kan gå gjennom et ungt hode i oppveksten. Vi voksne bør vise - gjennom å akseptere oss selv - at man er flott som man er! :)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ikke spørre vennene dine om hvilken farge de har på tennene sine! For det første har ikke du noe med det eller om de har skjeve eller rette tenner. For det andre så tviler jeg på at de fleste har begreper om A1 eller A2 osv, jeg har aldri hørt om det før nå.

Folk har forskjellige tenner. Noen har hatt regulering, andre ikke. Noen bleker tennene, andre ikke. Og så har jeg lært av deg at det går an kun av kismetiske grunner å srtte på fasetter.

Jeg hadde regulering oppe, ikke nede. Tennene nede står på kryss og tvers. Oppe er de jevne men forskjøvet. Dette har jeg lurt litt på å fikse men fått det frarådet av kjeveortoped. Fargen er sikkert ikke så hvit, men det har ikke fakt meg inn å gjøre noe med det. Jeg kjenner ingen med kritthvite tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier - man spør IKKE andre om fargen på tennene deres!!! Forøvrig gjetter jeg på at 95% ikke har anelse som det heller.

 

Og jeg er helt enig med tannlegen din og alle andre du har spurt - man går ikke løs på friske og fine tenner og sliper dem ned og kliner på fasetter! 

 

Etter min mening ser det rett og slett overflatisk og "billig" ut med kritthvite, store tenner som helt tydelig har fasetter. Nei, jeg sminker meg ikke heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sett fasetter på tennene hvis det ikke er nødvendig pga. skader eller alvorlig misfarging. Det er ikke helt uproblematisk. Selv folk som har penger nok til å gjøre de aller dyreste valgene, kan få problemer med dem. Carola har satt på fasetter for å få smilet enda mer "perfekt", se og les her:

http://bloggfiler.no/tuvaw.blogg.no/images/597886-10-1330618901171.jpg

http://www.side2.no/musikk/article1345544.ece

Når det gjelder farge, så er faktisk ikke tannemalje kritthvit fra naturens side. Det ser veldig kunstig ut med Hollywood-hvite tenner. Hvis du er misfornøyd, prøv bleking først, i samråd med tannlegen.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett fasetter på tennene hvis det ikke er nødvendig pga. skader eller alvorlig misfarging. Det er ikke helt uproblematisk. Selv folk som har penger nok til å gjøre de aller dyreste valgene, kan få problemer med dem. Carola har satt på fasetter for å få smilet enda mer "perfekt", se og les her:

http://bloggfiler.no/tuvaw.blogg.no/images/597886-10-1330618901171.jpg

http://www.side2.no/musikk/article1345544.ece

Når det gjelder farge, så er faktisk ikke tannemalje kritthvit fra naturens side. Det ser veldig kunstig ut med Hollywood-hvite tenner. Hvis du er misfornøyd, prøv bleking først, i samråd med tannlegen.

 

Jeg synes tennene i overkjeven til Carola ser ut til å ha vært gjennom noe behandling også på "før-"bildet.

 

Forøvrig enig i at "normalt hvite" tenner er penere enn blendahvitt unaturlig smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tennene i overkjeven til Carola ser ut til å ha vært gjennom noe behandling også på "før-"bildet.

 

Forøvrig enig i at "normalt hvite" tenner er penere enn blendahvitt unaturlig smil.

Ja, hun ser annerledes ut på bildene fra 1983 da hun sang "Främling" i MGP, da har hun mer "normale", bittelitt ujevne tenner. Men det var det tydeligste nærbildet jeg fant.

Jeg synes i hvert fall ikke det er noen god reklame at hun mister fasettene i full offentlighet. Man skal kunne tygge med tennene også, ikke bare vise dem fram på bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tannpleieren igjen.

 

Jeg så bildene du la ut, og min personlige mening er at dette ser litt for kunstig ut. I mine ti år i bransjen har det kun vært et fåtall som ønsker "papirhvite" tenner, men det er selvsagt ingenting i veien for å ønske seg dette.

 

Men fascetter koster mye penger. Og du må slipe ned emaljen på friske tenner. Fascettene kan falle av, og de må byttes. Carola nevnes her - jeg mener at hun ser ut som det hun er; en artist. Hun har definitivt fascetter, og slikt tar seg flott ut på bilder, siden hun jo lever av publisitet. 

 

Jeg skal ikke forsøke å snakke noen fra noe, men jeg ville anbefale deg å starte med tannbleking for å se hvilket resultat du får. Selv om bleking ikke kan gi deg riktig så hvite tenner som fascetter. 

 



Anonymous poster hash: ea56d...19f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...