Gå til innhold

Er du fornøyd med din internettleverandør?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bestilte ny løsning fra Get i går. De har et veldig billig tilbud på det de kaller M70, i underkant av kr. 300,- for de første tre månedene, deretter 579,- pr mnd - men uten bindingstid. Gratis modem, ingen installasjonskostnad. Er spent om de kommer til å levere et like bra produkt som de lover, - et par dager tidligere svarte de at de kun kunne tilby en mye lavere hastighet i dette området. Jeg har tv fra Get allerede, prisene jeg oppga er basert på det, tror jeg.

I området jeg bor, så kan Telenor og NextGentel kun levere en hastighet på 5-6 "hva- det- nå -heter".

Hvilken bruker du?

Hei!

Vi bruker Viken og har 45 megabit 

Det er bra hastighet, og det samme som snitt i Japan. Leste nå at So net.. (noe sånt) skal kunne tilby noe sånt som 2 Gb i Japan, men nedlastning på 1, men pga av nettverkssystemet så blir ikke det reell linjehastighet.

Vi betaler 500 kr tror jeg pr mnd på vårt nett, jeg er veldig fornøyd, har aldri problemer med nedlasting.

Vi skal prøve nextgentel og går bort ifra telenor fordi de ikke gir god nok dekning til trådløst nett. Blir spennende å se om det blir bedre. Det har vært mye tull med telenor.

Bruker ikke Nextgentel Telenor sitt linjenett?

Jeg har pr i dag Canal Digitals 2 mb, men den skal de fjerne og setter opp prisene på alle hastigheter, og jeg har verken ønske om eller behov for mer hastighet, så borettslaget ser seg om etter annen leverandør. Muligens blir det tilbake til Get. Jeg er dritsur, for jeg har bare betalt 147 kroner måneden, og nå blir jeg tvunget til å betale 359, det er en økning på 144 prosent, og det vet jeg ikke engang om er lovlig.

Annonse

Ja, dere i Piratpartiet trenger kanskje så høy hastighet for å laste ned alle "varene" deres?

Anonymous poster hash: 8fa48...ae8

Eh, nei, feil, det heter at de hjelper kunstnere med å spre kunsten sin slik at de tjener mer!  :P

Jeg har telenor og det har vært stabilt siden jeg fikk byttet splitteren her.  Feilen er derimot at jeg ikke får mer enn 7 mb hastighet.  Det er lite når vi er tre på nett, men jeg har ringt rundt og ingen andre leverandører lever høyere hastighet der jeg bor.

Jeg kjørte en test nå og den viste 23 Mb/s. Jeg merker ingen forskjell på nå og om jeg skulle hatt 2 Mbps i august. Det er uansett ikke hastigheten som er problemet hvis ting går trått, det er all dritten som er tilsatt, reklame og vissvass som skal lastes ned før innholdet.

Endret av Bella Dotte

Jeg kjørte en test nå og den viste 23 Mb/s. Jeg merker ingen forskjell på nå og om jeg skulle hatt 2 Mbps i august. Det er uansett ikke hastigheten som er problemet hvis ting går trått, det er all dritten som er tilsatt, reklame og vissvass som skal lastes ned før innholdet.

Man kunne laste nettsider med 28.8-modem, og...

Annonse

Ser egentlig ikke helt hva lovlydige privatpersoner skal med sånt supernett... det jeg derimot ser poenget med er stabilitet.

Hei!

Da må du tenke over hva privatpersoner gjør på nettet!

leser de aviser og googler rundt, eller driver de med nedlasting og opplasting det er hovedsaken!

Det siste krever mye nett, ellers stopper opp, hakker, og jo flere på samme nett jo verre.

Kunne jeg fått so net i Japan på 2 GB ville jeg ikke tenkt meg om.

Vi har likevel godt nok nett, vi laster sjelden ned samtidig, men jeg ser problemet når også hun på 8 år laster ned/opp og legger ut...da hakker det, og filmer må vi se senere enn sent :-(

Hei!

Da må du tenke over hva privatpersoner gjør på nettet!

leser de aviser og googler rundt, eller driver de med nedlasting og opplasting det er hovedsaken!

Du er klar over at det er ulovlig å "dele verk" beskyttet av åndsverkloven? Og at du risikerer politianmeldelse og beslaglegging av alt datautstyr i hjemmet hvis du blir tatt? 

http://www.hardware.no/artikler/fra-i-dag-er-det-utrygt-a-piratkopiere-i-norge/134223

Anonymous poster hash: 8fa48...ae8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...