Gå til innhold

- Vi er lei av å bli behandlet som «dritt under skoene»

Anbefalte innlegg

Cim Pedersen (19) og Marte Holter (20) er to av mange bostedsløse i Moss. Hverdagen uten bolig er tung og ustabil.

Pedersen kom til Moss for noen uker siden, fra Tvedestrand.

– Jeg legger ikke skjul på at jeg har vært i galt miljø i Tvedestrand og det er derfor jeg flyttet fra byen. Jeg ønsker å komme meg bort fra det miljøet, og kan ikke flytte tilbake til Tvedestrand. Derfor ønsker vi å etablere oss her, forklarer Cim videre

Han eier en leilighet i Tvedestrand og dermed er også Nav Tvedestrand hans lokale Nav-kontor. Det skaper utfordringer i forhold til å få hjelp fra Nav Moss.

– Jeg har forsøkt å selge denne leiligheten i seks måneder uten hell, bekrefter Pedersen.

– Vi har vært hos Nav Moss, men får ikke den hjelpen vi skal ha.

http://www.moss-avis.no/nyheter/kjerestepar-onsker-en-stabil-hverdag-1.8057542

Er ungdom i dag for kravstore?

Endret av sur kjerring

Fortsetter under...

Nei, dagens ungdom er ikke for kravstore, men de som nevnes i denne artikkelen (har lest kun ditt utklipp) virker til og ha en litt forskrudd virkelighetsoppfatning.

De fleste ungdommer jeg kjenner (og det er mange) er arbeidssomme og pliktoppfyllende. Flotte er de, og driver med langt mindre f...skap enn de jeg husker fra min egen oppvekst (inkludert meg selv).

Nei, dagens ungdom er ikke for kravstore, men de som nevnes i denne artikkelen (har lest kun ditt utklipp) virker til og ha en litt forskrudd virkelighetsoppfatning.

De fleste ungdommer jeg kjenner (og det er mange) er arbeidssomme og pliktoppfyllende. Flotte er de, og driver med langt mindre f...skap enn de jeg husker fra min egen oppvekst (inkludert meg selv).

Hei!

Ja det er også mitt inntrykk av ungdom i dag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...