Gå til innhold

Siste meningsmåling: Klart mørkeblått flertall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei det gjør vi ikke.

Men om det først blir så galt, kan det være spennende å følge med på hvordan de mest ihuga tilhengerne vil reagere når Frp ikke lenger er i opposisjon, men som alle andre må forhandle og gi seg på sak etter sak de har lovet velgerne sine.

Skrevet

Frp og Høyre får 90 av 169 representanter på Stortinget, ifølge ny meningsmåling. 

Ser vi frem til regjeringen Solberg med Siv Jensen som finansminister, Carl I Hagen som bistandsminister og Per Sandberg som samferdelsminister?

Jeg ser fram til et regjeringsskifte ja

Anonymous poster hash: 46757...15e

Skrevet

Jeg ser fram til et regjeringsskifte ja

Men det er så hemmelig at du må poste anonymt?

Skrevet

Men det er så hemmelig at du må poste anonymt?

Jeg poster ALT jeg skriver uten nick jeg 

Og kan ikke se at det ikke er lov heller

Anonymous poster hash: 46757...15e

Skrevet

Jeg poster ALT jeg skriver uten nick jeg 

Og kan ikke se at det ikke er lov heller

Ja, ekte nick er skummelt.

Skrevet

Frp og Høyre får 90 av 169 representanter på Stortinget, ifølge ny meningsmåling. 

Ser vi frem til regjeringen Solberg med Siv Jensen som finansminister, Carl I Hagen som bistandsminister og Per Sandberg som samferdelsminister?

Er bistandsminister-vervet så interessant for Frp? Kunne de ikke fått bedre gjennomslag for hjertesaker med forsvarsminister og justisminister?

Skrevet

Hei!

Det er flere ting jeg liker ved Erna Solberg, hun er rolig, snakker mildt og har en fin fremferd.

Det motsatte er Siv Jensen, hun skriker, er brautende og vanskelig å ta seriøst.

Jeg har et håp om at Høyre samarbeider med seriøse partier som krf og venstre og ikke frp.

Jeg ble sjokkert da Siv Jensen skrek dette "morna Jens" jeg tenkte "Hvorfor vil hun fremstilles så useriøst?"

Og stemmen var for meg grusom, grov og sjokkerende. Jeg forstår ikke sånt.

Skrevet

Blir spennende å se nå da hva de får til, de må jo få en sjans før folk dømmer dem nedenom og hjem.

Skrevet

Hei!

For oss betyr mørkeblått på sikt mer penger.

Ikke toppskatt, ikke formueskatt og arveavgift. 

Fint det, men redd det kan gå utover de fattigste på sikt.

Skrevet

Hei!

For oss betyr mørkeblått på sikt mer penger.

Ikke toppskatt, ikke formueskatt og arveavgift. 

Fint det, men redd det kan gå utover de fattigste på sikt.

Jeg og tror de rike vil få det bedre og de fattige verre, men jeg tror det ikke før jeg får se det.

Skrevet

Fornøyd med valget, vurderer å sette meg litt mer inn i politikk igjen (min tiltro til det representative demokrati gikk på ræva det året Kristin Halvorsen ble finansminister).

Tror ærlig talt ikke at det kommer til å bli så store endringer (norske politikere er stort sett mer enige enn man skulle tro), men det blir intressant å se hva som skjer med Frp. Det kan gå bra eller veldig dårlig.

Skrevet

Jeg og tror de rike vil få det bedre og de fattige verre, men jeg tror det ikke før jeg får se det.

Hei!

Ja vi får se, blir det verre for de fattige, får vi flere valg :-)

Jeg tror alle vi kjenner stemmer høyre, jeg har respekt for min mann som er den solidariske typen, som gjerne betaler toppskatt, formueskatt og arveavgift.  Til fellesskapet.

Han står også på kvinners side, på de funksjonshemmedes side,  osv... :-) Jeg syns det er rart på en måte hvor forskjellig man er... mens han aldri klager over sin toppskatt, klager hans venner høylydt, 

Noen ganger tenker jeg at min mann er et sånt menneske som ville stått på barrikadene for kvinners rettigheter for 100 år siden, ikke rart jeg er forelsket i han :-) Alt dette er noe annet, men jeg tenker på det ofte, hvor annerledes han er fra sine venner, og alle er vi mennesker, men vi tenker så ulikt.

Jeg er selv redd for at de fattigste vil tape på dette valget.

Da jeg stod med løpesedler og andre lo :-) jeg lo også fordi de lo :-) tenkte jeg at i vertfall er vi mennesker forskjellige. 

Jeg tenkte på at andre feks slabbedask her inne, syns jeg er en egoist, men jeg tenker mye på de som har det vanskelig og vil gjerne betale inn til fellesskapet. Likevel stemmer jeg piratpartiet, men jeg bryr meg mye.

Kanskje er det sånn med Erna Solberg også, hun er i høyre men likevel bryr hun seg om de svakerestilte i samfunnet, men det får tiden vise.

Skrevet

For oss betyr mørkeblått på sikt mer penger. Ikke toppskatt, ikke formueskatt og arveavgift.

Jeg tviler på at de får fjernet hele toppskatten. Det skjer kanskje noe med grensene, men det vil bare få betydning for de som tjener litt for mye til å unngå toppskatt. Men jeg kan selvfølgelig ta feil.

Formueskatt har jeg kun teoretisk interesse for. Hele vår "formue" sitter i vår nøkterne, men nedbetalte, bolig.

Jeg har vært gjennom diverse regjeringsskifter tidligere og aldri merket noe til endringene i skatt. Hvis vi får 500 kr mindre i skatt i året, betyr det nøyaktig ingenting for oss, det er sikkert en eller annen økt egenandel eller avgift som spiser det opp (og vel så det) allikevel. Men totalt sett, når man ganger den femhundrelappen med de X hundre tusen som tjener omtrent det samme som oss, blir det jo mindre penger til et eller annet.

Jeg synes det er underholdende å tenke på alle politikerne på den avtroppende siden som nå øver seg på å si "regjeringens politikk" med et misfornøyd uttrykk i ansiktet og lett kritisk tonefall.

Skrevet

Fornøyd med valget, vurderer å sette meg litt mer inn i politikk igjen (min tiltro til det representative demokrati gikk på ræva det året Kristin Halvorsen ble finansminister).

Tror ærlig talt ikke at det kommer til å bli så store endringer (norske politikere er stort sett mer enige enn man skulle tro), men det blir intressant å se hva som skjer med Frp. Det kan gå bra eller veldig dårlig.

Hei!

Du får lese litt om breddedemokrati = floating democracy :-)

<_<

Skrevet

Jeg tviler på at de får fjernet hele toppskatten. Det skjer kanskje noe med grensene, men det vil bare få betydning for de som tjener litt for mye til å unngå toppskatt. Men jeg kan selvfølgelig ta feil.

Formueskatt har jeg kun teoretisk interesse for. Hele vår "formue" sitter i vår nøkterne, men nedbetalte, bolig.

Jeg har vært gjennom diverse regjeringsskifter tidligere og aldri merket noe til endringene i skatt. Hvis vi får 500 kr mindre i skatt i året, betyr det nøyaktig ingenting for oss, det er sikkert en eller annen økt egenandel eller avgift som spiser det opp (og vel så det) allikevel. Men totalt sett, når man ganger den femhundrelappen med de X hundre tusen som tjener omtrent det samme som oss, blir det jo mindre penger til et eller annet.

Jeg synes det er underholdende å tenke på alle politikerne på den avtroppende siden som nå øver seg på å si "regjeringens politikk" med et misfornøyd uttrykk i ansiktet og lett kritisk tonefall.

Hei!

Ja det er ikke hele toppskatten, men tror ca de som tjener mer enn 600 000 .- kr

Uansett tenker jeg summene de nå ikke får inn, feks vil de ved å fjerne arveavgiften der mangle 2 milliarder, alle diisse pengene må jo dekkes inn, særlig med tanke på at de skal avskaffe sykehuskøene noe som er umulig/ alt for dyrt i følge flere helseprofessorer.De private sykehusene kan jo "velge seg ut" operasjoner som er gunstige og lønnsomme, det kan jo ikke offentlige sykehus gjøre. :-)

Skrevet

Hei!

http://wiki.piratpartiet.no/index.php?title=Liquid_Democracy

:-)

Skrevet

Hei!

Ja det er ikke hele toppskatten, men tror ca de som tjener mer enn 600 000 .- kr

MER enn? Jeg trodde noe av poenget var å fjerne den for de som lå nærmest innslagspunktet, altså de som tjener MINST, men likevel har toppskatt. Men det forbauser meg for så vidt ikke hvis det tas mest hensyn til de rikeste.
Skrevet

MER enn? Jeg trodde noe av poenget var å fjerne den for de som lå nærmest innslagspunktet, altså de som tjener MINST, men likevel har toppskatt. Men det forbauser meg for så vidt ikke hvis det tas mest hensyn til de rikeste.

Hei!

Kanskje du har rett, husket ikke, men leser dette.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2009/artikkel.php?artid=576575

Imidlertid leste jeg også noe annet for en stund siden må bare finne det igjen....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...