Gå til innhold

- Lei av å bli behandlet som «dritt under skoene»

Anbefalte innlegg

Cim Pedersen (19) og Marte Holter (20) er to av mange bostedsløse i Moss. Hverdagen uten bolig er tung og ustabil.

Pedersen kom til Moss for noen uker siden, fra Tvedestrand.

– Jeg legger ikke skjul på at jeg har vært i galt miljø i Tvedestrand og det er derfor jeg flyttet fra byen. Jeg ønsker å komme meg bort fra det miljøet, og kan ikke flytte tilbake til Tvedestrand. Derfor ønsker vi å etablere oss her, forklarer Cim videre

Han eier en leilighet i Tvedestrand og dermed er også Nav Tvedestrand hans lokale Nav-kontor. Det skaper utfordringer i forhold til å få hjelp fra Nav Moss.

– Jeg har forsøkt å selge denne leiligheten i seks måneder uten hell, bekrefter Pedersen.

– Vi har vært hos Nav Moss, men får ikke den hjelpen vi skal ha.

http://www.moss-avis.no/nyheter/kjerestepar-onsker-en-stabil-hverdag-1.8057542

(Og her hva det vist tatoveringer ute og går igjen også.)

For kravstore? Hva syntes dere?

Endret av BrukerErAnonym

Fortsetter under...

De trenger nok å lære seg at ting må gjøres i rett rekkefølge. Selv om de har problemer kan de ikke forvente at NAV og andre skal sette regler til side, gjøre unntak, og jobbe raskere enn vanlig bare for dem. Håper dette fører til at de blir litt mer voksne og tar ansvar for livene sine! De er jo ikke småunger lenger.

Annonse

Triste bilder fra kåken, hadde vært mer salgbart bare med bedre bilder...

Du mener dette "investeringsobjektet"? Forstår at det er vanskelig å selge. Tror ikke det hjelper med bedre bilder...

Du mener dette "investeringsobjektet"? Forstår at det er vanskelig å selge. Tror ikke det hjelper med bedre bilder...

Haha, jeg gir meg over... jeg så på en annen leilighet i samme bygget! Er det den andre det gjelder, tror jeg at du har rett i det... :P

Endret av Bella Dotte

Haha, jeg gir meg over... jeg så på en annen leilighet i samme bygget! Er det den andre det gjelder, tror jeg at du har rett i det... :P

Ikke godt å si, den andre leiligheten er i hvertfall beboelig.

Annonse

Her står det at leiligheten er utleid. Mener han at han har rett til leilighet fra NAV mens han samtidig leier ut sin egen leilighet i en annen by?

Her står det at leiligheten er utleid. Mener han at han har rett til leilighet fra NAV mens han samtidig leier ut sin egen leilighet i en annen by?

Ja! Det tenkte jeg å kommentere, men glemte det! Haha, jeg skjønner hvorfor han ikke får støtte i Moss!

Nå har jeg null peiling på boligmarkedet i Tvedestrand, men jeg skjønner ikke hvorfor den leiligheten skulle være så tungsolgt? Det så ut som et trivelig strøk og leiligheten så da ganske grei ut på de få bildene som var i annonsen.

Nå har jeg null peiling på boligmarkedet i Tvedestrand, men jeg skjønner ikke hvorfor den leiligheten skulle være så tungsolgt? Det så ut som et trivelig strøk og leiligheten så da ganske grei ut på de få bildene som var i annonsen.

Det synes jeg også. Dette er da helt grei standard for unge mennesker uten jobb? Er det ikke bra nok, mener dere? Jeg er sikker på at det er mange her i landet som ikke har det noe mer luksuriøst enn det der. Vil man ha noe mer fancy må man få seg en jobb da.

Det synes jeg også. Dette er da helt grei standard for unge mennesker uten jobb? Er det ikke bra nok, mener dere? Jeg er sikker på at det er mange her i landet som ikke har det noe mer luksuriøst enn det der. Vil man ha noe mer fancy må man få seg en jobb da.

Har virkelig sett mange første-gangs-leiligheter som har vært mye verre enn den der!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...