Gå til innhold

Thorkildsen frykter rasering av familiepolitikken

Anbefalte innlegg

Avtroppende barne-, likestillings- og inkluderingsminister Inga Marte Thorkildsen (SV) frykter at den nye regjeringen kommer til å rasere familiepolitikken.

Thorkildsen lister overfor Vårt Land opp flere saker som hun frykter kan bli rasert når den nye regjeringen overtar.

– Som hvorvidt Høyre og Fremskrittspartiet legger ned Barne-, ungdoms- og familieetaten og flytter oppgaver i barnevernet til kommunene. Jeg er redd en ny regjering vil privatisere voldsomt.

- Jeg er veldig bekymret for hva som vil skje med foreldrepermisjonen, at fedrekvoten blir borte, kontantstøtten blir styrket og barnehagene nedprioritert, sier Thorkildsen til avisen.

– Med en ny regjering vil det sannsynligvis bli skattelettelser, og det vil gå på bekostning av velferd.

Har vi noe å frykte?

Fortsetter under...

Avtroppende barne-, likestillings- og inkluderingsminister Inga Marte Thorkildsen (SV) frykter at den nye regjeringen kommer til å rasere familiepolitikken.

Thorkildsen lister overfor Vårt Land opp flere saker som hun frykter kan bli rasert når den nye regjeringen overtar.

– Som hvorvidt Høyre og Fremskrittspartiet legger ned Barne-, ungdoms- og familieetaten og flytter oppgaver i barnevernet til kommunene. Jeg er redd en ny regjering vil privatisere voldsomt.

- Jeg er veldig bekymret for hva som vil skje med foreldrepermisjonen, at fedrekvoten blir borte, kontantstøtten blir styrket og barnehagene nedprioritert, sier Thorkildsen til avisen.

– Med en ny regjering vil det sannsynligvis bli skattelettelser, og det vil gå på bekostning av velferd.

Har vi noe å frykte?

Det er klart at den sittende regjering vil fortsette med skremselspropagandaen sin. 

Jeg synes vi nå skal la de få tiden på seg til å danne regjering, og komme i gang før vi svartmaler hele situasjonen. 

Også skal vi huske på at det faktisk er den sittende regjering som kommer med budsjettet for neste år, dette har de jobbet med i et par mnd. Riktignok vil den nye regjeringen få 2-3 uker til å se på budsjettet, og gjøre små endringer. Men det er ikke stort de får gjort med neste års budsjett på så kort tid. 

Men vi må nå ikke svartmale alt, vi får se hvordan det går først. Men så klart, alle vil ikke være fornøyd uansett, og det uansett hvilke regjering som sitter

Anonymous poster hash: 02c70...c37

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...