Gå til innhold

- JEG TROR MANGE MENN GJERNE VIL BO I SHABBY CHIC


sur kjerring

Anbefalte innlegg

http://www.klikk.no/bolig/boligdrom/article852248.ece

 

Esben Andersen har alltid vært opptatt av interiør og det å ha det koselig rundt seg, men det var først da han kjøpte det gamle sørlandshuset fra 1887 at lidenskapen for shabby chic virkelig blomstret.

 

- Det er jo flest venninner som kommenterer stilen, og de er veldig begeistret. Men selv om det stort sett er kvinner som står frem i interiørreportasjer med shabby chic-hjem, tror jeg det er veldig mange menn som liker å ha det sånn.

 

Vil du bo i shabby chick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • slabbedask

    7

  • TulleKoppen

    6

  • morsan

    5

  • Kayia

    3

Shabby chic har mange elementer jeg liker, men jeg er mer typen som liker stilen som innslag i interiøret og ikke et hjem fullstendig gjennomsyret av denne stilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, så, nå må ikke dere begynne som alle andre og lenke dette med homofil legning. Dere vet, "Homsepatruljen" er bare fordummet kommerst svada (akkurat som det meste annet). Homofile kan være bikere, de kan være tømmerhuggere... men ja, de kan sikkert være pinglete jåler aka. Yngve Freiholt også, men jeg har den troen at apperance doesn't matter - ja, faktisk, det er opplest og vedtatt innen psykologi at transvestisme er noe annet enn homofili.

 

Men dette visste nok alle fra før av...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, så, nå må ikke dere begynne som alle andre og lenke dette med homofil legning. Dere vet, "Homsepatruljen" er bare fordummet kommerst svada (akkurat som det meste annet). Homofile kan være bikere, de kan være tømmerhuggere... men ja, de kan sikkert være pinglete jåler aka. Yngve Freiholt også, men jeg har den troen at apperance doesn't matter - ja, faktisk, det er opplest og vedtatt innen psykologi at transvestisme er noe annet enn homofili.

 

Men dette visste nok alle fra før av...  ;)

 

En enslig mann med mange (gifte) venninner og som elsker å dolle opp huset? Nei, jeg kan ta feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enslig mann med mange (gifte) venninner og som elsker å dolle opp huset? Nei, jeg kan ta feil...

 

Selvsagt kan du det. Det er mange som menn som liker å kle seg ut som kvinner og, ja, ikke som humor, men fordi de føler seg som kvinner. Mange gjennomgår kjønnskifteoperasjoner. Men de kan godt være like heterofile som hvem som helst annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du det. Det er mange som menn som liker å kle seg ut som kvinner og, ja, ikke som humor, men fordi de føler seg som kvinner. Mange gjennomgår kjønnskifteoperasjoner. Men de kan godt være like heterofile som hvem som helst annen.

 

Joda, det "kan" være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en ørliten mulighet for at du har rett.

 

"Rett"? Jeg har ikke sagt noe om denne mannen i det hele tatt. Jeg har påpekt at han ikke nødvendigvis trenger å være homofil (noe jeg forsåvidt mener jeg har rett i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt det slik (er kvinne). Min erfaring er at menn er (enda mer enn meg), opptatt av det praktiske i interiøret, og ønsker ikke hvite sofaer, puter til pynt, og " hva er greia med at et nytt møbel skal se gammelt ut?" Og det skjønner jeg godt. Ikke alle kvinner bryr seg om interiør og pynt. Broren min direkte HATER shabby chic, han syns alt innen det er stygt.

Men menn er forskjellige, og har forskjellige interesser, akkurat som andre folk, så det finns sikkert noen flere menn som han her også.

Og hus er forskjellige, det er jo mye finere i et skipperhus i Arendal, som han her tydligvis har, enn moderne byleilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lav krimskrams-faktor både hjemme og på hytta.  Dessuten er jeg ikke så veldig positiv til å dille med ting for å få dem til å se ut som noe de ikke er (f.eks. antikke når de bare er litt umoderne).

 

Jeg er minimalt opptatt av interiør, men innser absolutt at en gjennomført stil (som f.eks. den i reportasjen) kan være fint.  Men den bør passe til boligtypen - shabby chic virker feilplassert i mer moderne leiligheter etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at det på en måte er stilig, men jeg kunne ikke tenkt meg å ha ett helt hjem sånn, det hadde blitt altfor mye. Så nei takk, ikke slik jeg vil ha mitt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...