Gå til innhold

Helgeplaner?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Enig - jeg har alt begynt... :) Skal lage et nissehus i år, venter et "oppussingsobjekt" i posten og har bestilt en haug små miniatyrting som også kommer i posten snart. Så i år skal nissefamilien min få bo i et ordentlig hus. :)

Du er jammen godt i gang allerede. Jeg har kun kommet i gang med å rydde i alle hobbytingene som jeg har liggende slik at vi vet hva vi har når juleverkstedene skal avholdes;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig - jeg har alt begynt... :) Skal lage et nissehus i år, venter et "oppussingsobjekt" i posten og har bestilt en haug små miniatyrting som også kommer i posten snart. Så i år skal nissefamilien min få bo i et ordentlig hus. :)

Hei!

 

Jeg pynter faktisk mindre til jul, men jeg henger opp lys ute og legger granbar rundt døren og henger opp noen nisser, men det er mindre enn til Halloween. Inne henger vi opp stjerner i vinduene og andre lys, også har vi kongerøkelse hver dag, det liker jeg :-)

 

Kanskje jeg skal pynte mer i år? Da vil jeg tenke ut noe hyggelig, noe dekorativt, jeg er ikke så veldig glad i nisser.

 

Men jeg liker granbar og kongler og vinterkål og lyng. Jeg setter ut en nisse ca en uke før, han er fin, gammel og skrukkete, men jeg tror jeg blir lei fordi butikkene allerede har startet. Da går jeg lei av nisser og engler fortere.

 

Skal se om jeg finner på lure pyntegleder i år,:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg pynter faktisk mindre til jul, men jeg henger opp lys ute og legger granbar rundt døren og henger opp noen nisser, men det er mindre enn til Halloween. Inne henger vi opp stjerner i vinduene og andre lys, også har vi kongerøkelse hver dag, det liker jeg :-)

 

Kanskje jeg skal pynte mer i år? Da vil jeg tenke ut noe hyggelig, noe dekorativt, jeg er ikke så veldig glad i nisser.

 

Men jeg liker granbar og kongler og vinterkål og lyng. Jeg setter ut en nisse ca en uke før, han er fin, gammel og skrukkete, men jeg tror jeg blir lei fordi butikkene allerede har startet. Da går jeg lei av nisser og engler fortere.

 

Skal se om jeg finner på lure pyntegleder i år,:-)

Det viktigste er jo at man pynter slik man selv synes er fint. :) Jeg er ikke den som pynter mest jeg heller altså, men jeg liker å henge opp julegardiner og pynte litt med lys og nisser og engler og sånt. :) Jeg er ganske så tradisjonell når det kommer til julepynt, kongler, norske nisser (ikke Cola-nisser), røde tekstiler, granbarkrans ved ytterdøra og slike ting. Kos! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske nisser, er det de som ser litt onde ut?

Nei, ikke slike Halse-nisser, de liker jeg ikke! Synes de ser ekle og skumle ut. Jeg tenker på norske fjøsnisser og jeg har nesten alle i Gardsnissefamilien:

 

http://www.flaaronning.no/norsk-juletradisjon/pdf/gardsnissefolder_norsk_screen.pdf

 

Disse er herlige da:

 

http://www.123trolls.com/produkte.php?Kategorie=Fj%F8snisse&kat=farm%20gnomes%20(Fj%F8snisse)

 

Og han til venstre her kunne jeg vel alltids funnet et bruksområde til:

 

http://www.dagbladet.no/2010/11/13/nyheter/nakenkalender/innenriks/14277809/

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er jo at man pynter slik man selv synes er fint. :) Jeg er ikke den som pynter mest jeg heller altså, men jeg liker å henge opp julegardiner og pynte litt med lys og nisser og engler og sånt. :) Jeg er ganske så tradisjonell når det kommer til julepynt, kongler, norske nisser (ikke Cola-nisser), røde tekstiler, granbarkrans ved ytterdøra og slike ting. Kos! :)

Hei!

Ja:-) jeg er forresten på fest nå og jeg er fryktelig sliten. Jeg lurer på om de andre menneskene her også egentlig er slitne, men det virker ikke sånn?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja:-) jeg er forresten på fest nå og jeg er fryktelig sliten. Jeg lurer på om de andre menneskene her også egentlig er slitne, men det virker ikke sånn?!

Jeg er mer som deg når det gjelder fester og bråk, jeg liker meg best hjemme jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer som deg når det gjelder fester og bråk, jeg liker meg best hjemme jeg. :)

Hei!

 

Jeg er hjemme nå :-)

 

Og det er så deilig:-)

 

Jeg lurer på hvor mange som egentlig liker fester, kanskje de fleste bare vil være hjemme og som meg går av plikt eller fordi man vil være tilstede på dager som betyr mye for andre.

 

Jeg er også glad fordi jeg taklet det, Men mens det står på, da har jeg det dårlig.

Jeg klarte nesten ikke spise, for det var for mye støy rundt meg, og det ble jo bare verre og verre.

 

Noen spurte derfor om jeg ikke skulle ha litt mat og jeg sa da jeg ikke var så sulten, det var bare delvis riktig, jeg hadde ikke spist hele dagen, men da jeg kom ble magen full av støy og da klarer ikke jeg å spise. Jeg spiste litt, men det var komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeleinemie, siden det er min tråd, tar jeg en digresjon:

Den ene kaninen vår er borte! Den fikk lov å gå fritt i dag (har gjort det av og til når vi har vært hjemme. Men i kveld da vi skulle ta dem inn i buret, var den ene borte... Det blåser ig regner, jeg håper den er under verandaen og ikke i skogen...

Håper den dukker opp i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeleinemie, siden det er min tråd, tar jeg en digresjon:

Den ene kaninen vår er borte! Den fikk lov å gå fritt i dag (har gjort det av og til når vi har vært hjemme. Men i kveld da vi skulle ta dem inn i buret, var den ene borte... Det blåser ig regner, jeg håper den er under verandaen og ikke i skogen...

Håper den dukker opp i morgen.

Hei!

 

Kaniner er flinke på å klare seg.

 

De finner et hull, et skjulested, ja selv om de faktisk også kan sitte ute når det regner.

 

Men det er ikke hyggelig sånt. Min kanin er ofte ute i uvær det går alltid bra, men jeg liker det ikke.

 

Han er ute i kveld også, tenker han sitter under terrassen. 

 

Jeg tror det går bra, håper du finner han i morgen, fortelle meg hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Vi bor like ved både skogen og trafikkert vei, så jeg er litt redd både hunder, rever, grevlinger og biler når en kanin er på vidvanke :-(

De hat vokst noe enormt og er blitt veldig sterke og spretne, hopper over gjerdet som er 70cmhøyt nå...

Mannen min skal snekre større vinterbur til dem, som vi skal ha i garasjen når snøen kommer. Huff nå blåser det skrekkelig ute. Håper virkelig hun har funnet ly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Vi bor like ved både skogen og trafikkert vei, så jeg er litt redd både hunder, rever, grevlinger og biler når en kanin er på vidvanke :-(

De hat vokst noe enormt og er blitt veldig sterke og spretne, hopper over gjerdet som er 70cmhøyt nå...

Mannen min skal snekre større vinterbur til dem, som vi skal ha i garasjen når snøen kommer. Huff nå blåser det skrekkelig ute. Håper virkelig hun har funnet ly!

Hei!

 

Det er mer sannsynlig at han klarer seg, har funnet ly.

 

Jeg har erfart dette så mange ganger med min kanin og hver gang kommer han tilbake.

 

Han klarer rever som lusker i hagen etter høner og biler utenfor hekken og hunder:-)

 

Jeg vil heller han skal ha frihet enn å sitte i bur:-)

 

Tror det går bra, tenk på min kanin, år ut og år inn, rever og biler og hunder og 30 minus, han har alltid klart seg.

 

Sov godt, og tenk på hvor godt dine kaniner har det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tror de har det godt! Har litt dårlig samvittighet for de dagene de har måttet være i buret mens vi gar vært på jobb og skole ( etter at de lærte å hoppe over innhegningen). Men stort sett er de mye ute. Friske og sterke, hopper og løper, reiser seg på to og lytter.

Du skulle ha sett den ene når hun hopper i ett byks opp på gjerdestolpen som er 75 cm høy og blir sittende der og skue utover og nyte utsikten :-)

Jeg skal ut en gang til og se etter henne og så skal jeg legge meg. Skal si i fra i mirgen hvirdan det har gått.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på møte i Oslo hele dagen igår, og kom sent hjem.... Idag har jeg vært på svømming med yngstedatra, hatt kveldskos med mine to yngste døtre - og venter nå bare på at eldstejenta skal komme hjem fra fest :)

 

Imorgen blir det nok en avslappende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag da vi våknet, var det fremdeles ingen kanin i hagen. Men i det jeg bestemte meg for å gå ut og lete etter henne, dukket hun plutselig opp :-) Mannen min var med ut for å fange henne, og vi fikk tak i henne. Pelsen var full av blader ig kvister, og nå er begge to i buret, hun steller pelsen og spiser og ser fornøyd ut med nattens eventyr!

Håper bare ikke hun har paret seg. Er ikke sikker på om hun er kjønnsmoden... hun er født i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...