Gå til innhold

Mindre verdt pga overvekt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

28

• Kayia

10

• slabbedask

9

• Bella Dotte

8

Lykke til! Jeg ønsker å gå ned noen kg før julebord, så setter inn støtet nå jeg også! Kom igjen, dette klarer vi!!

Tusen takk :) Dette må vi klare! Har vært flink i dag, og til og med gått en liten tur. Lykke til du også! :)

Nei, men jeg lurer på folk med BMI på 40 som kommer trillende med en stappfull handlevogn med Cola på tilbud tenker på.

Det er så enkelt å dømme andre, for da slipper du å bruke hjernen til noe så slitsomt som å tenke og analysere.

Jeg er overvektig. Til tross for at:

1) Jeg spiser <i>aldri</i> junkfood eller fet mat.

2) Jeg kan telle på én hånd hvor ofte jeg spiser godteri i den ene eller andre formen

3) Tar rask spasertur hver dag á ca 1 t til 1.30 time (min helse tillater ikke at jeg trener mer enn det)

4) Spiser masse grønt og mye frukt

5) Spiser 3-4 måltider per dag (ingen mellommåltider, unntatt hvis jeg har frukt eller grønnsaker)

6) Drikker <i>aldri om sjeldent</i> søte drikker

7) Kun drikker vann som jeg har stående i kjøleskapet (kanne med skiver av lime, sitron og salvieblader i) og av varme drikker: grønn te uten sukker (drikker nok 3-4 kopper om dagen)

8) Ikke røyker jeg, ikke drikker jeg alkohol.

9) Mitt matinntak ligger på ca 1800-2300 per dag (som er minimums anbefalte grense)

Jeg <b>vet</b> derfor at det er en myte at hvis du bare spiser sunt og trener hver dag så holder du deg slank (eller går ned i vekt). Nå er jo mine overvektsproblemer relatert til min kroniske sykdom da, men allikevel.

Jeg blir litt oppgitt over folks fordommer mot overvekt. De som sier at det finnes enkle løsninger mot det aner ikke hva de snakker om. Jeg håper av hele mitt hjerte at du aldri kommer i samme situasjon som meg; går opp 40 kilo på ett år av tilsynelatende ingen årsak, med liten om ingen hjelp fra legene. Det mener jeg fra dypet av mitt hjerte. For det unner jeg ikke min verste fiende.

Kanskje du kunne vise samme storsinn å ikke dømme dine medmennesker på en sårende måte?

Forøvrig anbefaler jeg å lese om mytene som blir knust av forskere som faktisk vet hva de snakker om, når det kommer til overvekt: Mytene om overvekt (http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMsa1208051)

Føler meg mindre verdt fordi jeg er overvektig, og føler folk ser på meg som mindre verdt av samme grunn. Ser du på folk som mindre verdt fordi de er overvektig?

Nei. man er ikke sin vekt. Man er sitt hjerte og sitt sinn. Kroppen er et skall. Om noen ser ned på deg og dømmer deg ut i fra hudfarge, kjønn, bakgrunn eller vekt så sier det ganske mye om dem, ikke deg. Og har du egentlig lyst til å vektlegge hva slike mennesker tenker og mener om deg?

Annonse

Nei. man er ikke sin vekt. Man er sitt hjerte og sitt sinn. Kroppen er et skall. Om noen ser ned på deg og dømmer deg ut i fra hudfarge, kjønn, bakgrunn eller vekt så sier det ganske mye om dem, ikke deg. Og har du egentlig lyst til å vektlegge hva slike mennesker tenker og mener om deg?

Nei får heller lære meg å ikke bry meg om det. Jeg er den jeg er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...