Gå til innhold

Forståelig?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei! Det er bare en unnskyldning. Forstoppelse lar seg behandle.'

Klarer ikke behandle det, fire dulcolac ingen virkning + to stikkpiller, ikke bra nok det heller. Psykiateren sa jeg måtte gå til lege, selv om jeg vet det er pga zeldox. Legen sa AP gir forstoppelse, så nå er jeg lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreslått noen ganger før at du ber om henvisning til en spesialist for å få veiledning mht hvordan løse disse problemene. Be fastlegen om å henvise deg:-)

Her jeg bor, er det stomisykepleierne på sykehuset som er de flinkeste på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreslått noen ganger før at du ber om henvisning til en spesialist for å få veiledning mht hvordan løse disse problemene. Be fastlegen om å henvise deg:-)

Her jeg bor, er det stomisykepleierne på sykehuset som er de flinkeste på dette området.

Men det er jo pga zeldox, det sa jo legen. Slutter jeg med den vil jeg få gått på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo pga zeldox, det sa jo legen. Slutter jeg med den vil jeg få gått på do.

Uansett årsak, så finnes det løsninger. Du trenger AP, når du slutter så blir du etter hvert steindårlig - hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo pga zeldox, det sa jo legen. Slutter jeg med den vil jeg få gått på do.

Hei!

 

Det fins andre medisiner du kanskje heller bør ta.

 

Du kan ikke gå med forstoppelse, da må noen ta mer ansvar, det du kan gjøre er å slutte med zeldox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett årsak, så finnes det løsninger. Du trenger AP, når du slutter så blir du etter hvert steindårlig - hver gang.

Men jeg har et håp om at det går bra nå. Må lære meg å takle livet mitt nå, seriøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det fins andre medisiner du kanskje heller bør ta.

 

Du kan ikke gå med forstoppelse, da må noen ta mer ansvar, det du kan gjøre er å slutte med zeldox.

Nei jeg kan ikke gå med forstoppelse, føler det ødelegger så mye. Og nå må jeg ha do dag søndag og torsdag, men går ikke nok på do så jeg bærer på mye dritt. Magen blir stor og, orker ikke dette styret lenger. Jeg tror nok jeg slutter med zeldox nå, skal bli godt å få gått på do hver dag...er jo det som er normalt. Har fått forstoppelse av alle AP jeg har tatt, de kan jo prøve de som vil å gå med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det fins andre medisiner du kanskje heller bør ta.

 

Du kan ikke gå med forstoppelse, da må noen ta mer ansvar, det du kan gjøre er å slutte med zeldox.

 

Jeg synes ikke du skal oppfordre andre brukere til å slutte med medisiner på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstoppelse er jo en relativt uskyldig sak og kan behandles..

Det viktigste er jo å holde seg frisk. Jeg får for øvrig diare av Zeldox..

Det er ikke uskyldig, det er et mareritt. Skulle ønske jeg og fikk diare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstoppelse er jo en relativt uskyldig sak og kan behandles..

Det viktigste er jo å holde seg frisk. Jeg får for øvrig diare av Zeldox..

Kronisk forstoppelse kan være svært plagsomt og medføre en betydelig redusert livskvalitet. Heldigvis finnes det folk som har spesialisert seg på å finne gode løsninger, men det forutsetter at pasienter blir viderehenvist enten av psykiatrien eller fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronisk forstoppelse kan være svært plagsomt og medføre en betydelig redusert livskvalitet. Heldigvis finnes det folk som har spesialisert seg på å finne gode løsninger, men det forutsetter at pasienter blir viderehenvist enten av psykiatrien eller fastlegen.

Takk for forståelsen, jeg klarer ikke dette mer og magen min kjennes ikke god. Gjør det ikke bedre at jeg spiser så mye og det kommer ikke ut igjen, her tar de det ikke på alvor. Jeg har ikke annet valg enn å slutte på zeldox :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forståelsen, jeg klarer ikke dette mer og magen min kjennes ikke god. Gjør det ikke bedre at jeg spiser så mye og det kommer ikke ut igjen, her tar de det ikke på alvor. Jeg har ikke annet valg enn å slutte på zeldox :(

Jo, du har et annet valg. Du kan f.eks. kontakte fastlegen og insistere på at du må ha hjelp med forstoppelsen. Slik det er nå, så har du vel nærmest bare nevnt det i forbifarten til legen? Du må ta opp forstoppelse som hovedtema og ikke gi deg før du får noe hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du har et annet valg. Du kan f.eks. kontakte fastlegen og insistere på at du må ha hjelp med forstoppelsen. Slik det er nå, så har du vel nærmest bare nevnt det i forbifarten til legen? Du må ta opp forstoppelse som hovedtema og ikke gi deg før du får noe hjelp.

Men jeg har ikke noen tro på at legen vil henvise meg, det er ikke noe sånt her. Har tatt det opp på dps flere ganger og hos legen en gang, han sa "Det hjelper for noe men så er det bivirkninger". Og denne bivirkningen orker jeg ikke, har prøvd forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du har prøvd mye mot forstoppelse, men har du prøvd grønn te med mynte? Eller slike tabletter du kjøper på apoteket, Frukt og fiber. Ingenting har funket på meg, bortsett fra begge disse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du har prøvd mye mot forstoppelse, men har du prøvd grønn te med mynte? Eller slike tabletter du kjøper på apoteket, Frukt og fiber. Ingenting har funket på meg, bortsett fra begge disse!

Jeg drikker faktisk en del grønn te med mynte, den er god. Frukt og fiber hjelper ikke. Får ikke sove heller nå, for mange tanker i hodet om magen og at jeg ikke vil bli syk. Men jeg kjenner jo meg selv så godt nå, man burde ikke trenge piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...