Gå til innhold

Har jeg rett på å få dekket tannlegeregningene mine?


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei!

Jeg er en jente på 28 år som tidligere over en periode på 10år slett med spiseforstyrrelser. Selv om jeg idag er frisk har jeg fått en god del syreskader på tennene (spesielt på baksiden av fortennene nede og mellom tennene).Tennene er blitt gjennomsiktige i kantene og føles ikke så sterke som de har tidligere. Jeg fikk også vite ved hjelp av gastroskopi i vår at jeg har store refluksproblemer og går på reseptbelagte syredempende medisiner for dette. Årsaken til refluksen er ukjent med jeg har blitt fortalt at min fortid med spiseforstyrrelser kan ha hatt en svekkende effekt på fordøyelsessystemet mitt. Jeg har også hatt litt problemer med tannkjøttet som blør og er rødt og irritert. jeg begynte å bruke tanntråd i sommer men det er ikke blitt så mye bedre. Jeg har en del smerter men jeg har kviet meg til å gå til tannlegen fordi jeg er redd for at jeg pga min fortid skal bli satt i en svært vanskelig økonomisk situasjon. Jeg har lest en del om trygdestøtte for folk med forskjellige problemer og jeg lurer på om jeg har rett på noe form for støtte pga min spisevegring og refluksproblemer. Kan du hjelpe meg?

MVH Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...