Gå til innhold

Hverdagssituason

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det "tilttatt" å bli skikkelig irritert når samboer har sittet 5 timer og trykket på et spill i stua samtidig som fotball står på. Ikke at jeg skal se noe på tv men blir gal av kommentatorene og klikkelyden. Han sitter jo med headset og hører musikk.

Vi er voksne, ingen barn så kan gjør hva man vil og ha fortjener å slappe og og kose seg. Han tar fullt ansvar ellers, blir bare gal av å se på. Overreagerer jeg? Hva ville andre gjort?

Anonymous poster hash: d0bb3...7b2
Skrevet (endret)

Er det "tilttatt" å bli skikkelig irritert når samboer har sittet 5 timer og trykket på et spill i stua samtidig som fotball står på. Ikke at jeg skal se noe på tv men blir gal av kommentatorene og klikkelyden. Han sitter jo med headset og hører musikk.

Vi er voksne, ingen barn så kan gjør hva man vil og ha fortjener å slappe og og kose seg. Han tar fullt ansvar ellers, blir bare gal av å se på. Overreagerer jeg? Hva ville andre gjort?

Det er alltid tillatt å føle, men ikke spesielt lurt, riktig eller konstruktivt å agere ut følelser. Hva med å ta dette opp når stemningen er bedre, feks i morgen? Kom med forslag om ting dere kan gjøre sammen innimellom (om hver fristund er sånn som ddtte), samt forslag til hvordan situasjoner som i dag kan løses bedre. Umiddelbart høres det ut som at han kan slå av lyden og du spille musikk feks, evt at han velge én av delene (spill el fotball). 

Endret av Kayia
Skrevet

JA, det er lov.

En beklagelse fra meg på vegne av menn. Det er helt greit å se sport når man ikke har noe å gjøre, men å MÅTTE se sport på TV og neglisjere familieliv, hobbyer og viktigere ting er ikke holdbart.

Captain Cheeseheart
Skrevet

JA, det er lov.

En beklagelse fra meg på vegne av menn. Det er helt greit å se sport når man ikke har noe å gjøre, men å MÅTTE se sport på TV og neglisjere familieliv, hobbyer og viktigere ting er ikke holdbart.

LOL

Skrevet

JA, det er lov.

Hva hvis man har TV-sport for hobby #1?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Fy, ikke si sånt da, det er ikke lov!

Skrevet

Fy, ikke si sånt da, det er ikke lov!

Nå var du en stund så hyggelig..........

Captain Cheeseheart
Skrevet

Nå var du en stund så hyggelig..........

Kanskje jeg har sett på skiskyting i dag da? Slik at forfallet begynte...

Skrevet

Jeg sier ikke at det ikke er lov å se sport. Jeg ser sport selv, og liker det. Men ikke fem timer i strekk og særlig ikke hvis min samboer ønsker at vi gjør noe sammen.

Man trenger ikke leve i en egen boble bare fordi man skal se sport.

Skrevet

Jeg sier ikke at det ikke er lov å se sport. Jeg ser sport selv, og liker det. Men ikke fem timer i strekk og særlig ikke hvis min samboer ønsker at vi gjør noe sammen.

Det kommer jo an på hvor ofte du ser på sport i fem timer, og hvor ofte dere gjør noe sammen.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor ofte du ser på sport i fem timer, og hvor ofte dere gjør noe sammen.

En fotballkamp varer bare i 45 min x 2 pluss pause :-)

Captain Cheeseheart
Skrevet

Man trenger ikke leve i en egen boble bare fordi man skal se sport.

Greit nok, det er sikkert sånn du er, men det var ikke det du sa over her.

Skrevet

En fotballkamp varer bare i 45 min x 2 pluss pause :-)

Nå finnes det annen sport en fotball da.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er absolutt tillatt. Det er lov å reagere på dårlig og hensynsløs oppførsel.

Skrevet

Flott at vår kjære Gud NHD kan diktere hva vi har lov til og ikke...

Er du sinna på'n eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...