Gjest Howdy Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Hei! Etter mye frem og tilbake de siste 5-6 årene, har jeg nå endelig fått en diagnose; "Raynauds syndrom/sykdom" fra nevrologisk på RIT. Jeg har hatt veldig plager med RS, og stadig i økende grad helt fra starten. Legen konkluderte med at "...dette er en slags sykdom man ikke kan gjøre noe med. Det finnes ikke medisiner eller behandlingsmetoder..". Dette er ikke noe jeg svelger uten videre fordi dette har blitt et veldig stort handicap for min del. Etter å ha søkt endel på Internett etter alternative behandlingsløsninger så kommer det frem mange svar, ikke fra Norge men spesielt fra USA. Hva som derimot er "lovlig" over there og her i Norge, og alle de forslagene som dukker opp, gjør meg totalt forvirret. Jeg vil derfor spørre deg; Finnes det alternativ (eller "standard", for den saks skyld) behandling med dokumentert effekt, som er lovlig i Norge? Og hva må til for å anskaffe dette? Å kle meg etter forholdene er for meg et gammelt uttrykk og hjelper nær sagt ingenting slik situasjonen er i dag. Jeg vil prøve Alt for å få det bedre. Har du andre råd og tips er jeg deg evig takknemlig! Mh Howdy 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39638-raynauds-og-alternativ-medisinering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Kjære Howdy, Raynauds sykdom/syndrom kalles også ”likfingre” på folkemunne fordi fingrene kan bli helt hvite og kalde. Årsaken er en sammentrekning av pulsårene til fingrene som igjen kan utløses av vibrasjoner eller kulde. Ved noen former for revmatiske lidelser kan også Raynauds fenomen oppstå. Innen alternativ behandling anbefales først og fremst å unngå utløsende faktorer først og fremst kulde. I tillegg kan du forsøke daglig tilskudd av urten Gingko biloba som beviselig utvider små pulsårer og gir varmere hender. Urten kjøpes på apotek eller i helsekost og hvis du ikke merker bedring etter å ha brukt en boks bør du slutte. Forskning viser også at akupunktur kan bedre blodsirkulasjonen gjennom å øke utskillelsen av stoffet "vasointestinalt peptid", forkortet VIP, som kan styrke blodsirkulasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39638-raynauds-og-alternativ-medisinering/#findComment-149991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.