Gå til innhold

Kan sms gå til to tlf??? Korleis forhindre at da skjer??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

schizoid1337

Okei, jeg har av diverse årsaker aldri tatt i en iPhone så jeg kan ikke gi deg noen fasit, men det ville være veldig merkelig hvis det var iTunes som bestemte hvor en sms havnet og ikke sim-kortet. Men du får vente på svar fra en "ekspert"

Annonse

Det heter 'iMessage' og er noe skrot av dimensjoner. Alle som har på 'iMessage' på sin apple dings på en av enhetene får alle meldinger sendt ut fra de andre iphone dingsene på samme konto, ELLER andre som har en iDevice med iMessage som sender til en person med flere idevicer.

Sagt på en annen måte: Jeg sender en melding ut, utmeldingen havner på alle idevicer i huset på samme konto. En venn av kona sender fra sin iPhone til henne (og ligger i kontaktliste), og denne meldingen popper opp på min ipad.

Uheldig bieffekt av at flere bruker samme applekonto.

Edit: du kan skru av iMessage på alle enheter, men i tillegg når du sender melding, må du sjekke at teksten er GRØNN (da er det sms du sender, som bare kommer til mottaker) og IKKE BLÅ ( da er det iMessage og sendes i hytt og pine)

AnonymBruker

Det heter 'iMessage' og er noe skrot av dimensjoner. Alle som har på 'iMessage' på sin apple dings på en av enhetene får alle meldinger sendt ut fra de andre iphone dingsene på samme konto, ELLER andre som har en iDevice med iMessage som sender til en person med flere idevicer.

Sagt på en annen måte: Jeg sender en melding ut, utmeldingen havner på alle idevicer i huset på samme konto. En venn av kona sender fra sin iPhone til henne (og ligger i kontaktliste), og denne meldingen popper opp på min ipad.

Uheldig bieffekt av at flere bruker samme applekonto.

Apple kan ikke lastes for at dere velger samme Apple-ID på flere brukere. Det er ikke noe problem å unngå dette, man *må* ikke ha iMessage aktivert om man deler. Ikke om man har flere iDevices alene heller, for den del.

Anonymous poster hash: 08cb2...412

Apple kan ikke lastes for at dere velger samme Apple-ID på flere brukere. Det er ikke noe problem å unngå dette, man *må* ikke ha iMessage aktivert om man deler. Ikke om man har flere iDevices alene heller, for den del.

Jeg liker apple prodiukter, men imessage er noe drit. Apple har gjort det mer tungvindt enn det trenger være, i det de linker 'kontoen' til epostadresse, og ikke en profil. Alle andre levrandører (inkludert netflix) klarer lage løsninger som støtter flere profiler på en epostadresse, dette her er bare for å gjøre det ekstra tunvindt for en familie å dele ituneskonto (så samme appen må kjøpes flere ganger om den skal på flere devicer).

Så jo, jeg laster apple for å lage en lønsing basert på griskhet, når de allerede tjener mer en nok på meg og min familie.

Jeg liker apple prodiukter, men imessage er noe drit. Apple har gjort det mer tungvindt enn det trenger være, i det de linker 'kontoen' til epostadresse, og ikke en profil. Alle andre levrandører (inkludert netflix) klarer lage løsninger som støtter flere profiler på en epostadresse, dette her er bare for å gjøre det ekstra tunvindt for en familie å dele ituneskonto (så samme appen må kjøpes flere ganger om den skal på flere devicer).

Så jo, jeg laster apple for å lage en lønsing basert på griskhet, når de allerede tjener mer en nok på meg og min familie.

Dere kan fint ha en felles iTunes-konto dere logger på når dere skal overføre kjøp til enheter, og så ha hver sin til f.eks iMessage. En del ting vil selvfølgelig ikke fungere da, som automatisk oppdatering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...