Gjest jena Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Hei Jeg har vært hos homøopat(hmp.,), pga.lavt stoffskifte. Denne sier at jeg har mangel på B6, B5,og kalium jod og at jeg bør ta disse tilskuddene. (Dette vil bedre min allmentilstand betraktelig,mht., å få opp igjen manglende energinivå) På B6.esken, står det warning; ikke tas dersom man er gravid eller ammer. Prøver å bli gravid og lurer derfor på hvor skadelig det vil være, dersom jeg bruker B6 og skulle uten å oppdage det med en gang, være gravid. Hvordan kan dette tilskuddet skade fosteret? Det står ikke noe om dette på B5 tablettene.Videre sa hmp. at jeg skulle ha B5 /200mg., men fikk bare tak i B5 500mg. Det står på esken 1 tabl.daglig, skal jeg halvere denne ene tabl.for dag, eller ? Så har jeg skaffet kaliumjodid 65 mg., der er det kun 10 tabl. Skal jeg bare spise disse og så ikke tenke på å fremskaffe mer? Får jeg opp manglende nivå da, uten å må fortsette på dette?PS: det står imidelrtid på esken at dette er for å forhindre opptak av radioaktiv stråling!!???Er dette rette tabletter(hmp., har skrevet kalium Jod, er dette samme tabletter?) Jeg har en skala som hmp., har utarbeidet og kaliumjod ligger på 8 (7-10 er kroniske mangler som behøver kosttilskudd til gjenoppretting.) Vil en "kur" på 10 tabl., opprette dette og så holde nivået innenfor det normale? På B6 tablettesken står det Lamberts Hypoallergenic Formulation TIME REALSE Vitamin B6 På B5 står det samme,untatt etter Timerealse, står det Calcium Pantothenate Trenger så veldig svar på dette, "min" hmp., er ikk tilgjengelig akkurat nå, så jeg håper du kan hjelpe meg. På forhånd tusen takk for svar. Vennlig hilsen JENA 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39671-vitaminb5b6kaliumjod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Kjære jena, Jeg er usikker på hvordan din homøopat har påvist at du mangler B-vitaminer og jod og kan derfor ikke kommentere om dette virkelig er tilfelle. Skjoldbruskkjertelen styrer stoffskiftet gjennom å produsere thyroxin og trijodthyronin og begge disse hormonene er avhengig av jod. En mangel på jod er heldigvis sjelden i Norge, ikke minst pga at melk og salt inneholder litt jod. Jeg skulle tro at homøopaten ønsker å stimulere skjoldbruskkjertelen ved å gi ekstra jod en kort periode i form av kalium jod. Det viktige er at du sjekker stoffskiftet når kuren er over.Vitamin B6 har en rekke funksjoner i kroppen, blant annet er det viktig for hormonbalansen. Et tilskudd i moderate doser(2-4 mg daglig) er ikke farlig for gravide, men det er grunn til å være forsiktig med kjempedoser over 10 ggr denne verdien. Når det gjelder vitamin B5 regnes det stort sett for å være uskadelig, men 500 mg er en høy dose som godt kan halveres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39671-vitaminb5b6kaliumjod/#findComment-149992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jena Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Kjære jena, Jeg er usikker på hvordan din homøopat har påvist at du mangler B-vitaminer og jod og kan derfor ikke kommentere om dette virkelig er tilfelle. Skjoldbruskkjertelen styrer stoffskiftet gjennom å produsere thyroxin og trijodthyronin og begge disse hormonene er avhengig av jod. En mangel på jod er heldigvis sjelden i Norge, ikke minst pga at melk og salt inneholder litt jod. Jeg skulle tro at homøopaten ønsker å stimulere skjoldbruskkjertelen ved å gi ekstra jod en kort periode i form av kalium jod. Det viktige er at du sjekker stoffskiftet når kuren er over.Vitamin B6 har en rekke funksjoner i kroppen, blant annet er det viktig for hormonbalansen. Et tilskudd i moderate doser(2-4 mg daglig) er ikke farlig for gravide, men det er grunn til å være forsiktig med kjempedoser over 10 ggr denne verdien. Når det gjelder vitamin B5 regnes det stort sett for å være uskadelig, men 500 mg er en høy dose som godt kan halveres. Hei Tusen takk for svar. Homeøopaten har tatt en hårprøve/analyse av meg som hun sendte et eller annet sted, og fikk tilbake denne oppgitt at jeg manglet B5 , B6 og kaliumjod. Min skjoldbrukskjertel har ikke lenger noen funksjon, da det er på vist med utlralyd at den har hatt en kraftig betennelse, og ikke lenger fungerer. Derfor kan den ikke stimuleres på noen måte. Er det da noen vits å ta kaliumjod? Håper du har tid, litt til, for jeg er noe skeptisk til alt dette. Og jeg må vel fortsette når jeg først har begynt? Iallefall med B5 og B6? På forhånd tusen takk for hjelpen. Vennlig hilsen Jena 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39671-vitaminb5b6kaliumjod/#findComment-150034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Hei Tusen takk for svar. Homeøopaten har tatt en hårprøve/analyse av meg som hun sendte et eller annet sted, og fikk tilbake denne oppgitt at jeg manglet B5 , B6 og kaliumjod. Min skjoldbrukskjertel har ikke lenger noen funksjon, da det er på vist med utlralyd at den har hatt en kraftig betennelse, og ikke lenger fungerer. Derfor kan den ikke stimuleres på noen måte. Er det da noen vits å ta kaliumjod? Håper du har tid, litt til, for jeg er noe skeptisk til alt dette. Og jeg må vel fortsette når jeg først har begynt? Iallefall med B5 og B6? På forhånd tusen takk for hjelpen. Vennlig hilsen Jena Kjære Jena, Håranalyse er ikke noen god metode til å påvise kroppens innehold av B5,B6 og jod, men mange homøopater bruker denne metoden fordi pasientene slipper å ta blodprøve. Analysen egner seg best til å måle kroppens innehold av tungmetaller og enkelte mineraler. Du må selv bestemme om du vil fortsette kuren eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39671-vitaminb5b6kaliumjod/#findComment-150444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xenier Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Jena -spis Kelp.(fås på helsekost) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39671-vitaminb5b6kaliumjod/#findComment-154870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.