AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har vært to ganger på et psyk. sykehus. Under det første oppholdet følte jeg at behandleren ikke hørte på meg og at jeg ikke fikk noen hjelp av henne. Først senere fant jeg ut at denne sosionomen hadde " bommet" totalt på meg og tydeligvis bare prøvd å tolke meg inn i en ferdig "standardmodell" som jeg ikke passet inni så jounalen ikke handler om meg overhode. Noe som stemmer med min erfaring med henne, der jeg følte hun trakk de merkligste konklusjoner og stilte rare spørsmål. Jeg ble heller ikke trodd på den diagnosen jeg i forkant ble utredet for, som var det jeg ønsket hjelp for. Først etter oppholdet hadde de snudd å valgt å tro meg likevel. Som følge av dette stod det ingenting om meg i epikrisen. Jeg klaget på enkelte påstander der, inkl. krenkende anklager som var falske ( hadde heldigvis vitner) som sosionomen hadde fremsatt. - men jeg lurer på dette: når jeg ikke ble trodd på diagnosen jeg var der for å få hjelp med, og ikke fikk hjelp, og journalen ikke handler om meg, men er er et fantasiprodukt der sosionomen har brukt min person til å spinne ut tolkninger tilpasset hennes fantasier. Selv om jeg har fått lagt ved en rettelse som sikkert er like lang som journalen. Om jeg ikke kan få be om å få fjernet hele greia? Slettet den? Også dette: jeg har ikke lest andre journalen og tror ikke det står noe feil det, men jeg utleverte meg der. Til en jeg stolte på. Den jeg stolte på oppførte seg krenkende mot meg. Og siden jeg opplever hele dtedet som et fiendlig sted lurer jeg på om det går å slette journalen, liksom for å viske ut at jeg har vært der. Siden jeg ble lurt og utleverte meg til en som har oppført seg krenkende , så jeg angrer på at jeg utleverte meg. Og selve stedet, en ledelse som ingen er fortjent med å bli eksponert for. Jeg vil hvertfall slette alle spor. Og føler jeg hat utlevert meg til overgripere Når jeg føler det slik kan jeg få slettet journalen? Anonymous poster hash: 66ccd...3e0 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. januar 2014 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har vært to ganger på et psyk. sykehus. Under det første oppholdet følte jeg at behandleren ikke hørte på meg og at jeg ikke fikk noen hjelp av henne. Først senere fant jeg ut at denne sosionomen hadde " bommet" totalt på meg og tydeligvis bare prøvd å tolke meg inn i en ferdig "standardmodell" som jeg ikke passet inni så jounalen ikke handler om meg overhode. Noe som stemmer med min erfaring med henne, der jeg følte hun trakk de merkligste konklusjoner og stilte rare spørsmål. Jeg ble heller ikke trodd på den diagnosen jeg i forkant ble utredet for, som var det jeg ønsket hjelp for. Først etter oppholdet hadde de snudd å valgt å tro meg likevel. Som følge av dette stod det ingenting om meg i epikrisen. Jeg klaget på enkelte påstander der, inkl. krenkende anklager som var falske ( hadde heldigvis vitner) som sosionomen hadde fremsatt. - men jeg lurer på dette: når jeg ikke ble trodd på diagnosen jeg var der for å få hjelp med, og ikke fikk hjelp, og journalen ikke handler om meg, men er er et fantasiprodukt der sosionomen har brukt min person til å spinne ut tolkninger tilpasset hennes fantasier. Selv om jeg har fått lagt ved en rettelse som sikkert er like lang som journalen. Om jeg ikke kan få be om å få fjernet hele greia? Slettet den? Også dette: jeg har ikke lest andre journalen og tror ikke det står noe feil det, men jeg utleverte meg der. Til en jeg stolte på. Den jeg stolte på oppførte seg krenkende mot meg. Og siden jeg opplever hele dtedet som et fiendlig sted lurer jeg på om det går å slette journalen, liksom for å viske ut at jeg har vært der. Siden jeg ble lurt og utleverte meg til en som har oppført seg krenkende , så jeg angrer på at jeg utleverte meg. Og selve stedet, en ledelse som ingen er fortjent med å bli eksponert for. Jeg vil hvertfall slette alle spor. Og føler jeg hat utlevert meg til overgripere Når jeg føler det slik kan jeg få slettet journalen?Anonymous poster hash: 66ccd...3e0 Du kan ikke få slettet den fordi du utleverte deg for mye, det må være noen direkte feil i journalen. 0 Siter
frosken Skrevet 26. januar 2014 Skrevet 26. januar 2014 Nei,du kan ikke få slettet alle sporene etter innleggelsen. Sykehuset plikter å oppbevare dokumentasjonen som ble opprettet i forbindelse med din innleggelse. Du kan be om sletting av opplysninger som er feilaktige eller misvisende, men du kommer ikke til å få slettet hele journalen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 Skrevet 26. januar 2014 Hvis alle feile opplysninger i den første journalen fjernes vil det ikke være noe igjen av denAnonymous poster hash: 66ccd...3e0 0 Siter
frosken Skrevet 26. januar 2014 Skrevet 26. januar 2014 Hvis alle feile opplysninger i den første journalen fjernes vil det ikke være noe igjen av denAnonymous poster hash: 66ccd...3e0 Deet tror jeg ikke stemmer. Det står blant annet når du ble innlagt og når du ble innskrevet, hvem som hadde henvist deg, hvem som var din behandler osv. I tillegg finnes det sikkert fragmenter i teksten som ikke er feil. Uansett, sykehuset har ikke lov til å fjerne dokumentasjonen knyttet til din innleggelse. Du kan få rettet konkrete feil, og du har allerede fått lagt ved korrigerende opplysninger når det gjelder opphold nr. 1. Opphold nr. 2 har du ikke lest hva som har blitt skrevet om, du sier at du ikke tror det står feil opplysninger der, men at du angrer på at du utleverte deg. Dette er uansett ikke grunnlag for sletting av opplysninger. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 Skrevet 26. januar 2014 Deet tror jeg ikke stemmer. Det står blant annet når du ble innlagt og når du ble innskrevet, hvem som hadde henvist deg, hvem som var din behandler osv. I tillegg finnes det sikkert fragmenter i teksten som ikke er feil. Uansett, sykehuset har ikke lov til å fjerne dokumentasjonen knyttet til din innleggelse. Du kan få rettet konkrete feil, og du har allerede fått lagt ved korrigerende opplysninger når det gjelder opphold nr. 1. Opphold nr. 2 har du ikke lest hva som har blitt skrevet om, du sier at du ikke tror det står feil opplysninger der, men at du angrer på at du utleverte deg. Dette er uansett ikke grunnlag for sletting av opplysninger. Hvis det går an å fjerne alt feil slik at det som er korrekt står igjen ( altså teknisk info og noen få fragmenter) så hadde jeg vært veldig fornøyd med detAnonymous poster hash: 66ccd...3e0 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.