Gjest legeskrekk Skrevet 12. juli 2000 Skrevet 12. juli 2000 Før jeg begynte med p-piller hadde jeg mensen veldig sjelden (jeg var jomfru), ca, hver 7., 8.uke. Jeg har brukt p.piller i tre år nå, og da har jeg selvfølgelig fått den regelmessig. Men på påsketuren hadde jeg glemt å ta med et nytt brett, så jeg tenkte bare å vente til neste mens kom, med å begynne på nytt. Men det gikk over ti uker før den kom. Og da turde jeg ikke begynne med p-piller igjen, fordi den mensen jeg da får, må jo være veldig unaturlig for meg! Må jeg gå til lege for å sjekke det, eller kan jeg bare starte på nytt med piller? (24 år, bruker Microgynon, har ingen andre problemer i underlivet) 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. juli 2000 Skrevet 15. juli 2000 Hvis man har utelukket at det kan være spesielle årsaker til at mensen uteble, er det ikke noe i veien for å fortsette med pillene. Vi leger anbefaler ofte p-piller til kvinner uten menstruasjon for å tilføre de nødvendige hormoner og/eller for å få en regelmessig syklus. Hvis du er undersøkt fra før, trenger du ikke ny legesjekk. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.