Gå til innhold

Venneforespørsel - ukjent mann


morsan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    15

  • Kayia

    10

  • mrxx

    8

  •  cilie

    5

Mest aktive i denne tråden

Synes vi damer det er creepy med venneforespørsler fra ukjente menn? Hm... :)

Eh, ja... Så sant vi ikke hadde vært på et felles kurs, en felles fest eller noe. Venneforespørsel fra en helt ukjent hadde ikke blitt godkjent uten øvrig forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja... Så sant vi ikke hadde vært på et felles kurs, en felles fest eller noe. Venneforespørsel fra en helt ukjent hadde ikke blitt godkjent uten øvrig forklaring.

Er som deg, legger ikke til folk jeg ikke kjenner. Hos meg ville morsans innledende forslag slått helt skeivt ut, og vedkommende ville kanskje tenke at jeg var uinteressert uten at jeg nødvendigvis var det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke styr så mye med dette, send en venneforespørsel enkelt og greit, vi menn tenker da aldri over stalkere, vi er happy om vi får en slik venneforespørsel fra ei pen dame.

Dere damer tenker altfor mye og komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som deg, legger ikke til folk jeg ikke kjenner. Hos meg ville morsans innledende forslag slått helt skeivt ut, og vedkommende ville kanskje tenke at jeg var uinteressert uten at jeg nødvendigvis var det... ;)

Det er fordi dere ikke er menn. Menn tenker ikke som dere kvinner. Dere annalyserer, tenker altfor mye, og lager så mye styr ut av ikke noe, at det halve kan være nok.

Selvsagt kan man havne bort i en galning og riktignok er det litt verre for kvinner enn menn.

Men vi menn er enklere på det området også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fordi dere ikke er menn. Menn tenker ikke som dere kvinner. Dere annalyserer, tenker altfor mye, og lager så mye styr ut av ikke noe, at det halve kan være nok.

Selvsagt kan man havne bort i en galning og riktignok er det litt verre for kvinner enn menn.

Men vi menn er enklere på det området også:-)

Kan være enig i dét med tenking og analysering sånn generelt ;), men ikke når det kommer til facebook. Jeg får gjerne et par-tre venneforespøsler fra ukjente (ofte utenlandske, ofte menn) hver eneste uke faktisk, og legger ikke til noen jeg ikke kjenner/ har møtt. Og jeg har ikke få venner heller, altså er ikke restriktiv og veldig privat på fb, men vil altså vite av de jeg legger til.

 

En ukjent kunne godt sendt meg en melding, den ville jeg svart på, men venneforespøsler fra en ukjent ville automatisk blitt avvist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enig i dét med tenking og analysering sånn generelt ;), men ikke når det kommer til facebook. Jeg får gjerne et par-tre venneforespøsler fra ukjente (ofte utenlandske, ofte menn) hver eneste uke faktisk, og legger ikke til noen jeg ikke kjenner/ har møtt. Og jeg har ikke få venner heller, altså er ikke restriktiv og veldig privat på fb, men vil altså vite av de jeg legger til.

 

En ukjent kunne godt sendt meg en melding, den ville jeg svart på, men venneforespøsler fra en ukjent ville automatisk blitt avvist. 

Jeg forstår det når det gjelder utenlanske menn, men en i fra Norge som ser noenlunde vettug ut, er lite farlig. Ellers er det ikke verre enn at du kan slette han også, hvis det viser seg at det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det når det gjelder utenlanske menn, men en i fra Norge som ser noenlunde vettug ut, er lite farlig. Ellers er det ikke verre enn at du kan slette han også, hvis det viser seg at det er riktig.

Nei huff. Twitter og instagram er sånn, der følges man av folk man ikke kjenner og det er en del av konseptet, men på facebook gidder jeg ikke ha ukjente. Dessuten tror jeg ikke norske ukjente menn som ber om å bli lagt til av ukjente kvinner har edlere hensikter enn utenlandske... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei huff. Twitter og instagram er sånn, der følges man av folk man ikke kjenner og det er en del av konseptet, men på facebook gidder jeg ikke ha ukjente. Dessuten tror jeg ikke norske ukjente menn som ber om å bli lagt til av ukjente kvinner har edlere hensikter enn utenlandske... ;)

Vel, det siste tror jeg nok ikke at jeg er helt enig i gitt. En ting er å ikke legge til ukjente, noe annet er det å analysere for mye om det er en ukjent som ber om vennskap, det er små sjanser for at det er noen stor risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det siste tror jeg nok ikke at jeg er helt enig i gitt. En ting er å ikke legge til ukjente, noe annet er det å analysere for mye om det er en ukjent som ber om vennskap, det er små sjanser for at det er noen stor risiko.

Det er du som sier at det ligger analyse bak - jeg bare avviser uten å tenke mer på det jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som sier at det ligger analyse bak - jeg bare avviser uten å tenke mer på det jeg :P

Se svarene fra dere ovenfor så er det ingen tvil om at dere legger atlfor mye i dette om morsan skal be om vennskap eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se svarene fra dere ovenfor så er det ingen tvil om at dere legger atlfor mye i dette om morsan skal be om vennskap eller ikke.

Hæ? Jeg sier "send melding, ikke be om vennskap". Enklere blir dét vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes menn det er like creepy å få venneforespørsel fra ukjent dame som damer synes det er fra ukjent mann? Vil jeg fremstå som stalker?

Har lyst til å sende til venn av venn.

Jeg ville ha sendt en melding/mail først/sammen med forespørselen, så han ser at du er en ekte person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke styr så mye med dette, send en venneforespørsel enkelt og greit, vi menn tenker da aldri over stalkere, vi er happy om vi får en slik venneforespørsel fra ei pen dame.

Dere damer tenker altfor mye og komplisert.

Takk for dette og andre svar.

Men hvorfor er venneforespørsel bedre enn melding? Hva er sannsynligheten for at han vil ta opp kontakten? Hjelper jo ikke å bare være venner på Facebook. Vil en mann som får ny ukjent venn dukke opp i privat chat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye heller prøvd å treffe på vedkommende i RL og/ eller prøvd å spørre ut vennen min om han.

Det går ikke dessverre. Felles venn er ikke såå god venn av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du med venneforespørselen?

 

Ønsker du å kaste ballen til han og håper at han tar den og sender deg en melding eller ønsker du å starte en kontakt?

 

Jeg legger aldri til folk i vennelista mi hvis jeg ikke kjenner dem eller i det minste har møtt dem. Selv om vi har flere felles venner. Men om jeg får en forespørsel og en melding hvor personen presenterer seg stiller det seg annerledes.

 

Jeg hadde definitivt lagt ved en melding med venneforespørselen dersom det du ønsker å oppnå er at dere faktisk snakker sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du med venneforespørselen?

Ønsker du å kaste ballen til han og håper at han tar den og sender deg en melding eller ønsker du å starte en kontakt?

Jeg legger aldri til folk i vennelista mi hvis jeg ikke kjenner dem eller i det minste har møtt dem. Selv om vi har flere felles venner. Men om jeg får en forespørsel og en melding hvor personen presenterer seg stiller det seg annerledes.

Jeg hadde definitivt lagt ved en melding med venneforespørselen dersom det du ønsker å oppnå er at dere faktisk snakker sammen.

Ja jeg tenker mld er bedre fordi man da får han på banen. Derfor spm til mrxx over her.

Ulempe er vel at man kan risikere han ikke ser mld fra ikke-venner, avhengig av innstillinger? Usikker på akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...