Gå til innhold

NHD Håndskjelvinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hvilke av disse tror du er synderen ifht skjelvinger på hånden. Fontex eller Wellbutrin. Skjelver slik at jeg må holde glasset/koppen med begge hender.

Skrevet

Sikkert Wellbutrin.

Anonymous poster hash: d35e6...260
Skrevet

Hei! Hvilke av disse tror du er synderen ifht skjelvinger på hånden. Fontex eller Wellbutrin. Skjelver slik at jeg må holde glasset/koppen med begge hender.

Jeg går også på Wellbutrin og er skjelven! Gått på de lenge?

Merker det godt når jeg f.eks strekker meg, veeldig til skjelving da, og om jeg er i fysisk aktivitet.. Nesten håpløst.

Anonymous poster hash: eee3a...984

Skrevet

Har brukt Wellbutrin i et par år. Jeg også tenker at det mest sannsynlig er denne. Det er bare det at skjelvingene har kommet de siste mnd. Og begynte på fontex for et halvår siden. Får det ikke helt til å stemme med noen av medisinene og oppstart. Har så god effekt av medisinene nå så vil egentlig ikke slutte med noen. Men er sykepleier (sykmeldt) og ser ikke for meg at jeg kan jobbe som det med disse skjelvingene. Ser ikke for meg ta en blodprøve med disse skjelvingene.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg dytter denne opp. Har fremdeles veldig mye skjelvinger på hendene. Dette er et stort problem, særlig da jeg skal prøve ut arbeid fra høsten. Jeg greier nesten ikke å skjenke i drikke eller drikke selv uten å skjelve mye. Må holde i koppen med begge hendene og allikevel ha vanskeligheter med å drikke. Mannen min kommenterer at jeg skjelver stort sett hele tiden når jeg bruker hendene til noe. Skjelver også når jeg holder armen stille. Dette i tillegg til store hukommelsesproblemer, leting etter ord og glemsomhet gjør at jeg ser litt mørkt på arbeidslivet.

Det er ikke alltid det passer seg å spørre om noen andre kan bære kaffekoppen min fordi jeg ikke greier det selv uten å risikere å søle. Likedan når jeg ikke kan svare hvis noen spør hva jeg har gjort denne dagen, og har ingen oversikt over hva jeg har gjort siste uken. Når jeg leter etter svar sier det helt stopp i hodet. Føles ut som null hjerneaktivitet. Leter mye etter ord. Spurte min søster om hun har merket noe til denne glemsomheten min, og hun svarte at det har hun merket godt til. Det hun har lagt mest merke til er at jeg forteller det samme både to og tre ganger. Hver gang med full overbevisning om at jeg ikke har fortalt det før. Må ha på alarm på mobilen mye for å huske viktige ting. Kan glemme iløpet av fem minutter.

Har aldri vært så frisk som nå så det gjør det vanskelig å slutte med noen av medisinene.

Bruker Wellbutrin, fontex, zyprexa og lamictal. Hvilke av disse tror du er synderen ifht mine problemer? Og har du noen råd eller støttende ord å komme med? Hvordan tenker du ifht dette og arbeidslivet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...