Gå til innhold

Ta med venn på ferie?


morsan

Anbefalte innlegg

Det har jeg ikke, for om det kun var sønnen og meg ville jeg valgt samme toroms leilighet. Leilighet synes jeg er viktig pga friheten det gir med minikjøkken, kaffe, småmat osv. Og deilig med to rom pga generasjonsforskjell.

Har ikke sjekket to ettroms. Da blir jeg jo enda mer isolert!

Og tviler på prisforskjellen er så liten når det kun vil være en person på det ekstra rommet. Nå får man jo tre like priser for oss før ekstrasengsrabatt - en som har leilighet alene må betale tillegg.

Hei!

 

Jeg tror noe annet enn du har tenkt vil bli veldig mye dyrere.

 

man er jo lite på rommet når man er i syden, jeg er der jo litt mer enn andre:-)

 

Men de fleste og spesielt ungdomer er jo ute på stranden og utesteder , jeg er mer på fuglesafari.

 

Jeg vil dra til Kreta igjen, men det er en avsporing jeg gjerne vil ta, men avstår fra.

 

Jeg tror det blir fint sånn som du har tenkt, og gøy for ditt barn å ha med en venn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    17

  • Madelenemie

    6

  • Lillemus

    4

  • Kayia

    4

Mest aktive i denne tråden

Håper det går i orden - at vi får med venn :)

Sjekket forresten - turoperatøren tillater ikke å booke akkurat dette lelighetshotellet for den som skal ha rom/leilighet alene ;) så da vet vi det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke, for om det kun var sønnen og meg ville jeg valgt samme toroms leilighet. Leilighet synes jeg er viktig pga friheten det gir med minikjøkken, kaffe, småmat osv. Og deilig med to rom pga generasjonsforskjell.

Har ikke sjekket to ettroms. Da blir jeg jo enda mer isolert!

Og tviler på prisforskjellen er så liten når det kun vil være en person på det ekstra rommet. Nå får man jo tre like priser for oss før ekstrasengsrabatt - en som har leilighet alene må betale tillegg.

Vel, vi sjekket som sagt flere muligheter, både rom og leilighet (men for oss er det aktuelt med rom pga all inclusive). Vi sjekket også prisen for 3 rom, da ville det blitt en person på det ene rommet. Resultatet var det samme.

Det var for øvrig bare et tips :) lykke til og god tur :)

Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi sjekket som sagt flere muligheter, både rom og leilighet (men for oss er det aktuelt med rom pga all inclusive). Vi sjekket også prisen for 3 rom, da ville det blitt en person på det ene rommet. Resultatet var det samme.

Det var for øvrig bare et tips :) lykke til og god tur :)

Ja på vanlige rom er det sikkert annerledes enn leiligheter. Takk for tips og lykkeønskninger. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Liker du "All inclusive" :-D?

 

Jeg misliker det sterkt,:-)

Vi ler av det, mannen min og meg, de der menneskene fra All inclusive, med armbånd og gratis mat og drikke, inne på omrdået.

 

er grøss og gru for meg, jeg vil gå  dit jeg selv vil. Det er viktig.

 

Dessuten vil jeg støtte naturlige lokalsamfunn med variasjon, særpreg, ekthet, originalitet, og minst mulig kommersialisme.

 

Da jeg ville fly til Asia iluftballong med hele familien, jeg kan det, satte min mann foten ned, han ville ta fly, så da ble det fly, men hadde det vært opp til meg hadde det blitt en uforgellmelig ballongferd.

 

Men hvem skjønner seg på fysikk:-( de ferreste,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært med på all inclusive. Har hatt helpensjon da - på cruise - men drikke var ekstra.

Jeg antar all incl kan være praktisk for dem med (mange) små barn og på "avsidesliggende" hoteller og/eller hvis målet kun er å flate helt ut den uka man er der og ikke gjøre noe annet enn å være på resort'en.

Men jeg ønsker å stå mer fritt. Enskjønt - med to store, sultne tenåringsgutter kunne jo all inc være riktig så lønnsomt. He he.

Luftballong til Asia hadde jeg ikke ville vært med på nei. Hadde ikke ville sendt sønnen min på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg ikke, for om det kun var sønnen og meg ville jeg valgt samme toroms leilighet. Leilighet synes jeg er viktig pga friheten det gir med minikjøkken, kaffe, småmat osv. Og deilig med to rom pga generasjonsforskjell.

Har ikke sjekket to ettroms. Da blir jeg jo enda mer isolert!

Og tviler på prisforskjellen er så liten når det kun vil være en person på det ekstra rommet. Nå får man jo tre like priser for oss før ekstrasengsrabatt - en som har leilighet alene må betale tillegg.

Hun mente nok prisforskjellen på 2- pg 3-roms. :) Da vi var på Mallorca i fjor var prisforskjellen 300,- for en uke tror jeg. Valget var lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente nok prisforskjellen på 2- pg 3-roms. :) Da vi var på Mallorca i fjor var prisforskjellen 300,- for en uke tror jeg. Valget var lett!

Finnes ikke treroms leilighet akkurat der vi hadde tenkt. Da hadde jeg jo selvsagt_ søkt opp det også og sjekket prisforskjellen ;)

Og på hennes neste innlegg tolker jeg henne som at hun mener vanlige rom - ikke antall rom i leilighet. Uten at det er viktig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Liker du "All inclusive" :-D?

 

Jeg misliker det sterkt,:-)

Vi ler av det, mannen min og meg, de der menneskene fra All inclusive, med armbånd og gratis mat og drikke, inne på omrdået.

 

er grøss og gru for meg, jeg vil gå  dit jeg selv vil. Det er viktig.

 

Dessuten vil jeg støtte naturlige lokalsamfunn med variasjon, særpreg, ekthet, originalitet, og minst mulig kommersialisme.

 

 

Her er jeg helt på linje med deg - kunne ikke tenke meg å bo på all-inclusive om det fantes alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke treroms leilighet akkurat der vi hadde tenkt. Da hadde jeg jo selvsagt søkt opp det også og sjekket prisforskjellen ;)

Noen steder er det moderat prisforskjell mellom to- og treroms, hvis det bare handler om to soverom i stedet for ett og ellers lik standard. Mens andre steder har nesten alle leilighetene ett soverom + soveplasser i stua, og så er det noen få større leiligheter med mye bedre standard (eller ekstrating som man egentlig ikke er interessert i, som badekåper og dilldall). Da kan prisforskjellen være mye større.

Noen ganger er stuesofaen litt tvilsom som seng for et voksent par, men som regel går det greit for én person, hvis man ikke har spesielle krav til madrassen pga. ryggproblemer eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil helt sikkert bli en kjempefin ferie slik du har tenkt deg, med at guttene kan ha soverommet og du stua - en er jo ikke så mye på rommet uansett.

 

Men jeg ville nok ha foretrukket ferien uten sønnens kamerat, og heller hatt en mor-sønn-ferie, når gutten er såpass stor. Ville kanskje heller tenkt at det var mer praktisk med en kamerat med dersom han hadde vært yngre. Når de er så store, er de jo (ofte) så koselige og interessante å være sammen med, og en blir veldig godt kjent med hverandre når en reiser bort. Jeg hadde storkost meg på ferie med min sønn (og døtrene også selvsagt), og jeg tror han hadde kost seg med meg. Vi har innført "15-årstur med en av foreldrene" - og sønnen + pappaen skal nå avgårde en uke sammen. Dattera som nå snart er 13 har sagt at hun vil reise til Syden med meg når hun blir 15 B)

 

Men dersom han ikke har lyst til å reise kun med deg, så det er enten ingen sydentur eller sydentur med sønn og kamerat, så hadde jeg valgt sydentur med sønn og kamerat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg helt på linje med deg - kunne ikke tenke meg å bo på all-inclusive om det fantes alternativer.

Enig. Halve moroa (og vel så det!) er jo å rusle rundt og prøve forskjellige spisesteder! Jeg kjenner noen som var på 14 dagers med to småunger og hadde all inclusive - de var temmelig lei av maten mot slutten ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er så store, er de jo (ofte) så koselige og interessante å være sammen med, og en blir veldig godt kjent med hverandre når en reiser bort. Jeg hadde storkost meg på ferie med min sønn (og døtrene også selvsagt), og jeg tror han hadde kost seg med meg.

morsan skriver jo at "Sønnen vil nok bli lykkeligere med kompis, mens jeg ville hatt mer selskap uten kompis."

Det er ikke alle nesten voksne gutter som synes det er koselig og interessant å være på ferie med bare mor. Min egen sønn ble veldig tidlig ferdig med å synes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen steder er det moderat prisforskjell mellom to- og treroms, hvis det bare handler om to soverom i stedet for ett og ellers lik standard. Mens andre steder har nesten alle leilighetene ett soverom + soveplasser i stua, og så er det noen få større leiligheter med mye bedre standard (eller ekstrating som man egentlig ikke er interessert i, som badekåper og dilldall). Da kan prisforskjellen være mye større.

Noen ganger er stuesofaen litt tvilsom som seng for et voksent par, men som regel går det greit for én person, hvis man ikke har spesielle krav til madrassen pga. ryggproblemer eller noe.

Ja, kvaliteten på madrassen er det største usikkerhetsmomentet her. Det må man jo bare ta høyde for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil helt sikkert bli en kjempefin ferie slik du har tenkt deg, med at guttene kan ha soverommet og du stua - en er jo ikke så mye på rommet uansett.

 

Men jeg ville nok ha foretrukket ferien uten sønnens kamerat, og heller hatt en mor-sønn-ferie, når gutten er såpass stor. Ville kanskje heller tenkt at det var mer praktisk med en kamerat med dersom han hadde vært yngre. Når de er så store, er de jo (ofte) så koselige og interessante å være sammen med, og en blir veldig godt kjent med hverandre når en reiser bort. Jeg hadde storkost meg på ferie med min sønn (og døtrene også selvsagt), og jeg tror han hadde kost seg med meg. Vi har innført "15-årstur med en av foreldrene" - og sønnen + pappaen skal nå avgårde en uke sammen. Dattera som nå snart er 13 har sagt at hun vil reise til Syden med meg når hun blir 15 B)

 

Men dersom han ikke har lyst til å reise kun med deg, så det er enten ingen sydentur eller sydentur med sønn og kamerat, så hadde jeg valgt sydentur med sønn og kamerat.

Ja jeg ville svært gjerne ha reist med bare sønnen jeg :-) Jeg har ikke behov for 'barnefri' slik som man har med yngre barn. Han henger uansett ikke på meg og/eller skravler til meg hele tida - hn forsvinner inn i sin spillverden og nettverden og jeg kan gjøre det samme. Eller lese. Eller hva som helst.

 

En av ukene på hytta i fjor sommer var uten at han hadde venn(er) der, og da var vi jo sammen en del under måltider, så på serier på DVD om kveldene osv, men var mye hver for oss også. Det var veldig hyggelig for meg, men jeg skjønner at han ikke ser på det som drømmeferien.

 

Så formålet med å ha med venn er ikke å få 'fri', og ihvertfall ikke å få 'kjærestetid', ettersom jeg er eneste voksne.

 

Jeg håper imidlertid ikke at jeg blir 'for' isolert med disse to gutta på tur. Skal jo være hyggelig for meg også, selv om jeg jo gjerne vil strekke meg langt for at han skal ha det fint. Dette blir første sommer med ny rutine etter separasjonen/skilsmissen, da vi i fjor fortsatt hadde hytta, som vanlig. Jeg synes jeg bør skjerme gutten mest mulig, særlig ettersom faren hans ikke gjør det.

 

Takk til deg og alle for gode innspill! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å invitere med venn av min sønn på sydentur, ikke for min egen del direkte, men for sønnen. Han blir 17 innen da. Det vil isåfall bli leilighet med gutta på soverommet og meg i stua :) Sønnen vil nok bli lykkeligere med kompis, mens jeg ville hatt mer selskap uten kompis. Men får eventuelt ta med et lass bøker. :)

Det blir jo en annen setting enn der det er et par som tar med seg venn. Er det noen som har erfaring med dette? Vil gjerne ha Happy sønn, men kjipt om jeg blir isolert og ensom av dette også. Gruble gruble.

Og dyrt blir det jo - hva er vanlig å gjøre - full påspandering eller at foreldrene dekker billetten hans og jeg mat/utflukter?

Du, hvor lenge skal dere være borte forresten? Og hva sier jr, er kompis hans eller ditt forslag?

 

En ting ad ett vs to soverom: Vi øyhoppet i Hellas for noen år siden (mann og jeg m jr og kompis), og flere steder endte vi opp med ett soverom + stue med sovesofa (måtte bare ta det vi fikk). Det går helt fint det, og vi var faktisk borte i tre uker :P Når ungene er såpass store spiser man gjerne sent og tusler litt rundt før man vender hjem rett før sengetid. Vi satte vel så stor pris på balkong/ uteplass på den turen, både for å lese bok/ drikke vin, men også for å spille kort/ yatzy med kidsa før natta (eh, for dem nettspill..) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skriver jo at "Sønnen vil nok bli lykkeligere med kompis, mens jeg ville hatt mer selskap uten kompis."

Det er ikke alle nesten voksne gutter som synes det er koselig og interessant å være på ferie med bare mor. Min egen sønn ble veldig tidlig ferdig med å synes det.

 

Min sønn hadde sannsynligvis trodd det hadde klikka for meg dersom jeg foreslo at vi skulle tilbringe ei uke sammen på ferie bare vi to.

 

Jeg hadde tørna av å tilbringe ei uke med en av mine foreldre aleine i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn hadde sannsynligvis trodd det hadde klikka for meg dersom jeg foreslo at vi skulle tilbringe ei uke sammen på ferie bare vi to.

 

Jeg hadde tørna av å tilbringe ei uke med en av mine foreldre aleine i den alderen.

Gjenkjennbart. Den kortspillinga jeg skrev om oppi her er avhengig av kompis;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn hadde sannsynligvis trodd det hadde klikka for meg dersom jeg foreslo at vi skulle tilbringe ei uke sammen på ferie bare vi to.

 

Jeg hadde tørna av å tilbringe ei uke med en av mine foreldre aleine i den alderen.

En er jo forskjellige da...

 

Siste ferieturen jeg husker med familien, var til Paris da jeg var 17 år. Min søster, som da var 14 var også med. Jeg syntes det var kjempegøy med familieferie, besøk på turiststeder osv - hun syntes det var pyton kjedelig med museer og guidete turer sammen med meg og mamma og pappa.

 

Etter det har jeg vært på småturer med foreldrene mine (på fjellet eller til Sverige på familiebesøk), og som helt voksen har jeg vært to ganger på ordentlig ferie med bare min mor. Kjempekoselig!

 

Av mine tre barn, så tror jeg de to eldste vil kunne synes det er topp med ferietur sammen med meg mens de er ungdommer - mens hun minste tuppa trolig vil likne mer på min søster, og at det absolutt ikke vil være aktuelt, i alle fall etter fylte 15/16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, hvor lenge skal dere være borte forresten? Og hva sier jr, er kompis hans eller ditt forslag?

En ting ad ett vs to soverom: Vi øyhoppet i Hellas for noen år siden (mann og jeg m jr og kompis), og flere steder endte vi opp med ett soverom + stue med sovesofa (måtte bare ta det vi fikk). Det går helt fint det, og vi var faktisk borte i tre uker :P Når ungene er såpass store spiser man gjerne sent og tusler litt rundt før man vender hjem rett før sengetid. Vi satte vel så stor pris på balkong/ uteplass på den turen, både for å lese bok/ drikke vin, men også for å spille kort/ yatzy med kidsa før natta (eh, for dem nettspill..) :P

Er bare snakk om en uke, da han vil være hjemme en del pluss med faren sin. Venn ikke inkludert i diskusjon ennå. Må avklare m sønn først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...