Gå til innhold

kvinnedagen


Madelenemie

Anbefalte innlegg

 

1. mai er egentlig til feiring av sosialismen med alle dens ukultur og urett, ikke for feiring av arbeidernes kampdag. Arbeidere er ikke lenger fattigklasse, de har skaffet seg gode lønnsvilkår og overdrevent gode avtalefestede pensjoner delvis subsidiert av staten. LOs medlemmer skiter stort sett i at vi har en stor gruppe mennesker som har falt ut av arbeidsmarkedet og sannsynligvis aldri vil kunne komme tilbake. Da fortjener de heller ikke 1. mai som propaganda-dag.

 

8. mai er propagandadag for kvinnefrigjøring - eiring av kvinners frigjøring fra ekteskap og familieansvar. Nå vokser mange barn opp unten begge foreldre. De røde har fått til et system der barneoppdragelsen blir outsourcet nærmest på heltid av tilfeldige ukjente. Så går de røde i hurra-tog og feirer friheten uten ektemann, og at de har fått velfersstaten som farssubstitutt.

 

Hensikten med å bytte ut den mannlige forsørgeren med velferdsstat, er å skape en boble av frihetsillusjoner for kvinner tilsvarende som i et realityprogram. Slik skaffer politikerne seg makt og blir kvinners fassubstitutt. Da kan kvinner styres ved hjelp av banklån, studielån og velferdsytelser. Såkalte velferdsgoder ytes uten betingelser til livsstil mens ytelser var avhengige av familiesamhold tidligere. Da forsvinner mesteparten av negative konsekvenser av uhemmet sexliv. Det ønsker makthaverne siden det da blir mindre begrensninger i deres maktutøvelse og avhengigheten av dem blir større, mye større enn om de bare var avhengige av sine ektemenn.

 

 

*knegg* Ja, vi har de fælt her i landet. Alt var mye bedre i gode gamle dager når mor var hjemmeværende og far kom hjem til nystrøket avis, oppvarmede tøfler og middag kl 17 presis.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    21

  • Kayia

    8

  • laban

    6

  • Togli

    4

Mest aktive i denne tråden

Ja, det er jo helt klart at 17. mai feires av de fleste. 1. mai brukes vel helst til å ta våronna i hagen, eller pusse båten. Bortsett for en liten minoritet er ikke 1. mai annet enn en vanlig fridag.

Litt som påskedagene eller kristihimmelfart da. Du mener vel de skulle fjernes som firi og/ eller markeringsdager da regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som påskedagene eller kristihimmelfart da. Du mener vel de skulle fjernes som firi og/ eller markeringsdager da regner jeg med?

 

Nei, man kan gjerne ha dem som fridager, men for folk flest er dette helt vanlige fridager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger i grunnen bare å ta en titt på nettavisenes kommentarfelt 8.mars for å se at det fortsatt er behov for en kvinnedag. Så mye glødende kvinnehat, og det bare fordi vi begynner å nærme oss likestilling. De må være veldig redde for noe, men jeg vet ikke helt hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger i grunnen bare å ta en titt på nettavisenes kommentarfelt 8.mars for å se at det fortsatt er behov for en kvinnedag. Så mye glødende kvinnehat, og det bare fordi vi begynner å nærme oss likestilling. De må være veldig redde for noe, men jeg vet ikke helt hva.

Jeg tenker som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man trenger i grunnen bare å ta en titt på nettavisenes kommentarfelt 8.mars for å se at det fortsatt er behov for en kvinnedag. Så mye glødende kvinnehat, og det bare fordi vi begynner å nærme oss likestilling. De må være veldig redde for noe, men jeg vet ikke helt hva.

 

Hvorfor er ikke feministene mer opptatt av innvandrerkvinnenes kår?

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvorfor er ikke feministene mer opptatt av innvandrerkvinnenes kår?

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

 

Det er mange som er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor er da parolene? Ble dette nevnt i taler?

 

 

Ab nevnte spesielt NORSKE jenter. Hvorfor så stille fra venstresiden om dette problemt?

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

 

Var du der? Jeg var der ikke, men jeg kjenner folk som gikk med plakater som omhandla helt andre ting enn reservasjonsretten. Media var selvsagt mest opptatt av det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er ikke feministene mer opptatt av innvandrerkvinnenes kår?

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

 

Fordi mange av dem er egoister. Feminister har fått i stand omvendt bevisbyrde i §16 i Likestillingsloven, kvinner har rett til styrerepresentasjon i Allmennaksjeselskaper uten å eie ei eneste aksje, være tillitsvalgt eller ansatt. I barnefordelingssaker får de mye oftere barna enn menn. Prostituerte (som vanligvis er kvinner) slipper straff, mens kjøperne (som oftest er menn) straffeforfølges. Nå krever rødstrømper lik pensjon som menn selv om de ikke har betalt inn like mye gjennom yrkeslivet. Sykepleiere (som oftest er kvinner) sammenligner sine lønner med ingeniører (som oftest er menn) og krever like høy lønn, altså lik lønn for ulikt arbeid. Mange av disse rødstrømpene skiter en lang marsj i at innvandrerkvinner blir utsatt for kjønnslemlestelse og tvangsgifting.

Man trenger ikke feminisme og den slags tull for å gi innvandrerkvinner normal rettspleie med sikkerhet mot kjønnslemlestelse, tvangsgifting osv. Men det kunne nok blitt mindre egoisme og mer rettferdighet uten feminisme. For meg kunne feminister gjerne dra dit peppern gror.

Anonymous poster hash: f022d...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man trenger i grunnen bare å ta en titt på nettavisenes kommentarfelt 8.mars for å se at det fortsatt er behov for en kvinnedag. Så mye glødende kvinnehat, og det bare fordi vi begynner å nærme oss likestilling. De må være veldig redde for noe, men jeg vet ikke helt hva.

 

Hvilket kvinnehat er det du tenker på, hva er det de sier? Hvilken likestilling er det de hater ? Du sier vi nærmer oss likestilling, hvilke deler av samfunnet mener du ikke er likestilt ?

 

Minner om at likestilling betyr like muligheter, ikke like ønsker. Det er forskjell på menn og kvinner

Anonymous poster hash: 0776d...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du der? Jeg var der ikke, men jeg kjenner folk som gikk med plakater som omhandla helt andre ting enn reservasjonsretten. Media var selvsagt mest opptatt av det siste.

Jeg var der og har svart til det kjedsommelige lenger opp.  Det var 11 fellesparoler i toget, minst tre av dem rettet seg i hovedsak mot kvinner som ikke er like heldige som de hvite og "vestlige".  Jeg gikk selv under en av dem.  Og ja, det var utenlandske grupperinger i toget. 

 

Hvis norskfødte feminister hadde gått hardt ut på vegne av innvandrerkvinner, hadde kritikken handlet om at vi ikke lar dem få samme valgfrihet som oss og at vi ikke tror de kan tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der og har svart til det kjedsommelige lenger opp.  Det var 11 fellesparoler i toget, minst tre av dem rettet seg i hovedsak mot kvinner som ikke er like heldige som de hvite og "vestlige".  Jeg gikk selv under en av dem.  Og ja, det var utenlandske grupperinger i toget. 

 

Hvis norskfødte feminister hadde gått hardt ut på vegne av innvandrerkvinner, hadde kritikken handlet om at vi ikke lar dem få samme valgfrihet som oss og at vi ikke tror de kan tenke selv.

Enkelte blir aldri fornøyde uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

kvinner har rett til styrerepresentasjon i Allmennaksjeselskaper uten å eie ei eneste aksje, være tillitsvalgt eller ansatt. I barnefordelingssaker får de mye oftere barna enn menn. Prostituerte (som vanligvis er kvinner) slipper straff, mens kjøperne (som oftest er menn) straffeforfølges.Anonymous poster hash: f022d...b5e

Styret blir fortsatt valgt av aksjonærene, og ingen kvinner kan kreve å sitte i et styre uten å eie aksjer.

Forresten er det klart flere menn enn kvinner som har solgt sex i løpet av livet, både i Norge og andre land. Det skulle man ikke tro når man følger debatten i Norge.

Det er en del områder hvor menn kommer dårlig ut. At mannlige prostituerte er totalt usynliggjort er en ting. En annen ting er at menn ikke har selvstendig rett på pappapermisjon, hvis ikke det har endret seg helt nylig. De avhenger av kvinnens inntekt. Hvis mor ikke jobber får far ingen permisjon.

Det er ikke vits i å klage på "feministene". De kjemper for sitt, så får heller menn kjempe for sine ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Styret blir fortsatt valgt av aksjonærene, og ingen kvinner kan kreve å sitte i et styre uten å eie aksjer.

Forresten er det klart flere menn enn kvinner som har solgt sex i løpet av livet, både i Norge og andre land. Det skulle man ikke tro når man følger debatten i Norge.

Det er en del områder hvor menn kommer dårlig ut. At mannlige prostituerte er totalt usynliggjort er en ting. En annen ting er at menn ikke har selvstendig rett på pappapermisjon, hvis ikke det har endret seg helt nylig. De avhenger av kvinnens inntekt. Hvis mor ikke jobber får far ingen permisjon.

Det er ikke vits i å klage på "feministene". De kjemper for sitt, så får heller menn kjempe for sine ting.

 

Aksjonærende i Allmennaksjeselskaper står ikke fritt til å velge hvem de vil skal representere dem. De må tilfredstille lovkrav om representasjon av begge kjønn i styret. Det følger av Lov om allmennaksjeselskaper §6-1a. Er der ingen kvinner blant aksjonærene, blir de tvunget til å få en kvinne uten aksjer til å representere dem. I ordinære aksjeselskaper er det vanlig at de største aksjonærene selv sitter i styret eller velger helt fritt en person som skal representere den. Det har med muligheten til å ivareta egne økonomiske intereseer på best mulig måt og kunne velge en person de kjenner godt og har tillit til. Den muligheten nokså redusert i Almennaksjeselskaper.

 

Prostitusjon: Da forbudet mot sexkjøp ble vedtatt, var alle offentlige debatter preget av alle var overbevist om at de aller fleste prostituerte var kvinner. Og det var på det grunnlaget det egoistiske vedtaket om strafferettslig unntak for det man da trodde var kvinner. At det kanskje har blitt forandret senere, kan kanskje gjøre at den paragrafen blir slettet for at kvinner ikke skal straffes for sexkjøp i Norge. Slik det er nå drar mange sexkjøpende kvinner til Karibien og sental/øst-Afrika. Da slipper de unna straffeforfølgelse om de holder kjeft.

 

Ja, feminstene kjemper for sitt uansett om et er rettferdig eller ikke.

Anonymous poster hash: ed7ae...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis norskfødte feminister hadde gått hardt ut på vegne av innvandrerkvinner, hadde kritikken handlet om at vi ikke lar dem få samme valgfrihet som oss og at vi ikke tror de kan tenke selv.

 

Poenget er at feministene ikke tror "norske" kvinner kan tenke selv. 

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man trenger i grunnen bare å ta en titt på nettavisenes kommentarfelt 8.mars for å se at det fortsatt er behov for en kvinnedag. Så mye glødende kvinnehat, og det bare fordi vi begynner å nærme oss likestilling. De må være veldig redde for noe, men jeg vet ikke helt hva.

 

Det er neppe redsel for noe, men man påpeker heller hvorfor utgått på dato den såkalte kvinnekampen er. Akkurat som om kvinner som gruppe blir diskriminert i dagens samfunn.

 

Det hadde vært mer redelig å kjempe for diskriminering uavhengig av kjønn, det være seg diskriminering av innvandrere, funksjonshemmede, kortvokste, mindre pene, rødhårede, folk med talefeil osv osv.

 

 

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...