Gå til innhold

Gir Tolvon hangover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger ei natt med god og uavbrutt søvn og en kikk i medisinskapet finner jeg Tolvon 30 mg. Disse ble i sin tid utskrevet for søvn. Jeg har ikke prøvd dem. Grunnen er at jeg en gang for mange år siden fikk Remeron for å bedre søvnen, og den hangoveren jeg fikk dagen etterpå glemmer jeg ikke.

Derfor er jeg nå skeptisk og lurer på om jeg tør ta en Tolvon.....

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg blir fullstendig satt ut 3 timer etter inntak, men dagen etter har jeg aldri noen hangover. Men det varierer fra person til person...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, til dels kraftig hang-over den første uken. Så går det vanligvis over.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Ja, til dels kraftig hang-over den første uken. Så går det vanligvis over.

Jeg begynte med Tolvon for 2,5 måneder siden og hadde ikke noe hangover til å begynne med. Men nå siste 7-8 dager har jeg kjempe hengover. Skjønner ikke.

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg får aldri hangover, verken ved oppstart eller senere. Hvor kraftig effekt jeg får er derimot litt varierende. Noen ganger forholdsvis mild (men nok til å sovne om jeg ikke har en dårlig dag), mens andre ganger kunne jeg lagt meg på gulvet og sovnet momentant. Kanskje det mest irriterende er den svært varierende tiden til effekten inntrer. Kan være alt fra 1,5 til 4 timer, normalt 2,5-3. Klarer heller ikke finne noe mønster i hvordan måltider før/sammen/etter spiller inn. Kan virke kjapt med mye mat i magen noen ganger, og kan bruke lang tid på effekt på halvtom mage andre ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...