Lei&usikker Skrevet 15. april 2014 Skrevet 15. april 2014 Jeg lurer på om det finnes lover/rettningslinjer eller noe som kan gjøre at mor mister omsorg for barna sine etter suicidforsøk? Hva er vanlig praksis? og utgjør det noen forskjell om barna bor halvparten av tiden hos mor og halvparten hos far? om det erslik at hun i dette tilfellet mister omsorgen, er det vanskelig å få den tilbake? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. april 2014 Skrevet 15. april 2014 Å tape omsorgsretten baserer seg på en totalvurdering av adferd. Å gjøre et selvmordsforsøk mens en har aleneomsorgen for barn, vitner om en total mangel på empati og på forståelse av barns behov. Vanligvis er slike selvmordsforsøk bare toppen av ellers store vansker med seg selv og andre. Om en taper omsorgen, er det ens egen adferd videre som er bestemmende for hvor lenge barna blir tatt fra en. Å vise seg som en moden voksen med hensiktsmessig adferd er det beste en kan gjøre om en ønsker omsorgen tilbake. Ofte handler det om evnen til å sette barnas behov for trygghet og omsorg foran egne behov for lystfylte aktiviteter. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. april 2014 Skrevet 16. april 2014 Å tape omsorgsretten baserer seg på en totalvurdering av adferd. Å gjøre et selvmordsforsøk mens en har aleneomsorgen for barn, vitner om en total mangel på empati og på forståelse av barns behov. Vanligvis er slike selvmordsforsøk bare toppen av ellers store vansker med seg selv og andre. Om en taper omsorgen, er det ens egen adferd videre som er bestemmende for hvor lenge barna blir tatt fra en. Å vise seg som en moden voksen med hensiktsmessig adferd er det beste en kan gjøre om en ønsker omsorgen tilbake. Ofte handler det om evnen til å sette barnas behov for trygghet og omsorg foran egne behov for lystfylte aktiviteter. Hei! Takk for at du skriver dette og så tydelig formulert. Jeg lurer på en ting. Når en psykiater skriver, psykiater Næss på statens senter for barna og ungdomspsykiatri, at ett barn bør tas ut av familien, da han ser lite muligheter for utvikling for barn i nåværende familie, hvorfor følges så dette ikke opp? Jeg trodde en overleges og barnepsykiaters så tydelige oppfatning og skriftlige vurdering i alle tilfeller måtte bli fulgt. 0 Siter
mrxx Skrevet 16. april 2014 Skrevet 16. april 2014 Jeg lurer på om det finnes lover/rettningslinjer eller noe som kan gjøre at mor mister omsorg for barna sine etter suicidforsøk? Hva er vanlig praksis? og utgjør det noen forskjell om barna bor halvparten av tiden hos mor og halvparten hos far? om det erslik at hun i dette tilfellet mister omsorgen, er det vanskelig å få den tilbake? Kjenner ikke til lover i dette tilfelle, men det er jo etter en totalvurdering. Stakkars barn som opplever at en av foreldrene forsøker å ta sitt eget liv. Tenk den angsten og reddselen de blir utsatt for. De blir antagelig ødelagt for livet de stakkars små også. 0 Siter
Lei&usikker Skrevet 22. april 2014 Forfatter Skrevet 22. april 2014 hvordan er reglene for å ringe psykologen sin utenfor arbeidstid? da mener jeg selvfølgelig om det skulle være krise i form av selvskade etc. spiller det noen rolle om han er privatpraktiserende? han har sagt jeg kan ringe, men presiserte ikke noen tidsramme. det vil være fint å vite dette da tilstanden er meget ustabil for tiden, og det er lenge til neste time. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. april 2014 Skrevet 22. april 2014 hvordan er reglene for å ringe psykologen sin utenfor arbeidstid? da mener jeg selvfølgelig om det skulle være krise i form av selvskade etc. spiller det noen rolle om han er privatpraktiserende? han har sagt jeg kan ringe, men presiserte ikke noen tidsramme. det vil være fint å vite dette da tilstanden er meget ustabil for tiden, og det er lenge til neste time. Har han sagt du kan ringe kan du det, men ring i vetig tid da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.