Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 20 år. Jeg hater mensen som de fleste også gjør. Det var noen venner av meg som hadde lyst til å gå på kino. Jeg hadde ventet at den kom på fredagen, og da sa jeg at jeg kunne på søndagen bare for å være sikker siden vi skulle reise i helgen. På den første mensdagen blir jeg alltid så dårlig. Jeg blir kvalm vondt i magen ol. hvis jeg tar noen smertestillende midler kaster jeg de bare opp. Stikkpiller har jeg også prøvd. Det er bare ekkelt synes jeg. Så nå hater jeg den første mensdagen. Nå er det lørdag og jeg har dessverre ikke fått mensen. Da får jeg den antagelsesvis i morra fordi jeg alltid får mensen etter natten . Men det er jo i morra jeg skla på kinoen. Nå har jeg lyst til å si at jeg ikke kan. Men det er så lenge siden jeg har vært ute med venner. Jeg har dessverre bare noen få, og jeg vil ikke miste dem også. Jeg er sikker på at hvis jeg sa at jeg kunne dra på kinoen på lørdagen da hadde jeg fått mensen på lørdagen. Typisk min uflaks. Når vi har eksamen da får jeg alltid mensen på den samme dagen selv om jeg har ventet den fem dager før. Hvorfor er det sånn? Er det fordi jeg har sommerfugler i magen ol. og at jeg slapper mere av den dagen jeg skal noe spesielt. Jeg er alltid litt nervøs og spent før jeg skal noe nye ting og spesielt eksamen ol. Det er bare så rart. Veldig kjedelig å være kvalm på eksamen og jeg må jo også kaste opp. Da spiser jeg ikke noe mat, men da blir jeg så sliten og slapp. Dette plager meg veldig. HVa skal jeg gjøre?

Hilsen en som er veldig uheldig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39813-uheldig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære inee,

Det er helt individuelt hvordan kvinner reagerer på mensen. Stort sett er det verst første dagen og de fleste får mindre plager etterhvert som de blir eldre. Det skjer en rekke forandringer i kroppen der både hormonsystemet og væskebalansen er involvert. Noen kan ha nytte av tilskudd med omega 3 fettsyrene DHA og EPA samt omega 6 fettsyren GLA. Disse motvirker kramper i livmoren. Andre kan ha nytte av akupunktur mot smerter og ubehag. De fleste nøyer seg med å ta det med ro i de første dagene, men jeg skjønner at det er vanskelig å planlegge når mensen kan komme til litt forskjellig tidspunkt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39813-uheldig/#findComment-150447
Del på andre sider

Gjest smertestillende

Hei!

Jeg mener at det skal være et smertestillende midel som skal hjelpe ganske godt på akkurat disse kvinnetingene. Husker ikke helt navnet. Var det naproxen?? Mulig jeg er helt på viddene nå men...

Det selges reseptfritt på apotekt og jeg mener det er avtegnet en kvinnelig form på pakken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39813-uheldig/#findComment-150565
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...