Gå til innhold

Like klær til dukke og barn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Vent til butikkene åpner igjen, de har større utvalg enn det som tilbys i nettbutikkene.  Særlig nå som de pøser inn nytt sommertøy hver dag.

 

Som jeg skrev over her: Ring Toys R Us, jeg tror de har hatt noen Barbie-antrekk el.l. Men det er lenge siden.

 

Hvis ikke du får napp der - dra på H & M, Bogerud Tekstil og evt. noen av de andre kjedene.  Se etter enkle, litt sommerlige kjoler, så kan du heller kjøpe noe tilbehør som øker likheten. 

 

Det gjør ingenting om dokka har litt for stor kjole, det har forekommet for levende babyer også.   

 

Mimreavsporing: Datteren min skulle være heks i en eller annen sammenheng for lenge siden, da kjøpte jeg en svart nattkjole med en katt på.  Hun godtok den helt greit som ekte heksekjole ;)

Hei!

Ok jeg er ikke veldig kreativ på sånt.

Men jeg lette faktisk på H/M samt spurte betjeningen.

De har ingen like kjoler mellom baby og barn avdeling.

Glemte svare kayila det var altså en eldre dame, ikke skredder, som påtar seg å sy kjoler for situasjonen,

Problemet mitt er å skaffe stoff og utstyr og jeg har få ganger vært i sybutikker, noe jeg finner ekstremt kjedelig og det merker jeg fordi jeg blir trøtt bare jeg ser sytråd garn og stoff, da gjesper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    12

  • laban

    4

  • Solemnity

    4

  • Savannah

    4

sur kjerring

Hei

Ok

Også er dette ikke min drift, jeg har aldri lekt med dukker, jeg forstår meg ikke på noe sååååå kjedelig!

Ellers har jeg mine egne penger:-) til bil og pc stort sett.:-)

 

Du er heldig som har egne penger du bare kan bruke på gøy og morro, og ikke kjedelige ting som mat, strøm og kommunale avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei jeg/ vi, hadde ikke selv anelse om dette konseptet,

Men det er et samlerkonsept, og nå er det kommet bursdagsinvitasjon, og da er det slik at barn og dukke må ha like kjoler.

Jeg kjøpte til jul...med en del stress, da vi måtte få venner i USA til å sende, og andre kjøpte når de reiste dit, så kom invitasjon, og selv om god tid, så har vi i flere uker nå forsøkt komme inn på nettsidene, og det er IKKE enkelt:-(

 

Men hvis du kjøpte til jul så kan du vel bruke de klærne nå?? Eller har jeg missforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvis du kjøpte til jul så kan du vel bruke de klærne nå?? Eller har jeg missforstått?

 

Man kan ikke bruke samme antrekk flere ganger! Makan!!

Anonymous poster hash: 9983e...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man kan ikke bruke samme antrekk flere ganger! Makan!!

Anonymous poster hash: 9983e...95c

 

 

Tydeligvis ikke...hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her. Det er helt hinsides all fornuft å bestille tøy fra utlandet eller få noen privat til å sy tøy til batn og dokke til en vanlig barnebursdag!!!!

Nå har jeg hatt barn i mange år, og har aldri hørt maken!

Bruk det du har fra før, eller velg tøy kun i samme farge på barn og dokke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også er dette ikke min drift, jeg har aldri lekt med dukker, jeg forstår meg ikke på noe sååååå kjedelig!

Ellers har jeg mine egne penger:-) til bil og pc stort sett.:-)

Når jeg sier at du er "dyr i drift" mener jeg ikke at du har drifter som er dyre å tilfredstille, men at du har en atferd og et reaksjonsmønster jeg gang på gang ser medføre husholdet store og unødvendige utgifter.

 

Denne barnebursdagen er et godt eksempel. Mat til middags-selskap hjemme hos dere et annet og feks Halloweenfeiring atter et et annet. Du handler og handler, lager og lager, pynter og pynter, og ting har en tendens til å bli så voldsomt store, helt ute av dimensjoner etter min smak og mening, og tilslutt virker det hele å vokse helt utenfor kontroll og stresse deg opp helt unødig. Eller tror du at også de andre mødrene river seg i hodet fordi en amerikansk nettside er nede nå, siden heller ikke de får kjøpt kostymer for hundrevis/ tusenvis av kroner til denne ene barnefesten? Selvfølgelig gjør de ikke det. Og selvfølgelig trenger ikke du det heller. Ro ned - gjør det enkelt.

 

Jeg vet ikke om dette handler om at du har asberger eller om det bare handler om at du ikke greier å stoppe opp underveis i planleggingen og spørre deg selv (og evt andre) "er dette (bra) nok?"/ "er dette for mye?". Det du holder på med nå er nemlig for mye - alt for mye.

 

Og igjen: Hva sier din mann?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er å skaffe stoff og utstyr, og jeg har få ganger vært i sybutikker, noe jeg finner ekstremt kjedelig og det merker jeg fordi jeg blir trøtt bare jeg ser sytråd garn og stoff, da gjesper jeg.

Jeg er helt dust i håndarbeid og har liknende følelser for slike butikker.   

 

Så da dropper du bare den tanken og finner noe som er bra nok på annet vis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt dust i håndarbeid og har liknende følelser for slike butikker.   

 

Så da dropper du bare den tanken og finner noe som er bra nok på annet vis ;)

Hei!

Godt da er vi to:-)

Vi klarte det! Kjøpte stoff og fikk noen til å sy, uuutrolig vakre kjoler, og en glad og forventningsfull jente har sagt hun har hatt verdens beste uke:-) planlegging prøving forventning spenning , en gave pakket inn i matchende eske, bånd med Silke og blonde, kort lagd over en kveld, med ord som er gjennomtenkt, jeg syns alt ble ekte og jeg skjønner at slikt gir gode minner. ( nå er kreative mennesker å takke:-)

Bedre med kvalitet enn kvantitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Godt da er vi to:-)

Vi klarte det! Kjøpte stoff og fikk noen til å sy, uuutrolig vakre kjoler, og en glad og forventningsfull jente har sagt hun har hatt verdens beste uke:-) planlegging prøving forventning spenning , en gave pakket inn i matchende eske, bånd med Silke og blonde, kort lagd over en kveld, med ord som er gjennomtenkt, jeg syns alt ble ekte og jeg skjønner at slikt gir gode minner. ( nå er kreative mennesker å takke:-)

Bedre med kvalitet enn kvantitet.

Sikker på at din datter var både søt og fornøyd, men dette er hinsides enhver fornuft, spør du meg. Det er snakk om en ganske liten jente og en ordinær barnebursdag.

En kan lure på hvordan det skal bli når din datter skal på skoleball eller blir russ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at din datter var både søt og fornøyd, men dette er hinsides enhver fornuft, spør du meg. Det er snakk om en ganske liten jente og en ordinær barnebursdag.

En kan lure på hvordan det skal bli når din datter skal på skoleball eller blir russ.

Hei!

 

Det vet jeg ikke noe om, det er hennes valg og hennes liv og utenfor min virkelighet.

 

Kanksje er jeg ikke her en gang, jeg drar av ulike grunne nå.

 

Jeg trenger fred, jeg er sliten og jeg lengter etter stillhet.

 

Jeg finner det utfordrende og komplisrt med andre mennesker.

 

Og at hn leker med dukker :-( og finner det mer/like  interessant som naturhistorisk museum.

 

Jeg elsker henne, men jeg syns det er rart at de jeg elsker er så opptatt av ting vanskelig for meg å tenke, også, må jeg organisere?

 

Jeg blir ubehagelig sliten av å organisere alt dette som jeg må gooogle for å finne løsninger på.

 

Jeg blir glad når de blir glad, men så blir jeg fryktelig sliten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det vet jeg ikke noe om, det er hennes valg og hennes liv og utenfor min virkelighet.

 

Kanksje er jeg ikke her en gang, jeg drar av ulike grunne nå.

 

Jeg trenger fred, jeg er sliten og jeg lengter etter stillhet.

 

Jeg finner det utfordrende og komplisrt med andre mennesker.

 

Og at hn leker med dukker :-( og finner det mer/like  interessant som naturhistorisk museum.

 

Jeg elsker henne, men jeg syns det er rart at de jeg elsker er så opptatt av ting vanskelig for meg å tenke, også, må jeg organisere?

 

Jeg blir ubehagelig sliten av å organisere alt dette som jeg må gooogle for å finne løsninger på.

 

Jeg blir glad når de blir glad, men så blir jeg fryktelig sliten også.

 

Jeg forstår deg, jeg. Jeg lærer meg å bake spesielle kaker til ungenes bursdag. Jeg bruker mye penger, for mye penger, på slike ting; i fjor hadde vi en egen hall og hoppeslott til minstejenta, med alle vi kjenner og flere til. I år blir det hjemme-bursdag, men med superhelt-tema, så jeg har fått laget et spesielt design slik at hun skal få sin egen rosa superhelt. Jeg klipper og limer for å lage et flott "fest-rom" ut av spisestua.

 

Det er lettere enn å måtte leke med dukker. Hun må jo huske, på et eller annet vis, hvor gjerne jeg ville gjøre henne glad, selv om jeg ikke orker å snakke så mye.

 

Sønnen er enklere. Han vil helst bare ha en bursdag med lazer-tag. Så da får han det. Han vil ikke snakke så mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da kjenner jeg meg igjen i deg også!

 

Jeg har lært meg masse rart etter at jeg fikk barn.

 

Og når man har tendenser til perfeksjonisme og fordypning, blit det ofte omfattende.

 

Men jeg lyttet hele denne uken til en liten jente som våknet hver morgen og sa " å mamma, nå har jeg sovet en natt nærmere", så gleden var åpenlys og jeg blir jo glad, for dette er jeg flinkets på ordne organisatorisk og løse situasjoner slik at andre blir glade;-)

 

Det er fint at du forstår, kanskje jeg burde gå mer over til et autistforum i USA, jeg ser der at flere forstår, min måte å løse ting på.

 

Jeg googler mye :-)

 

Og jeg vet jeg vil kun at mine barn skal bli glade, jeg mangler noe, som jeg ikke kan få, så prøver jeg bare med de evner og midler jeg har og være der når det gjelds for mine barn, og jeg er flink til å lage og organisere enkeltprosjekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei!

 

Det vet jeg ikke noe om, det er hennes valg og hennes liv og utenfor min virkelighet.

 

Men hvem skal lære henne at nok er nok? Som foreldre har vi ansvar for oppdragelsen til barna våre. Måtehold er blant tingene det kan være ok å vite noe om.

Anonymous poster hash: ebde1...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger fred, jeg er sliten og jeg lengter etter stillhet.

 

Jeg blir ubehagelig sliten av å organisere alt dette som jeg må gooogle for å finne løsninger på.

 

Jeg blir glad når de blir glad, men så blir jeg fryktelig sliten også.

Sånn er det hver gang, og du ser ikke ut til å lære noe av det. Galskap å hause opp ting som du gjør, og igjen blir jeg nyskjerring på hva mannen din sier/ gjør. Peiser du på uavhengig av hva han mener eller har han gitt opp å mene noe som helst om alt styret du lager?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om verden står til neste påske.  Makan til tull.  Ingen får meg til å tro at de kongelige oppfører seg sånn.

 

Asperger er ingen unnskyldning her, men kan være forklaring på¨den mangelen på begrensning å skrive slikt på nettet.

 

New York og London for dukkeklær-----ja hvis man kommer over slikt på de stedene så er det greit, men det er en stor del av verden som ikke har klær.

 

Det verste er at den som legger ut om slikt lar alle synes synd på seg pga. et eller annet, psykisk syke foreldre, mann som er vanlig etc.

 

Jeg er rasende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærer meg å bake spesielle kaker til ungenes bursdag.

Jeg har behørig avfotografert de mest spesielle kakene jeg bakte til barnas bursdager de årene de var små og ville ha kaker som f.eks. så ut som en katt eller en fotball.  Så hvis de noen gang våger å påstå at jeg ikke anstrengte meg eller at de ikke kan huske noe sånt, skal jeg legge fram bildebevis :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har behørig avfotografert de mest spesielle kakene jeg bakte til barnas bursdager de årene de var små og ville ha kaker som f.eks. så ut som en katt eller en fotball.  Så hvis de noen gang våger å påstå at jeg ikke anstrengte meg eller at de ikke kan huske noe sånt, skal jeg legge fram bildebevis :P  

 

Haha, det gjør jeg og av samme grunn. Om de ikke husker, så skal jeg tvinge de til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en smule overreaksjon.,..

Hvorfor det?  Det er snakk om dukkeklær og voldsomme eksklusive ytringer som ingen i dag vil vedkjenne seg.  De kongelige prøver på død og liv å fjerne seg fra sånt tull.  Da blir det plutselig greit å uttrykke slik hvis man har diagnosen asperger.  Kan du si meg hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...