Gå til innhold

ikke vent for lenge, nei


 cilie

Anbefalte innlegg

Tre år? Det må da bare være tre år siden du hadde en affære, og den varte vel fram og tilbake et par år? Jeg blir veldig overrasket om det bare er tre år siden du begynte å skrive om deg, H A N og sambo må jeg si.

 

Ja det er frivillig å svare, og man står fritt å kunne svare det man selv vil. Jeg har i en årrekke støttet deg, fordi jeg skjønte at det var tøft å vite hvordan du skulle håndtere tvilen du hadde i deg mens du hadde affæren på si. Nå har du imidlertid tatt et valg, du har valgt samboeren, og da står jeg like fritt til å kunne si at jeg syns det er ganske så ustilig å drive å oute intimlivet deres slik du gjør.

 

Men det er meg. Andre mener sikkert noe annet, og det står dé fritt til :)

Jo, det er 3 år siden, og da hadde det pågått en stund. Han er like ambivalent han - om ikke mer. Det er han som kronisk har truet og kjørt rundt med meglerpapirer ferdig underskrevet. Jeg har vært på jobb og ikke visst hvorvidt han har levert dem eller ei. Han har vært humørsyk, vinglete, sagt det er over osv. Så det er ikke sånn at bare jeg sitter med nøkkelen. Jeg har skrevet her utifra et behov. Det var en anonym plass hvor jeg fikk utløp for frustrasjon, tanker og følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  •  cilie

    25

  • Kayia

    10

  • Lillemus

    5

  • AnonymBruker

    2

Mest aktive i denne tråden

Jo, det er 3 år siden, og da hadde det pågått en stund. Han er like ambivalent han - om ikke mer. Det er han som kronisk har truet og kjørt rundt med meglerpapirer ferdig underskrevet. Jeg har vært på jobb og ikke visst hvorvidt han har levert dem eller ei. Han har vært humørsyk, vinglete, sagt det er over osv. Så det er ikke sånn at bare jeg sitter med nøkkelen. Jeg har skrevet her utifra et behov. Det var en anonym plass hvor jeg fikk utløp for frustrasjon, tanker og følelser.

Poenget mitt er at forholdet (ut fra det du sier) er stabilt. Stabilt dårlig & berg og dalbane ja, men stabilt. Man må bare gå ut fra at dere liker å ha det sånn, siden dette er det dere velger. Du virker dessuten ikke interessert i råd (og det har mange påpekt over år) og jeg kan ikke akkurat si at jeg syns du tar til deg den ressursen et utenforblikk ville kunne vært heller. Kanskje du heller burde skrevet en dagbok, siden du egentlig ikke er interessert i råd men trenger å skrive av deg frustrasjon? Det med psykolog er nevnt mange ganger og jeg gidder ikke engang nevne det - du oppsøker nok en først om du finner ut at det er en god ide selv tenker jeg... ;)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at forholdet (ut fra det du sier) er stabilt. Stabilt dårlig & berg og dalbane ja, men stabilt. Man må bare gå ut fra at dere liker å ha det sånn, siden dette er det dere velger. Du virker dessuten ikke interessert i råd (og det har mange påpekt over år) og jeg kan ikke akkurat si at jeg syns du tar til deg den ressursen et utenforblikk ville kunne vært heller. Kanskje du heller burde skrevet en dagbok, siden du egentlig ikke er interessert i råd men trenger å skrive av deg frustrasjon? Det med psykolog er nevnt mange ganger og jeg gidder ikke engang nevne det - du oppsøker nok en først om du finner ut at det er en god ide selv tenker jeg... ;)

Vi har jo prøvd terapi, og det fungerte ikke der og da. Han nektet og gjør det fortsatt. Jeg har ikke fått legen min til å henvise meg, så da må jeg ev betale ca 1000kr pr gang privat. Jeg har prioritert pt-timer og reiser. Vet dessuten ikke hvilken jeg skulle valgt. Ønsket Sidsel Gran, men hun tar ikke imot nye.

Jeg har lest anbefalte bøker, prøvd mindfullness , skjønt at forelskelse ikke varer, at jeg bygde meg luftslott med han andre, at han ikke ville et forhold, gitt samboer spesifisertectelefonlister osv... Jeg har faktisk tatt til meg en del, men helt sikkert ikke nok. Det er alltid lettere å gi råd og veiledning - teori og praksis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo prøvd terapi, og det fungerte ikke der og da. Han nektet og gjør det fortsatt. Jeg har ikke fått legen min til å henvise meg, så da må jeg ev betale ca 1000kr pr gang privat. Jeg har prioritert pt-timer og reiser.

Han vil ikke, og du prioriterer det ikke. OK - hva sier dét deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid lettere å gi råd og veiledning - teori og praksis...

Er det sånn for deg? Sånn er det ikke for meg. Det å  ta til seg råd i et slikt tilfelle handler vel først og fremst om hvor motivert man er for å virkelig ta tak i ting eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke, og du prioriterer det ikke. OK - hva sier dét deg?

At det nok er en typisk gutte-greie. Jeg opplevde det heller ikke som veldig vellykket for å være ærlig, så derfor er jeg også tilbakeholden med å bare ringe en eller annen terapeut. Men vurderer å være mer pågående m fastlegen neste gang. En terapeut kan jo bare "sparre" med meg som du gjør her nå. Vi må velge, og det sliter vi åpenbart med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sånn for deg? Sånn er det ikke for meg. Det å  ta til seg råd i et slikt tilfelle handler vel først og fremst om hvor motivert man er for å virkelig ta tak i ting eller ikke?

For meg er det sånn. Jeg kan kosthold, men sliter med å være så flink som jeg ønsker. Jeg vil finne ut av livet mitt, men får det ikke til. Kanskje jeg har svak viljestyrke, utholdenhet, er litt deprimert, jeg vet ikke. Men har da aldr skrevet her for moroskyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Kayia sier mye klokt, slik hun som oftest gjør.

 

Litt filosofisk, så tror jeg ikke man kan planlegge livet slik du desperat forsøker. Og etter min erfaring kommer det ingenting godt ut av å ta forholds-valg basert på frykten for å være enslig. Selv om jeg forstår at mange kan være redde for ensomheten, så synes jeg ikke du skal tilbringe resten av livet ditt på å løpe fra den. En del jeg kjenner har gjort nettopp det og angret når de ti år senere allikevel må avslutte det dårlige forholdet.

 

Jeg oppfatter deg som emosjonelt umoden når du mener du ikke "kan bli like glad i noen andre". Klart du kan, det er ikke slik vi mennesker fungerer. Kanskje vil du alltid ha "glad i" følelser for din nåværende/eks/nåværende, men det er helt normalt for mange av oss. Det skader ikke et eventuelt nytt forhold, med mindre du lar det.

 

Ikke få barn for å fylle et tomrom. Barn gjør ikke det for de aller fleste. Barn er et tillegg, kremen på toppen, om man allerede har det bra. Om man har det kjipt med seg selv, så blir barn en byrde og et slit. Slik ting er tror jeg du hadde vært i risikosonen for svangerskaps-depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dialogen syns jeg dere heller bør ta på PM.

Jeg fatter ikke hvorfor noen bryr seg med hva som foregår i tråder det er frivillig å delta i? Det skjer jo null her inne for tiden, så bare bra med litt aktivitet vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Kayia sier mye klokt, slik hun som oftest gjør.

 

Litt filosofisk, så tror jeg ikke man kan planlegge livet slik du desperat forsøker. Og etter min erfaring kommer det ingenting godt ut av å ta forholds-valg basert på frykten for å være enslig. Selv om jeg forstår at mange kan være redde for ensomheten, så synes jeg ikke du skal tilbringe resten av livet ditt på å løpe fra den. En del jeg kjenner har gjort nettopp det og angret når de ti år senere allikevel må avslutte det dårlige forholdet.

 

Jeg oppfatter deg som emosjonelt umoden når du mener du ikke "kan bli like glad i noen andre". Klart du kan, det er ikke slik vi mennesker fungerer. Kanskje vil du alltid ha "glad i" følelser for din nåværende/eks/nåværende, men det er helt normalt for mange av oss. Det skader ikke et eventuelt nytt forhold, med mindre du lar det.

 

Ikke få barn for å fylle et tomrom. Barn gjør ikke det for de aller fleste. Barn er et tillegg, kremen på toppen, om man allerede har det bra. Om man har det kjipt med seg selv, så blir barn en byrde og et slit. Slik ting er tror jeg du hadde vært i risikosonen for svangerskaps-depresjon.

Takk for gode innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dialogen syns jeg dere heller bør ta på PM.

Fordi?

 

Det er cilies tråd, og kan man ikke diskutere i sine egne tråder lenger vil det sannelig bli enda stillere enn i graven her inne.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi?

Det er cilies tråd, og kan man ikke diskutere i sine egne tråder lenger vil det sannelig bli enda stillere enn i graven her inne.

Veldig enig og takk for råd og refleksjoner til deg og! Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enig og takk for råd og refleksjoner til deg og!

:) Heier fremdeles på deg skjønner du, så det kommer sikkert flere råd senere også skal du se... ;)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Heier fremdeles på deg skjønner du, så det kommer sikkert flere råd senere også skal du se... ;)

Hyggelig - takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dialogen syns jeg dere heller bør ta på PM.

Hvorfor det? Vi er da flere som følger med, og selv om det bare er to deltakere akkurat nå (da) forstyrrer jo ikke tråden noen. Kayia gir dessuten gode råd, som flere kan ha glede av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...