Gå til innhold

Få en mann til å føle seg elsket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn og kvinner er forskjellige, og vil til føye, svært forskjellige også. og derfor kan de utfylle hverandre så godt også. Men det noen som har nok med seg selv også.Da tenker jeg ikke det som de å få barn og slike ting, men på det følelsemessige  plan, og måten å tenke på , det er noe grunnleggende der, det samme med mannen.  Men det er jo selvfølgelig stor variasjon på både kvinner og men ellers. 

 

Dette avvises av moderne forskning.

Dere har begge like rett, forskningen på feltet er ikke entydig - derimot svært polarisert.

 

Om man skal tegne et grovt bilde av forskningsstatus på feltet kan man si at nyere samfunnsvitenskap mener at kjønn (gener) har mindre betyning for hvordan vi tenker, føler og agerer enn den sosiale læringen har, mens biologene men er at vi er genetisk kodet til å tenke og forstå ulikt. Jeg (og andre mer moderate forskere) mener at biologene ikke har grunnlag for å hevde (= kan bevise) at menn tenker mer rommlig, rasjonelt og "enkelt" enn kvinner. På den andre siden vil vi mene at sosialkonstruktivistene ikke har grunnlag for å hevde at kjønn er konstruert, dvs at vi er født uten å ha en opplevelse av hvilket kjønn vi er før vi blir lært dette i møte med andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nicklusheletida

    10

  • AnonymBruker

    9

  • tonie

    4

  • Kayia

    4

Er det mer naturlig at mor steller hjemme og tar seg av barn, og far er på jobben? Anonymous poster hash: 52f13...a70

For noen vil det være naturlig hvis de hadde økonomi til det. Spesielt de første årene med små barn er det mange som ønsker det. Noen kvinner kunne aldri tenkt seg å være hjemme selv om de hadde økonomi til det. Vi skal respektere alles valg. En ting de aldri klarte, de som jobbet for likestilling var likeverd. Yrker som mesteparten av kvinner velger er fremdeles ofte dårligst betalt.

Og selv om de engang lå i en grøft trenger de ikke å rette det opp med å havne i motsatt grøft. I mange ting finnes det også en mellomting.

Endret av eller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen vil det være naturlig hvis de hadde økonomi til det. Spesielt de første årene er det mange som ønsker det. Noen kvinner kunne aldri tenkt seg å være hjemme selv om de hadde økonomi til det. Vi skal respektere alles valg. 

 

Hvorfor kan en ikke dele foreldrepermisjonen fritt da?

Anonymous poster hash: 52f13...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan en ikke dele foreldrepermisjonen fritt da? Anonymous poster hash: 52f13...a70

Det er ikke jeg som styrer, så det må du spør dem om. Men til barnets beste betyr det litt å ha mor hjemme i ammeperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

 

Hvordan gjør man det? 

 

Vil han skal føle hvor mye jeg setter pris på han, at han holder ut med meg, og hvor snill og omsorgsfull han er. 

 

Føler ikke levende lys og middag er nok...

Anonymous poster hash: aa62b...9c5

 

 

Levende lys og middag er nok. Jeg tenker som Gandalf i "Hobbiten" at det er de små vennlige handlingene i hverdagen som er viktigst. Siden du i det hele tatt stiller spørsmålet er jeg ganske sikker på at du vil klare å få ham til å føle seg verdsatt.

Hvis det er problemer han må "holde ut med" er det viktig å gjøre noe med dem, eller i alle fall si at du kan se ting fra hans side og setter pris på at han holder ut.

 

Et annet tips er å ikke overdrive. Hvis du sier du elsker ham mer enn 20x per dag og henger på ham som en sugekopp 24/7 kan det virke mot sin hensikt. Han liker nok litt tid for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man det? 

 

Vil han skal føle hvor mye jeg setter pris på han, at han holder ut med meg, og hvor snill og omsorgsfull han er. 

 

Føler ikke levende lys og middag er nok...

Anonymous poster hash: aa62b...9c5

Du høres ut som en slik kvinne mange menn vil ha. Det er ikke alle kvinner eller menn som stiller seg det spørsmålet. Spør han da vel! Eller kom med forslag selv. Ikke ta det så alvorlig, da kan han fort komme til å føle seg stresset og kanskje lukke seg. Gjør det når dere koser dere sammen og er avslappet og åpne mot hverandre begge to. Men så kjenner ikke jeg din elskede eller deg så kanskje mine forslag er helt skivebom.

Noe jeg tror alle menn og kvinner trenger er å føle at de blir respektert for den personen de er og at det de gjør blir verdsatt. Er det slik at menn i større grad enn kvinner viser sin kjærlighet ved å gjøre, mens kvinner gjerne vil snakke? Å skifte dekk på bilen din kan være en måte å si "jeg elsker deg" på. Takk ham for alt han gjør for deg og dere og vis at du setter pris på den han er.

Menn er ofte visuelle og ser på andre kvinner uansett hvor høyt han setter sin partner. Prøv å pynte deg for ham for det viser ham at du bryr deg om hvordan du ser ut både i hans øyne og i egne. Ingen er så vakker i en manns øyne som den han elsker.

Så var det sex. Ikke ta det så alvorlig og ikke vær egoistisk. Vis ham hva du liker og spør ham hva han liker og så er det bare å eksperimentere. Er du trett og sliten og bare vil sove og han har lyst kan du kanskje prøve deg på det jeg kaller "sovesex". Du legger deg godt tilrette, lukker øynene og sier at han må gjøre jobben til både din og hans tilfredsstillelse. Så kan dere sovne i hverandres armer og du får alle de kjærtegn du trenger. Jeg tror de fleste menn er pleasures. De er stolte når de har tilfredsstilt sin kjære.

Jeg tror du innerst inne selv vet best hvordan du kan vise at du elsker ham. Han er heldig som har deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Xtra

Er du trett og sliten og bare vil sove og han har lyst kan du kanskje prøve deg på det jeg kaller "sovesex". Du legger deg godt tilrette, lukker øynene og sier at han må gjøre jobben til både din og hans tilfredsstillelse. Så kan dere sovne i hverandres armer og du får alle de kjærtegn du trenger.

 

Huff og huff, sier nå jeg; dette tror jeg de færreste kvinner har glede av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

 

Hvordan gjør man det? 

 

Vil han skal føle hvor mye jeg setter pris på han, at han holder ut med meg, og hvor snill og omsorgsfull han er. 

 

Føler ikke levende lys og middag er nok...

Anonymous poster hash: aa62b...9c5

 

Det viktigste punktet (tror jeg) : Få han til å føle seg spesiell og flink i senga. Det tror jeg alle menn vil like, men du bør helst mene det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, sier nå jeg; dette tror jeg de færreste kvinner har glede av.

Tenkte det samme, iallefall om det ikke er en delt fetish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du trett og sliten og bare vil sove og han har lyst kan du kanskje prøve deg på det jeg kaller "sovesex". Du legger deg godt tilrette, lukker øynene og sier at han må gjøre jobben til både din og hans tilfredsstillelse. 

I all verden. Med en slik beskjed, så tror jeg partneren min hadde takket nei og sovet på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Er du trett og sliten og bare vil sove og han har lyst kan du kanskje prøve deg på det jeg kaller "sovesex". Du legger deg godt tilrette, lukker øynene og sier at han må gjøre jobben til både din og hans tilfredsstillelse. Så kan dere sovne i hverandres armer og du får alle de kjærtegn du trenger.

 

Det var en artig vri :). Du får litt motbør på den, og det kan jeg forstå. Vanligvis er det ingen højdare å ha sex med noen som sover (ikke at jeg har prøvd). Jeg tenker allikevel at folk har sine forskjellige "leker" som kanskje høres rare ut for andre. En "lek" kan være at den ene er helt passiv og lar den andre forsyne seg, som du beskriver. Slik jeg leser det har du glede av dette og nyter kjærtegnene, så da er det jo greit.

 

Når vi først er inne på "feil" sex: Jeg og min kjære avtalte en gang å gå rett på samleie/penetrering uten noen form for forspill. Ingen kyssing eller berøring på forhånd. Det er rimelig tvert i mot læreboka, men det ble spennende og morsomt på sin måte (jeg var selvfølgelig forsiktig og hensynsfull). Det var nok å prøve det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Du høres ut som en slik kvinne mange menn vil ha. Det er ikke alle kvinner eller menn som stiller seg det spørsmålet. Spør han da vel! Eller kom med forslag selv. Ikke ta det så alvorlig, da kan han fort komme til å føle seg stresset og kanskje lukke seg. Gjør det når dere koser dere sammen og er avslappet og åpne mot hverandre begge to. Men så kjenner ikke jeg din elskede eller deg så kanskje mine forslag er helt skivebom.

Noe jeg tror alle menn og kvinner trenger er å føle at de blir respektert for den personen de er og at det de gjør blir verdsatt. Er det slik at menn i større grad enn kvinner viser sin kjærlighet ved å gjøre, mens kvinner gjerne vil snakke? Å skifte dekk på bilen din kan være en måte å si "jeg elsker deg" på. Takk ham for alt han gjør for deg og dere og vis at du setter pris på den han er.

Menn er ofte visuelle og ser på andre kvinner uansett hvor høyt han setter sin partner. Prøv å pynte deg for ham for det viser ham at du bryr deg om hvordan du ser ut både i hans øyne og i egne. Ingen er så vakker i en manns øyne som den han elsker.

Så var det sex. Ikke ta det så alvorlig og ikke vær egoistisk. Vis ham hva du liker og spør ham hva han liker og så er det bare å eksperimentere. Er du trett og sliten og bare vil sove og han har lyst kan du kanskje prøve deg på det jeg kaller "sovesex". Du legger deg godt tilrette, lukker øynene og sier at han må gjøre jobben til både din og hans tilfredsstillelse. Så kan dere sovne i hverandres armer og du får alle de kjærtegn du trenger. Jeg tror de fleste menn er pleasures. De er stolte når de har tilfredsstilt sin kjære.

Jeg tror du innerst inne selv vet best hvordan du kan vise at du elsker ham. Han er heldig som har deg!

Jeg er enig med de andre her. Jeg tror en slik beskjed vil være avtennende, men jeg kan jo ikke hva alle menn tenker om det. Du har kanskje erfaringer med at dette er ok. Jeg ville aldri ha sagt noe slikt i hvert fall. Ville ikke ha likt det heller.

 

Men i begynnelsen av vårt forhold (som fortsatt er ganske nytt) sa kjæresten en dag at han hadde så lyst på meg tidlig på morgenen, men turde ikke røre meg da jeg så ut til å sove så godt.  Jeg synes det er den aller beste måten å våkne på, så har gitt beskjed om at det  alltid vil være helt i orden (hvis jeg ikke er syk) med forutsetning om at det skjer med forsiktig berøring slik at jeg får tid til å våkne og bli tent. Jeg likte dette i mitt gamle forhold også.Har også sagt at det er ikke sikkert at jeg er på mitt mest sprelske tidlig på morgenen, men jeg er med  litt slapt riktignok og jeg liker det fordi om jeg ikke er så sprek på den tiden av døgnet. (er B-menneske ) Jeg har dessuten ingen problemer med å sovne igjen etterpå. Jeg ville aldri ha likt at en mann bare forsynte seg uten å ha muligheter til en myk oppvåkning. Greit å snakke om slike ting, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt motbør har jeg fått ja, og det skjønner jeg når jeg leser hvordan det jeg skrev stort sett ble oppfattet. Jeg mener ikke at en mann bare skal forsyne seg. Det synes jeg er helt galt. Men jeg tenker at det kan være deilig at en mann "gjør jobben sin" i den betydning at han tar seg tid til å hisse opp sin kjære uten at hun trenger å gjøre noe som helst for ham. Hun kan bare ligge der å nyte uten å gjøre noenting. En skikkelig egotripp med andre ord. Og så kan hun evnt bare sovne etter orgasmen ved å rulle seg over på siden og gruse nesa si i puten hvis hun ønsker det.

Det var det jeg mente og da blir det ikke så galt, eller....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Hvordan få en mann til å føle seg elsket?" Elsk han som han er på godt og vondt og på den samme måten som du vil at han skal elske deg. Du trenger ikke gjøre noe ekstra for å få han til å føle seg elsket av deg. Da er det noe galt en plass. Vi mennesker er individer og vi har forskjellige personligheter, men utover det har både kvinner og menn de samme primære behovene og følelsesmessig er vi temmelig like. Jeg mener du ikke skal overanstrenge deg for å få han til å føle kjærlighet fra deg. Det er de små tingene som virkelig betyr noe, som et uventet kyss, et intenst blikk inn i øynene hans, å ta han i hånden, holde rundt han mens du visker i øret hans hvor mye han betyr for deg, legg en hyggelig lapp i matpakken hans som han kan lese på jobben, send en uventet sms med noen vakre ord. Det skal ikke mye til og om du virkelig elsker han så viser du nok dette på mange måter uten at du tenker over det. 



Anonymous poster hash: 16cb6...c6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

@gondor: Her var du politisk ukorrekt. I det minste må du gi han skriftlig informert samtykkeerklæring på forhånd. Ellers kan han bli buret inn lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

@gondor: Her var du politisk ukorrekt. I det minste må du gi han skriftlig informert samtykkeerklæring på forhånd. Ellers kan han bli buret inn lenge.

LOL Morsom du noen ganger :-) Hun var vel ikke politisk ukorekt akkurat, men spørsmålet var : Hvordan får en mann til å føle seg elsket?

 

Men for alt jeg vet kan det hende en mann føler seg elsket hvis kvinnen sier : - Jobb du ! jeg vil sove .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt motbør har jeg fått ja, og det skjønner jeg når jeg leser hvordan det jeg skrev stort sett ble oppfattet. Jeg mener ikke at en mann bare skal forsyne seg. Det synes jeg er helt galt. Men jeg tenker at det kan være deilig at en mann "gjør jobben sin" i den betydning at han tar seg tid til å hisse opp sin kjære uten at hun trenger å gjøre noe som helst for ham. Hun kan bare ligge der å nyte uten å gjøre noenting. En skikkelig egotripp med andre ord. Og så kan hun evnt bare sovne etter orgasmen ved å rulle seg over på siden og gruse nesa si i puten hvis hun ønsker det.

Det var det jeg mente og da blir det ikke så galt, eller....?

 

Hmm... er du samboeren min i forkledning? :D

 

Personlig synes jeg det er litt kjedelig at det blir sånn, det er greit å få noe tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

LOL Morsom du noen ganger :-) Hun var vel ikke politisk ukorekt akkurat, men spørsmålet var : Hvordan får en mann til å føle seg elsket?

 

Men for alt jeg vet kan det hende en mann føler seg elsket hvis kvinnen sier : - Jobb du ! jeg vil sove .

Trådstarter spurte om nettopp dette ja. Jeg tror innlegget i dag 09.04 har mye for seg. La vedkommende i hovesak være som da en ble sammen. Oppdragelse er ikke romantisk. Det er heller ikke masing. Gjør forhold - ikke snakk forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Hva jeg gjør for min partner for å vise ham at han er elsket? Vel, jeg prøver å møte ham på HANS premisser. Blomster, stearinlysmiddager og massasje er ofte ting vi kvinner vil ha, ikke nødvendigvis mannfolka. Så jeg sørger for å fortelle ham at han ser bra ut, at han er sexy, og at han tenner meg. Jeg passer på å kle meg greit for ham, har jo selvsagt dager med joggebukse i sofaen men det bryr han seg ikke om siden han da har joggebukse-i-sofaen-dag selv. Jeg lytter når han snakker og viser at jeg husker det som betyr noe for ham. Jeg lar ham få vite at jeg syns han er dyktig i det han gjør. Jeg overrasker ham med å invitere til sex utenom faste tider, og tilbyr gjerne en BJ om han er stresset eller ikke får sove. Når jeg har perioden tar jeg meg alltid av ham selv om jeg ikke kan være med selv. Jeg gir ham ro og fred når han er sliten, møter ham med ferdig middag om jeg er hjemme, passer på å kjøpe det brødet og det pålegget han liker best. Kan vel oppsummeres med at jeg tar meg bryet med å huske hva han liker og legge til rette for at han skal føle seg bra, ha frihet og føle seg trygg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Trådstarter spurte om nettopp dette ja. Jeg tror innlegget i dag 09.04 har mye for seg. La vedkommende i hovesak være som da en ble sammen. Oppdragelse er ikke romantisk. Det er heller ikke masing. Gjør forhold - ikke snakk forhold.

Enig i det, men noen ganger kan det være menn som vil prate også (fordi de er usikre i starten) og da må en jo svare. Hadde ikke min kjæreste sagt i fra om at han ikke turte å røre meg, så hadde han vel fortsatt ikke turt å røre meg om morgenen. Da må det prat til (eller et svar i det minste) Kall det gjerne skriftlig samtykkeerklæring om du vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...