Gå til innhold

NHD - Hva mener du om Lilli Bendriss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke troende, på noen måter!

Har dog undret meg over hvorfor det er mer stuerent å tro på en gud og stå å forkynne dette i kirka, enn å tro på ånder og gjenferd.

Da Märtha sto fram med englene sine, "hånte" min kristne venninne som tror på gud, dette.

Veldig selvmotsigende for meg....

Tro er tro, okke som, hverken mer eller mindre.

Og fakta er fakta.

Anonymous poster hash: d4ddd...909
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

15

• AnonymBruker

12

• sophie70

3

• BrukerErAnonym

2

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som lurer andre? Det er faktisk folk som tror på dette. Sier ikke at alt innen det alternative er seriøst, men noe er faktisk det og folk burde respektere hverandres tro.

Man skal aldri akseptere folk som tjener penger på å lure andre. Selv om disse tror på det.

Anonymous poster hash: e6d90...a70

stjernestøv
Skrevet

Man skal aldri akseptere folk som tjener penger på å lure andre. Selv om disse tror på det.

Er det ikke det menneskeheten gjør? Tjener penger på å lure andre mennesker? Tjener ikke folk mye penger på andres elendighet? Det er mange som lurer andre. Men en oppriktig klarsynt lurer ikke andre, men en som påstår at hun er klarsynt uten å være det lurer andre.

stjernestøv
Skrevet

Jeg er ikke troende, på noen måter!

Har dog undret meg over hvorfor det er mer stuerent å tro på en gud og stå å forkynne dette i kirka, enn å tro på ånder og gjenferd.

Da Märtha sto fram med englene sine, "hånte" min kristne venninne som tror på gud, dette.

Veldig selvmotsigende for meg....

Tro er tro, okke som, hverken mer eller mindre.

Og fakta er fakta.

Anonymous poster hash: d4ddd...909

Relgioner tror ofte at de har rett og at alle andre tar feil....deres vei er den eneste veien til Gud. De åndelige tenker ofte at alle veier fører til Gud, så de kan lettere akseptere andres tro.

YoplaitDouble
Skrevet

Dere som tror Lilli Bendriss er juks og bedrag: Hvordan forklarer dere at hun kan gjengi stedene hun besøker i Åndenes makt svært detaljert, før hun i det hele tatt vet noe om oppdraget? Gitt at det er riktig at hun ikke blir fortalt om ting på forhånd. Jeg tror det hadde falt gjennom for lenge siden om Åndenes makt bare var juks.

AnonymBruker
Skrevet

Dere som tror Lilli Bendriss er juks og bedrag: Hvordan forklarer dere at hun kan gjengi stedene hun besøker i Åndenes makt svært detaljert, før hun i det hele tatt vet noe om oppdraget? 

Fordi det er et underholdningsproblem på TV.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde overrasket meg noe inni hampen om NHD trodde på Lilli Bendriss! :D Må si jeg hadde vært veldig skeptisk til å ta råd fra en psykiater som trodde på noe slikt.

Anonymous poster hash: 405f6...f1e
Skrevet

Dere som tror Lilli Bendriss er juks og bedrag: Hvordan forklarer dere at hun kan gjengi stedene hun besøker i Åndenes makt svært detaljert, før hun i det hele tatt vet noe om oppdraget? Gitt at det er riktig at hun ikke blir fortalt om ting på forhånd. Jeg tror det hadde falt gjennom for lenge siden om Åndenes makt bare var juks.

På samme måte som "Gutta på tur" i sin tid ble fløyet med helikopter til opptaksstedet, juks og bedrag :)

Skrevet

Hvis hun selv tror på det, er hun dum og/eller gal.

Hvis hun ikke tror på det, er det vanlig alternativ sjarlataneri, juks og bedrag.

:-D men du tror på SSRI :-D

stjernestøv
Skrevet

Det hadde overrasket meg noe inni hampen om NHD trodde på Lilli Bendriss! :D Må si jeg hadde vært veldig skeptisk til å ta råd fra en psykiater som trodde på noe slikt.

Anonymous poster hash: 405f6...f1e

Selv om man ikke tror på noe kan man respektere det fordi, tenk at en psykiater kaller mennesker gal og dum.

Skrevet

Selv om man ikke tror på noe kan man respektere det fordi, tenk at en psykiater kaller mennesker gal og dum.

Er det så rart?

De kaller jo psykotiske det samme.

stjernestøv
Skrevet

Er det så rart?

Er de psykotiske gale og dumme?

Trodde det het psykisk lidelse jeg.

Skrevet

Er de psykotiske gale og dumme?

Trodde det het psykisk lidelse jeg.

Tja...

heter så pent, nå mener jeg hva NHD mener.

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, jeg syntes ikke man skal respektere folk som tjener penger på å lure lettlurte sjeler.

stjernestøv
Skrevet

Tja...

heter så pent, nå mener jeg hva NHD mener.

Så du mener Lilli Bendriss er psykotisk?

Trodde gal var et tilbakelagt stadium, og dum er det vel helst barn som har i ordbruken sin.

stjernestøv
Skrevet

Som sagt, jeg syntes ikke man skal respektere folk som tjener penger på å lure lettlurte sjeler.

Jeg tror sjeler og folk kan tenke selv.....

stjernestøv
Skrevet

Er det så rart?

Ja da har du virkelig opplyst meg, trodde ikke psykiatrien så på psykotiske som galne og dumme.

Gjest gjesteleser
Skrevet

Jeg tror på det som kan forskes på, etterprøves og utsettes for kritisk analyse.

LB er nok dyktig som forretningsperson, men om hun virkelig tror på det selv er hun nok også rimelig gæern. Programmet ville nok ikke gått på skjermen så lenge om de "klarsynte" ikke kom med ting som stemmer, så de blir nok foret med opplysninger på forhånd. Som underholdning er det brukbart, jeg får meg iallefall en god latter hver gang hun drar fra tromma si :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror sjeler og folk kan tenke selv.....

Det finnes nok mange som er veldig naive og lettlurte. Hvis denne Bentriss virkelig har evner skulle det være en enkel sak å få dette etterprøvet.

Anonymous poster hash: 29f27...01a

stjernestøv
Skrevet

Det finnes nok mange som er veldig naive og lettlurte. Hvis denne Bentriss virkelig har evner skulle det være en enkel sak å få dette etterprøvet.

Anonymous poster hash: 29f27...01a

Ja det finnes nok av folk som ringer useriøse folk og, men det finnes folk som finner seriøse folk også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...