Gå til innhold

Intens lukt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg er inne i en litt vanskelig periode nå. Jeg sover lite og har en veldig uro i kroppen. De siste dagene har jeg også begynt å kjenne lukter som ikke er der (det er ingen andre som kjenner dem). Dette er en intens bensinaktig lukt som er ubehagelig og kvalmende.

Kan dette ha noen sammenheng med uroen? Er det trolig at dette er psykisk, eller kan det være noe annet som gjør det?

Takknemlig for svar.

Anonymous poster hash: 5db8a...2ff
AnonymBruker
Skrevet

Lukten er der ikke hele tiden, men den kommer med ujevne mellomrom. Er det andre som har erfaring med dette, og om det forsvinner for godt? 

Det har ikke vart over så lang tid, og det er vel mulig at det forsvinner av seg selv?

Skrevet

Det KAN være et tegn på alvorlig fysisk sykdom, så det er viktig at du tar det opp med fastlegen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Uansett om dette er et tegn på sjelden fysisk sykdom eller psykisk sykdom (som er mer sannsynlig), må du oppsøke fastlegen.

AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes da alvorlig ut. For meg er denne lukten mer ubehagelig enn at den føles farlig på en måte. Det virker også rart på meg at jeg skulle fått en sjelden fysisk sykdom samtidig som jeg sliter med denne uroen og søvnen. Men er det ikke trolig at den kan forsvinne av seg selv uten at jeg behøver å gå til legen hvis dette er psykisk? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er en intens bensinaktig lukt som er ubehagelig og kvalmende.

Du MÅ ikke gå til legen. Det er ditt valg.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en intens bensinaktig lukt som er ubehagelig og kvalmende.

Du MÅ ikke gå til legen. Det er ditt valg.

Ja, det er mer ubehagelig og kvalmende, enn det virker farlig på en måte. Hvis dette er noe jeg kan regne med forsvinner plutselig, på samme måte som det kom, vil jeg ikke sette i gang masse prøver o.l. hos legen. Men over tid vil jeg selvsagt ikke kunne ha det slik. Jeg lurte bare på hva det kunne tenkes å være, og om noen har noe erfaring knyttet til dette.

stjernestøv
Skrevet

Ja, det er mer ubehagelig og kvalmende, enn det virker farlig på en måte. Hvis dette er noe jeg kan regne med forsvinner plutselig, på samme måte som det kom, vil jeg ikke sette i gang masse prøver o.l. hos legen. Men over tid vil jeg selvsagt ikke kunne ha det slik. Jeg lurte bare på hva det kunne tenkes å være, og om noen har noe erfaring knyttet til dette.

Hvor lenge har du kjent denne lukten?

Det kan henge sammen med lite søvn og uro, men det beste er jo å gå til en lege å få testet deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du kjent denne lukten?

Det kan henge sammen med lite søvn og uro, men det beste er jo å gå til en lege å få testet deg.

Jeg kjente denne lukten første gang på mandag, da kjentes det ut som lukten kom fra hendene mine. Jeg skrubbet og vasket dem for å få bort lukten, men den forsvant ikke av dette. Frem til nå har den kommet og gått med ujevne mellomrom. Av og til er den der i mange timer, mens andre ganger kun en kort stund. 

Ut fra svarene jeg har fått her, ser det ut som om jeg burde gå til lege med det dersom det ikke forsvinner snart. Tusen takk for svar

stjernestøv
Skrevet

Jeg kjente denne lukten første gang på mandag, da kjentes det ut som lukten kom fra hendene mine. Jeg skrubbet og vasket dem for å få bort lukten, men den forsvant ikke av dette. Frem til nå har den kommet og gått med ujevne mellomrom. Av og til er den der i mange timer, mens andre ganger kun en kort stund. 

Ut fra svarene jeg har fått her, ser det ut som om jeg burde gå til lege med det dersom det ikke forsvinner snart. Tusen takk for svar

Lykke til hos legen :)

Det kan hende det forsvinner av seg selv også, jeg har kjent noen lukter som ikke andre har kjent og det var ikke noe fysisk galt.

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til hos legen :)

Det kan hende det forsvinner av seg selv også, jeg har kjent noen lukter som ikke andre har kjent og det var ikke noe fysisk galt.

Beroligende å høre at det ikke nødvendigvis er noe veldig galt, og at det kan forsvinne av seg selv. Dette er heller ikke en lukt jeg kjenner til vanlig, så nå vet jeg også når lukten faktisk ikke er der. Det er alltid den samme intense lukten. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...