Gå til innhold

Gi seg like før veksling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det stemmer sikkert. Jeg jobber sammen med noen som har "slept" på doktoravhandlinger en god stund og er sikkert litt farget av disse spesielle tilfellene - som bl.a. handler om diverse stressende krumspring for å få utsettelse...

Back in the days var dette mulig, men dette ble gjort om for en del år siden. Nå er det sånn at både instituttleder og veileder må støtte kandidatens søknad til doktorgradsutvalget, og utsettelser gis kun om de ser progresjon og vurderer muligheten for å levere som god. Dette tror jeg egentlig var et smart trekk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    24

  • frosken

    8

  • Kayia

    7

  • laban

    3

Mest aktive i denne tråden

Back in the days var dette mulig, men dette ble gjort om for en del år siden. Nå er det sånn at både instituttleder og veileder må støtte kandidatens søknad til doktorgradsutvalget, og utsettelser gis kun om de ser progresjon og vurderer muligheten for å levere som god. Dette tror jeg egentlig var et smart trekk... ;)

I enkelte fagmiljøer - bla medisin - er det mer vanlig å holde på lenge enn i andre (delvis fordi folk gjør det i tillegg til jobb i sykehus).  Akkurat innen medisinske fag finner du en del som bruker alle åtte årene, som er ca det maksimale man nå kan få godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back in the days var dette mulig, men dette ble gjort om for en del år siden. Nå er det sånn at både instituttleder og veileder må støtte kandidatens søknad til doktorgradsutvalget, og utsettelser gis kun om de ser progresjon og vurderer muligheten for å levere som god. Dette tror jeg egentlig var et smart trekk... ;)

Du har helt sikkert rett, jeg har bare vært i kulissene og sett at folk holder på leeenge, spesielt i "nesten ferdig"-fasen. Dette handler nesten alltid om medisinsk forskning, ref. frosken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker

Hei.

Trådstarter her. Jeg vet ikke om forumet skal brukes til slikt, men jeg har bare så lyst til å si hjertelig tusen takk til alle som tok seg tid til å hjelpe meg med å få litt orden på mine tanker, og sile ut de som ikke var rasjonelle eller hensiktsmessige. Dere var til stor hjelp, og jeg er overlykkelig over at jeg fulgte deres råd og ikke ga meg. Jeg ville i alle fall bare si at for min del hjalp det mye å få innspill fra personer som ikke kjente meg, tok min bekymring på alvor og kom med gode råd og innspill. Så tusen hjertelig takk alle sammen :)



Anonymous poster hash: 87cb7...ea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei.

Trådstarter her. Jeg vet ikke om forumet skal brukes til slikt, men jeg har bare så lyst til å si hjertelig tusen takk til alle som tok seg tid til å hjelpe meg med å få litt orden på mine tanker, og sile ut de som ikke var rasjonelle eller hensiktsmessige. Dere var til stor hjelp, og jeg er overlykkelig over at jeg fulgte deres råd og ikke ga meg. Jeg ville i alle fall bare si at for min del hjalp det mye å få innspill fra personer som ikke kjente meg, tok min bekymring på alvor og kom med gode råd og innspill. Så tusen hjertelig takk alle sammen :)

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

 

 

Det innlegget der setter nok alle som svarte deg stor pris på :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Hei.

Trådstarter her. Jeg vet ikke om forumet skal brukes til slikt, men jeg har bare så lyst til å si hjertelig tusen takk til alle som tok seg tid til å hjelpe meg med å få litt orden på mine tanker, og sile ut de som ikke var rasjonelle eller hensiktsmessige. Dere var til stor hjelp, og jeg er overlykkelig over at jeg fulgte deres råd og ikke ga meg. Jeg ville i alle fall bare si at for min del hjalp det mye å få innspill fra personer som ikke kjente meg, tok min bekymring på alvor og kom med gode råd og innspill. Så tusen hjertelig takk alle sammen :)

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

 

Nei det er totalt feil bruk av forumet og jeg skal sørge for at du blir bannet! Neida ;)

 

Men fortell hvordan det gikk da bestod du ?

Anonymous poster hash: 8d87e...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei.

Trådstarter her. Jeg vet ikke om forumet skal brukes til slikt, men jeg har bare så lyst til å si hjertelig tusen takk til alle som tok seg tid til å hjelpe meg med å få litt orden på mine tanker, og sile ut de som ikke var rasjonelle eller hensiktsmessige. Dere var til stor hjelp, og jeg er overlykkelig over at jeg fulgte deres råd og ikke ga meg. Jeg ville i alle fall bare si at for min del hjalp det mye å få innspill fra personer som ikke kjente meg, tok min bekymring på alvor og kom med gode råd og innspill. Så tusen hjertelig takk alle sammen :)

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

 

Jeg synes det er flott at du gir tilbakemelding i forum på hvordan det gikk. Det var veldig meningsfylt å diskutere denne situasjonen med deg, jeg tenker at det på sett og vis er forumet på sitt beste når noen drøfter viktige problemstillinger og tar til seg de tilbakemeldingene som gis:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Nei det er totalt feil bruk av forumet og jeg skal sørge for at du blir bannet! Neida ;)

 

Men fortell hvordan det gikk da bestod du ?

 

Jeg bestod med god margin, det gikk bedre enn jeg kunne våget å håpe på. Jeg synes fremdeles det er vanskelig å tro at noen vil kunne ansette meg i en jobb, men ingen kan uansett ta fra meg graden min.

 

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er flott at du gir tilbakemelding i forum på hvordan det gikk. Det var veldig meningsfylt å diskutere denne situasjonen med deg, jeg tenker at det på sett og vis er forumet på sitt beste når noen drøfter viktige problemstillinger og tar til seg de tilbakemeldingene som gis:-)

 

Takk, det var veldig hyggelig å høre. Jeg synes det var veldig godt å få luftet tankene med noen som ikke kjente meg og som ikke bare avspiste meg med at det går sikkert fint eller lignende. Når jeg leser gjennom spørsmålet og kommentarene jeg har skrevet igjen nå, blir jeg jo litt flau, men det var jo slik jeg tenkte, så det får vel bare være slik. Jeg lærer også mye gjennom de kommentarene andre får på sine spørsmål, og forsøker å stille spørsmålstegn ved mine egne tanker hele tiden, spesielt ved tankene om at andre bare forteller meg at ting er bra på grunn av sympati eller fordi de ikke vil såre. Det er fint å kunne ha noen å spørre om man er irrasjonell i sin tankegang eller om det er hold i det man tenker. Så tusen takk for det :)

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg bestod med god margin, det gikk bedre enn jeg kunne våget å håpe på. Jeg synes fremdeles det er vanskelig å tro at noen vil kunne ansette meg i en jobb, men ingen kan uansett ta fra meg graden min.

 

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

 

Herre så bra :) (leste denne tråden nå) Gratulerer både med ikke å gi deg og å bestå! Hurra for deg!

Anonymous poster hash: 9f870...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg bestod med god margin, det gikk bedre enn jeg kunne våget å håpe på. Jeg synes fremdeles det er vanskelig å tro at noen vil kunne ansette meg i en jobb, men ingen kan uansett ta fra meg graden min.i

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

Godt å høre:-) Jeg er egentlig ikke så overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...