Gå til innhold

Hode/nakkeverk

Anbefalte innlegg

Heisann

For litt over to år siden ble jeg slått og sparket i hode, nærmere bestemt i tinningen av kjæresten min.

Jeg fikk hjernerystelse og blåmerker på tyggemusklene i hjernen ga legen meg beskjed om.

I ettertid har jeg fått veldig vondt i hode og nakken + at jeg blir svimmel når jeg snur hode for å f.eks. se noe som er bak meg.

Jeg må altså snu hele kroppen i stedet for bare hode, det måtte jeg ikke før.

Kommer dette av den gangen, eller skyldes det antageligvis noe annet som f.eks. stiv nakke? Og uansett, finnes det noen form for alternativ behandling jeg kan ta?

Takk for svar, hilsen Stina

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39876-hodenakkeverk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Stina,

Det er vanskelig å vite om mishandlingen er årsaken til dine plager, men hvis stivheten begynte etter dette så er det sannsynlig. Jeg vil anbefale at du får undersøkt nakken din med CT og eventuelt MR ettersom plagene er blitt langvarige. Hvis bildene ikke viser noe sikkert galt kan flere typer behandling kanskje hjelpe. Jeg ville startet med en funkjsons- undersøkelse hos en kiropraktor og i tillegg vurdert akupunktur.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39876-hodenakkeverk/#findComment-150446
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...