Gå til innhold

Overdose og alene hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Er livredd for å ende opp i en altfor stor overdosei helgen og jeg er hjemme alene. Det er veldig vanskelig for meg om dagen, og jeg får mange impulser, tanker og bilder på hvordan en overdose vil utarte seg. 

Normalt sett har jeg en samboer, og har aldri tatt en overdose som har endt med noe mer dramatisk enn overvåkning på DPS. Altså aldri kommet via legevakten. 

Jeg tror jeg har kontroll, og planlegger ikke nødvendigvis hva jeg skal ta når. Tidligere har det vært impulshandlinger uten baktanke. Jeg er redd jeg skal ta for mye også er jeg helt alene hjemme. Når medisinene først begynner å virke er det "for sent". 

Samtidig vil jeg ikke ringe til legevakten helt edru og upåvirket før medisinene har begynt å virke. 

Alt er veldig vanskelig!! 

Anonymous poster hash: 2bb76...a66
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398801-overdose-og-alene-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skjønner at du har det veldig vanskelig nå. Har du en kriseplan? Noe som er bestemt (f.eks fra DPS) at du skal gjøre når disse tankene og impulsene kommer? Jeg tenker det er viktig at du ikke er alene nå. Har du ingen du kan være hos/som kan komme hjem til deg. Evt ringe ambulant team og fortelle om situasjonen din. Uansett kan det være riktig å ikke oppbevare medisiner i et stort kvantum som gjør at du kan ta selvmord med disse. Til meg var det en stor lettelse når jeg leverte inn en pose med medisiner jeg ikke lenger brukte til apoteket. Litt vanskelig for å ikke lenger ha denne muligheten, men samtidig godt å slippe å ha denne muligheten når tankene blir for mørke. Man greier selvsagt å ta sitt liv uansett men greit å kvitte seg med det man kan av tilgjengelige metoder. Stor klem til deg<3

Anonymous poster hash: 0367d...e17

AnonymBruker

Skjønner at du har det veldig vanskelig nå. Har du en kriseplan? Noe som er bestemt (f.eks fra DPS) at du skal gjøre når disse tankene og impulsene kommer? Jeg tenker det er viktig at du ikke er alene nå. Har du ingen du kan være hos/som kan komme hjem til deg. Evt ringe ambulant team og fortelle om situasjonen din. Uansett kan det være riktig å ikke oppbevare medisiner i et stort kvantum som gjør at du kan ta selvmord med disse. Til meg var det en stor lettelse når jeg leverte inn en pose med medisiner jeg ikke lenger brukte til apoteket. Litt vanskelig for å ikke lenger ha denne muligheten, men samtidig godt å slippe å ha denne muligheten når tankene blir for mørke. Man greier selvsagt å ta sitt liv uansett men greit å kvitte seg med det man kan av tilgjengelige metoder. Stor klem til deg<3

Jeg har en kriseplan ja, eller mestringsplan som den heter nå til dags. Jeg ønsker virkelig å klare det, men er så redd for konsekvensen ved å ikke klare det. 

Blir for dumt uansett .. 

Jeg har en kriseplan ja, eller mestringsplan som den heter nå til dags. Jeg ønsker virkelig å klare det, men er så redd for konsekvensen ved å ikke klare det. 

Blir for dumt uansett .. 

Hva sier mestringsplanen at du skal gjøre i slike tilfeller?

AnonymBruker

Hva sier mestringsplanen at du skal gjøre i slike tilfeller?

En hel haug med gode ting for meg selv. Bla a at jeg skal ta kontakt med døgnavd. noe jeg har gjort. Problemet er at jeg ikke ønsker meg selv noe godt, fortjener ikke noe godt. 

Fortjener ingenting

En hel haug med gode ting for meg selv. Bla a at jeg skal ta kontakt med døgnavd. noe jeg har gjort. Problemet er at jeg ikke ønsker meg selv noe godt, fortjener ikke noe godt. 

Fortjener ingenting

Hva skal til for at du tar ansvar?

Annonse

AnonymBruker

Hva skal til for at du tar ansvar?

Tja, si det. 

Det er ingen som vil ta ansvaret for meg. Jeg ønsker meg en pause fra alt og alle, bare noen timer eller døgn uten tankerkjør og angsthelvete. Medisin er en lettvint utvei, enda så skummelt det er. 

Tja, si det. 

Det er ingen som vil ta ansvaret for meg. Jeg ønsker meg en pause fra alt og alle, bare noen timer eller døgn uten tankerkjør og angsthelvete. Medisin er en lettvint utvei, enda så skummelt det er. 

For meg er det en litt fremmed tanke at noen andre skulle ha tatt ansvaret for _meg_.  Jeg tenker at dersom man er voksen og ikke-psykotisk, så kan man finne en vei til å ta ansvar for seg selv. Jeg ville ha trodd at dette var noe av det dere forsøkte å finne mestringsstrategier i forhold til når planen ble laget?

Kanskje du kan starte med å gå deg en lang tur?

AnonymBruker

Blir for dumt uansett ..

Redd for konsekvensene ved å ikke klare det? Forstår ikke hva du mener med dette? Klem

AnonymBruker

Redd for konsekvensene ved å ikke klare det? Forstår ikke hva du mener med dette? Klem

Redd for konsekvensene ved overdose generelt. Redd for å dø. Redd for å bli skadet. Samtidig så har jeg så sterkt ønske om litt fri. Bare noen timer! 

Redd for konsekvensene ved overdose generelt. Redd for å dø. Redd for å bli skadet. Samtidig så har jeg så sterkt ønske om litt fri. Bare noen timer! 

Hvis du går deg en lang tur nå i kveld - evt. løper deler av turen - , deretter tar deg en varm dusj, så vil du sannsynligvis sovne og sove i flere timer. Hva gjør at du ikke velger et slikt alternativ i stedet for å flørte med tanken om selvdestruktive handlinger ?

AnonymBruker

Det er jo det jeg ønsker, å sove! Men får visst ikke sove lenger. Er redd for å ende opp med altfor mange sovepiller i desperasjon. 

Jeg synes ikke jeg fortjener noe godt, så det å ta vanlige daglige valg er ekstremt vanskelig. Jeg "vet" hva jeg bør gjøre, men har så enormt store motkrefter mot å faktisk gjøre det. 

Annonse

stjernestøv

Det er jo det jeg ønsker, å sove! Men får visst ikke sove lenger. Er redd for å ende opp med altfor mange sovepiller i desperasjon. 

Jeg synes ikke jeg fortjener noe godt, så det å ta vanlige daglige valg er ekstremt vanskelig. Jeg "vet" hva jeg bør gjøre, men har så enormt store motkrefter mot å faktisk gjøre det. 

Hva med å få tak i seroquel, har du prøvd det? Tror du får sove av det + litt benzo kanskje? Ikke lett når slike krefter herjer inni deg sikkert, ikke lett å styre seg selv da.

AnonymBruker

Normal kveldsdose for meg er: 350 mg seroquel, 150 mg truxal, 20 mg stilnoct og 5 mg apodorm. Masse medisiner jeg kan misbruke og overdosere, men stort sett holder jeg meg der. Når det kniper (som nå når jeg ikke får sove) blir jeg ganske desperat etter noen medisiner som viker!! 

Det høres ut som om du er svært flink til å sørge for å unnlate å gjøre konstruktive ting.

Jeg foreslår fortsatt at du tar på deg joggesko, går og løper en lang tur, tar en varm dusj og så prøver å sove.  Stopp kverningen og flørtingen med tankene om overdose, og bruk i stedet energien din på en tur.

Just do it!

stjernestøv

Normal kveldsdose for meg er: 350 mg seroquel, 150 mg truxal, 20 mg stilnoct og 5 mg apodorm. Masse medisiner jeg kan misbruke og overdosere, men stort sett holder jeg meg der. Når det kniper (som nå når jeg ikke får sove) blir jeg ganske desperat etter noen medisiner som viker!! 

Oi, det forstår jeg ja :huh: Det var trist at du sliter sånn for tiden. Men ikke ta overdose!

Endret av stjernestøv
stjernestøv

Bare håper det går bra med deg og at du får sove. God natt!

AnonymBruker

Ønsker deg en god natt, klem<3

bare husk;det kommer en ny dag imorgen!! sikker mange som ønsker deg vel,ta kontakt med dem,selv om det er natt. har vært der selv,og vet at det er lys i tunellen selv om du ikke ser det!kanskje du kan snakke med legevakten? eller kirkens sos? eller sidetmed ord? har nr hvis du trenger det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...