Gå til innhold

Overdose og alene hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

TS her.

Det gikk veldig fint på fredag, løp en tur og ble utslitt så tankene ble flyttet på noe annet.

I går derimot ble det altfor mange piller, jeg fikk panikk og ringte til min DPS. De ringte etter ambulanse og her ligger jeg på sykehuset etter pumping og kull i hele systemet.

Anbefales ikke!!!

Anonymous poster hash: 2bb76...a66

Fortsetter under...

off da,det var ikke bra nei. kanskje du kunne klart å ringe noen du kjenner godt-før du tar for mange tabletter neste gang? vet det er lett å si men det har så mye å si,det å få snakke med noen,kan jo ringe dps og :) håper det går bra med deg,lykke til :)

Nils Håvard Dahl, psykiater

TS her.

Det gikk veldig fint på fredag, løp en tur og ble utslitt så tankene ble flyttet på noe annet.

I går derimot ble det altfor mange piller, jeg fikk panikk og ringte til min DPS. De ringte etter ambulanse og her ligger jeg på sykehuset etter pumping og kull i hele systemet.

Anbefales ikke!!!

Du vil tydeligvis dette.

Det er tydeligvis ikke lett for psyke personer uten impulskontroll, men likevel mener jeg til en viss grad at alle har et snev av impulskontroll. Hvorfor vil du deg selv så vondt? Kan du ikke finne egne måter å undertrykke disse impulsene mot selvdestruktiv handling. Finne måter som passer for akkurat deg vil vel være det beste. Finn noe du liker å gjøre/noe du brenner for. Noe du kan ha i bakhånd når impulsene mot suicidal atferd blir for store. Hvis du ikke vil ta livet ditt, du vil ikke dø.. Tenk på konsekvensene av det du gjør, tenk at en gang kan det gå galt, og slik jeg forstår det så er det ikke det du ønsker.

Som andre nevner; finn mestringsstrategier, som passer for akkurat DEG.

Ta ansvar for ditt eget liv. Tenk at du er i kontrollen når det gjelder ditt liv. Langsiktig så er det ikke andres jobb å passe på deg, det er du som har ansvar for deg og ditt liv.

Annonse

• 6 år senere...
På 23.5.2014 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Er livredd for å ende opp i en altfor stor overdosei helgen og jeg er hjemme alene. Det er veldig vanskelig for meg om dagen, og jeg får mange impulser, tanker og bilder på hvordan en overdose vil utarte seg. 

Normalt sett har jeg en samboer, og har aldri tatt en overdose som har endt med noe mer dramatisk enn overvåkning på DPS. Altså aldri kommet via legevakten. 

Jeg tror jeg har kontroll, og planlegger ikke nødvendigvis hva jeg skal ta når. Tidligere har det vært impulshandlinger uten baktanke. Jeg er redd jeg skal ta for mye også er jeg helt alene hjemme. Når medisinene først begynner å virke er det "for sent". 

Samtidig vil jeg ikke ringe til legevakten helt edru og upåvirket før medisinene har begynt å virke. 

Alt er veldig vanskelig!! 

Så du planlegger altså å ta en overdose kun for å få oppmerksomhet? 

Anonymkode: ba590...536

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...