Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg brukte denne medisinen fikk jeg en voldsom diare som gjorde at jeg måtte ha et toalett tilgjengelig hele tiden.

Et annet problem var at det luktet veldig ille når jeg hadde vært på toalettet. Så ille at jeg skammet meg dybt når jeg måtte på offentlige toalett.

Et annet problem var at midjemålet økte ganske kraftig. Føltes som jeg hadde altfor mye væske i kroppen. Hoven i anklene.lest

Dette er veldig synd da jeg hadde veldig bra effekt av litium. Slapp denne intense, gnagende indre smerten hele tiden.

Jeg har lest ganske mye om priadel og vurderer om jeg skal spørre legen om dette. Orker ikke å gå sånn så veldig lenge. Denne skal jo ha mindre bivirkninger på magen?

Er det stor sjanse for at bivirkningene blir mindre på denne? Det er liksom siste sjanse for meg. Jeg har jo et valg. Drite meg ihjel, eller dø av psykisk sykdom. Hadde ihvertfall humøret i behold da jeg brukte litium.

Skrevet

Da jeg brukte denne medisinen fikk jeg en voldsom diare som gjorde at jeg måtte ha et toalett tilgjengelig hele tiden.

Et annet problem var at det luktet veldig ille når jeg hadde vært på toalettet. Så ille at jeg skammet meg dybt når jeg måtte på offentlige toalett.

Et annet problem var at midjemålet økte ganske kraftig. Føltes som jeg hadde altfor mye væske i kroppen. Hoven i anklene.lest

Dette er veldig synd da jeg hadde veldig bra effekt av litium. Slapp denne intense, gnagende indre smerten hele tiden.

Jeg har lest ganske mye om priadel og vurderer om jeg skal spørre legen om dette. Orker ikke å gå sånn så veldig lenge. Denne skal jo ha mindre bivirkninger på magen?

Er det stor sjanse for at bivirkningene blir mindre på denne? Det er liksom siste sjanse for meg. Jeg har jo et valg. Drite meg ihjel, eller dø av psykisk sykdom. Hadde ihvertfall humøret i behold da jeg brukte litium.

Ja det finnes en løsning!

Jeg hadde samme problemer som deg + kvalme. Ble straks satt over på litium carbonat som har et annet bindemiddel enn vanlig litium og som er mildere mot mage. Da løste problemene seg :) Psykiateren din må fylle ut et skjema og sende inn søknad, det er en dyr medisin. Men var helt uproblematisk for meg :) Lykke til!  

Skrevet

Kjenner ei som hadde kronisk diare på litium og skiftet til Priadel og nå har ingen bivirkninger

Skrevet

Finnes det ikke mange typer stemningsstabiliserende? Antikonvulsiver som Lamictal f.eks...

http://en.wikipedia.org/wiki/Mood_stabilizer

Har dessverre prøvd det meste av medisiner. Fått divererse bivirkninger på så og si alt som jeg ikke kan leve med. Lamictal ble jeg utrolig glemsk av. Startet en setning og hadde glemt hva jeg skulle si før jeg var ferdig. Fungerte ikke på jobb, var jo ingen vits i å gi meg info. Kastet til og med bort bilen min :-).

Skrevet

Ja det finnes en løsning!

Jeg hadde samme problemer som deg + kvalme. Ble straks satt over på litium carbonat som har et annet bindemiddel enn vanlig litium og som er mildere mot mage. Da løste problemene seg :) Psykiateren din må fylle ut et skjema og sende inn søknad, det er en dyr medisin. Men var helt uproblematisk for meg :) Lykke til!

Tusen, tusen takk, veldig godt å høre. Dette blir nok medisinen jeg må prøve når (hvis) jeg blir syk igjen.

Skrevet

Kjenner ei som hadde kronisk diare på litium og skiftet til Priadel og nå har ingen bivirkninger

Da blir det nok den neste gang :-). Noen som vet hva den koster? Får den vel på blå resept uansett?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er absolutt verdt et forsøk med Priadel.

Skrevet

Ja, det er absolutt verdt et forsøk med Priadel.

Har du pasienter som bruker priadel? Får man den på blå resept?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...