Nycora Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Da jeg brukte denne medisinen fikk jeg en voldsom diare som gjorde at jeg måtte ha et toalett tilgjengelig hele tiden. Et annet problem var at det luktet veldig ille når jeg hadde vært på toalettet. Så ille at jeg skammet meg dybt når jeg måtte på offentlige toalett. Et annet problem var at midjemålet økte ganske kraftig. Føltes som jeg hadde altfor mye væske i kroppen. Hoven i anklene.lest Dette er veldig synd da jeg hadde veldig bra effekt av litium. Slapp denne intense, gnagende indre smerten hele tiden. Jeg har lest ganske mye om priadel og vurderer om jeg skal spørre legen om dette. Orker ikke å gå sånn så veldig lenge. Denne skal jo ha mindre bivirkninger på magen? Er det stor sjanse for at bivirkningene blir mindre på denne? Det er liksom siste sjanse for meg. Jeg har jo et valg. Drite meg ihjel, eller dø av psykisk sykdom. Hadde ihvertfall humøret i behold da jeg brukte litium. 0 Siter
Arnold Stallone Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Finnes det ikke mange typer stemningsstabiliserende? Antikonvulsiver som Lamictal f.eks... http://en.wikipedia.org/wiki/Mood_stabilizer 0 Siter
mussa Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Da jeg brukte denne medisinen fikk jeg en voldsom diare som gjorde at jeg måtte ha et toalett tilgjengelig hele tiden. Et annet problem var at det luktet veldig ille når jeg hadde vært på toalettet. Så ille at jeg skammet meg dybt når jeg måtte på offentlige toalett. Et annet problem var at midjemålet økte ganske kraftig. Føltes som jeg hadde altfor mye væske i kroppen. Hoven i anklene.lest Dette er veldig synd da jeg hadde veldig bra effekt av litium. Slapp denne intense, gnagende indre smerten hele tiden. Jeg har lest ganske mye om priadel og vurderer om jeg skal spørre legen om dette. Orker ikke å gå sånn så veldig lenge. Denne skal jo ha mindre bivirkninger på magen? Er det stor sjanse for at bivirkningene blir mindre på denne? Det er liksom siste sjanse for meg. Jeg har jo et valg. Drite meg ihjel, eller dø av psykisk sykdom. Hadde ihvertfall humøret i behold da jeg brukte litium. Ja det finnes en løsning! Jeg hadde samme problemer som deg + kvalme. Ble straks satt over på litium carbonat som har et annet bindemiddel enn vanlig litium og som er mildere mot mage. Da løste problemene seg Psykiateren din må fylle ut et skjema og sende inn søknad, det er en dyr medisin. Men var helt uproblematisk for meg Lykke til! 0 Siter
missmas Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Kjenner ei som hadde kronisk diare på litium og skiftet til Priadel og nå har ingen bivirkninger 0 Siter
Nycora Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Skrevet 25. mai 2014 Finnes det ikke mange typer stemningsstabiliserende? Antikonvulsiver som Lamictal f.eks... http://en.wikipedia.org/wiki/Mood_stabilizer Har dessverre prøvd det meste av medisiner. Fått divererse bivirkninger på så og si alt som jeg ikke kan leve med. Lamictal ble jeg utrolig glemsk av. Startet en setning og hadde glemt hva jeg skulle si før jeg var ferdig. Fungerte ikke på jobb, var jo ingen vits i å gi meg info. Kastet til og med bort bilen min :-). 0 Siter
Nycora Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Skrevet 25. mai 2014 Ja det finnes en løsning! Jeg hadde samme problemer som deg + kvalme. Ble straks satt over på litium carbonat som har et annet bindemiddel enn vanlig litium og som er mildere mot mage. Da løste problemene seg Psykiateren din må fylle ut et skjema og sende inn søknad, det er en dyr medisin. Men var helt uproblematisk for meg Lykke til! Tusen, tusen takk, veldig godt å høre. Dette blir nok medisinen jeg må prøve når (hvis) jeg blir syk igjen. 0 Siter
Nycora Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Skrevet 25. mai 2014 Kjenner ei som hadde kronisk diare på litium og skiftet til Priadel og nå har ingen bivirkninger Da blir det nok den neste gang :-). Noen som vet hva den koster? Får den vel på blå resept uansett? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Ja, det er absolutt verdt et forsøk med Priadel. 0 Siter
Nycora Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Skrevet 26. mai 2014 Ja, det er absolutt verdt et forsøk med Priadel. Har du pasienter som bruker priadel? Får man den på blå resept? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.