Gå til innhold

Taper

Anbefalte innlegg

Arnold Stallone
Skrevet

Jeg får ikke til noe som helst jeg. Tidligere i livet var jeg så flink. Nå er jeg bare en tosk. Ikke rart folk hater meg, de ser ned på tapere. I alle fall når jeg taper. Jeg vet ikke hva samfunnet har imot meg. Noe er det. Føler for å ta hevn.

stjernestøv
Skrevet

Jeg får ikke til noe som helst jeg. Tidligere i livet var jeg så flink. Nå er jeg bare en tosk. Ikke rart folk hater meg, de ser ned på tapere. I alle fall når jeg taper. Jeg vet ikke hva samfunnet har imot meg. Noe er det. Føler for å ta hevn.

Hvorfor er du en taper? Jeg tror ikke livet handler om å vinne og å være best, så lenge man gjør sitt beste er det godt nok. Men det er sant, samfunnet ser opp til vinnere og "de beste". Egentlig er alle gode nok, men her på jorden konkurerer folk mye om hvem som er best. Har egentlig aldri forstått vitsen med det.

Arnold Stallone
Skrevet

Hvorfor er du en taper?

Vet ikke hvorfor folk ser på meg som en taper.

stjernestøv
Skrevet

Vet ikke hvorfor folk ser på meg som en taper.

Du er ikke en taper selv om noen folk ser på deg som det, da er det deres tap at de er så fordomsfulle. Noen ser på enkelte folk som "tapere" i samfunnet, men hvor har de lært det og er det rett?

Arnold Stallone
Skrevet

Du er ikke en taper selv om noen folk ser på deg som det, da er det deres tap at de er så fordomsfulle. Noen ser på enkelte folk som "tapere" i samfunnet, men hvor har de lært det og er det rett?

Det kan vel være rett det, jeg er taper fordi jeg ikke har de vanlige menneskelige egenskapene som samvittighet og respekt.

stjernestøv
Skrevet

Det kan vel være rett det, jeg er taper fordi jeg ikke har de vanlige menneskelige egenskapene som samvittighet og respekt.

Jeg synes ikke det er rett, ingen har mer verdi enn andre...vi er alle i samme båt. Alle kan ikke ha de samme egenskapene heller, det er ikke meningen at vi skal være like.

Skrevet

Har noen sagt at de ser på deg som en taper eller er det bare noe du tror? Og hevn, hva mener du med det? Å hevne seg er vel noe man bare vurderer hvis noen har gjort en veldig vondt, så da mener du det er noens skyld at du ikke er så vellykket som du ønsker?

Arnold Stallone
Skrevet

Ok, det føles som om alle ser på meg som en taper og et dårlig menneske. Det er det jeg føler når jeg er rundt andre. Når jeg er hjemme og, for det er jo folk utenfor.

Med hevn mener jeg noe voldelig, men kommer selvsagt ikke til å gjøre noe. Hevn fordi jeg begynner å hate samfunnet.

DexterMorgan
Skrevet

Hva er det de som ser på deg som taper sier?

Eller tolker du det ut ifra blikket deres?

Eller er det kanskje deg selv som ser på deg selv som en taper (dårlig selvtillit) ?

Hva er det du mener samfunnet burde gjort annerledes ovenfor deg som hadde gjort ting bedre for deg ? Og er slike forventninger realistiske?

Arnold Stallone
Skrevet

De sier/roper nedsettende ting. Forskjellige ting. Men dette kan komme fra meg selv, ja.

Jeg mener ikke samfunnet burde gjort det noe bedre for meg, snarere tvert imot. Kanskje puttet meg i fengsel. Men jeg får likevel lyst til å hevne meg. Det fordi jeg hater. Eller hevn er vel kanskje et feil ord.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir man taper fordi man ikke eier samvittighet og respekt?

Anonymous poster hash: 3c79e...447

Arnold Stallone
Skrevet

Hvordan blir man taper fordi man ikke eier samvittighet og respekt?

Det er synonymer.

AnonymBruker
Skrevet

Det er synonymer.

En psykopat eier ikke samvittighet og respekt. Er han også en taper?

Arnold Stallone
Skrevet

En psykopat eier ikke samvittighet og respekt. Er han også en taper?

Ja, det vil jeg si. Han har tapt som menneske. Men det er mange flere tapere enn det er psykopater.

AnonymBruker
Skrevet

De sier/roper nedsettende ting. Forskjellige ting. Men dette kan komme fra meg selv, ja.

Det gjør det garantert.

Jeg mener ikke samfunnet burde gjort det noe bedre for meg, snarere tvert imot. Kanskje puttet meg i fengsel.

Har du gjort noe galt?

Arnold Stallone
Skrevet

Har du gjort noe galt?

Kanskje jeg har lurt helsevesenet i et tiår og svindlet trygd... hvem vet.

DexterMorgan
Skrevet

Jeg mener ikke samfunnet burde gjort det noe bedre for meg, snarere tvert imot. Kanskje puttet meg i fengsel. Men jeg får likevel lyst til å hevne meg. Det fordi jeg hater. Eller hevn er vel kanskje et feil ord.

Ja dette høres ut som en vrangforestilling da det er veldig usannsynelig, uansett om du liker det eller ei så har folk flest nok med sitt og bryr seg ikke om hva du holder på med.

Straffer du folk pga en vrangforestilling så ender det som regel veldig dårlig det ser vi jo på diverse terrorhandlinger etc.

Lykke til på veien osten min

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg har lurt helsevesenet i et tiår og svindlet trygd... hvem vet.

Du får melde deg på NAV i morgen da.

AnonymBruker
Skrevet

Ja dette høres ut som en vrangforestilling da det er veldig usannsynelig, uansett om du liker det eller ei så har folk flest nok med sitt og bryr seg ikke om hva du holder på med.

Straffer du folk pga en vrangforestilling så ender det som regel veldig dårlig det ser vi jo på diverse terrorhandlinger etc.

Lykke til på veien osten min

Tullekopp.

christensen1365381166
Skrevet

Hvis samfunnet har noe imot deg, hvorfor gir de deg penger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...