AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 hva slags type dissosiering er det snakk om når man dissosierer på denne måten: ser filmer man diskuterer og anbefaler til andre, selv om jeg aldri har sett de/enkelte aldri hørt om, (har sett disse filmene det er snakk om "igjen" uten å kjenne igjen noe som helst) Sånne ting kommer frem da de skal snakke med meg om filmene jeg anbefalte...hvor jeg ikke skjønner hva de snakker om. har samtaler på jobb hvor vi blir enige om hvordan vi skal gjøre ting, hvorpå jeg noen minutter/halvtime senere går inn på kontoret til denne personen og sier vi må diskutere hva vi skal gjøre ang. saken, hvorpå jeg får beskjed om at vi nettopp har diskutert det(uten at jeg vet det) at jeg har prøvd å overtale min samboer til å kjøpe ett hus jeg likte veldig godt, og fikk sjokk da jeg litt senere fikk høre om dette og se bilder av dette huset, som jeg synes var helt forferdelig, huset og stedet så ikke ut) Studert fag jeg ikke visste jeg studerte, trodde jeg bare var heldig med karakteren(visste at jeg hadde faget, men jeg hadde ikke tid til å studere nettopp det faget, var andre fag som var viktigere, min samboer som fortalte meg at jeg studerte dette) Noe annet merkelig er at hvis jeg får ett spørsmål ang. noe på jobb som jeg ikke har peiling på, så får jeg en blokkering i hodet, blir helt tomt, også hører jeg meg selv snakke, mens jeg tenker at det jeg hører meg selv si kan umulig være rett, men det var faktisk rett...:S Dette er noen få eksempler på hvordan ting forløper seg for meg, men lurer på hva som fører til dette? Har hørt at følelser kan få en til å dissosiere, kan man virkelig gå glipp av så mye bare pga følelser? Går for tiden i terapi, men ønsker å finne ut mer om dette. Anonymous poster hash: 01b45...9dc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 Skrevet 28. mai 2014 Kan høres ut som beskrivelse på en dissosiativ lidelse ( DID). Denne diagnosen er omdiskutert og ikke alle mener den eksisterer. Men det du skriver passer inn i beskrivelsen. Håper du finner ut av det.Anonymous poster hash: 253d8...81e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 Skrevet 30. mai 2014 Finnes DID i flere grader? Anonymous poster hash: 01b45...9dc 0 Siter
larimar Skrevet 30. mai 2014 Skrevet 30. mai 2014 Såvidt jeg forstår det så foregår dissosiering langs et spektrum, der DID er den mest alvorligste, så da finnes det nok alvorlighetsgrader innfor DID også. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 Skrevet 31. mai 2014 Hva med blandet dissosiativ lidelse, kan det slå ut i symptomene jeg har nevnt ovenfor? For selv om de jeg kjenner sier jeg oppfører meg som forskjellige personer, med forskjellige interesser og preferanser osv, så kan jeg huske noe av dette(men føler meg ekstremt kontrollert)og har jo også endel jeg ikke husker i det hele tatt. folk har alltid forvirret meg, alltid lurt på hvorfor de lagde sine egne historier om meg, ting jeg har sagt og gjort osv. Anonymous poster hash: 01b45...9dc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Hva med blandet dissosiativ lidelse, kan det slå ut i symptomene jeg har nevnt ovenfor?For selv om de jeg kjenner sier jeg oppfører meg som forskjellige personer, med forskjellige interesser og preferanser osv, så kan jeg huske noe av dette(men føler meg ekstremt kontrollert)og har jo også endel jeg ikke husker i det hele tatt. folk har alltid forvirret meg, alltid lurt på hvorfor de lagde sine egne historier om meg, ting jeg har sagt og gjort osv. Anonymous poster hash: 01b45...9dc Dissosiative lidelser deles inn i to grader: uspesifisert dissosiativ lidelse og DID. Det du beskriver her passer som hånd i hanske med beskrivelsen av DID, men hvis du ikke har fullstendig hukommelsestap er det kanskje uspesifisert. Hva annet som evnt kan gi samme symptomer som du beskriver her vet jeg ikke. Har inntrykk av at det er to motpoler i fagmiljøet ang dissosiative lidelser, et fagmiljø som anerkjenner diagnosen mot enkelte skeptikere som ikke gjør det. Finnes mye å lese om det på nettet.Anonymous poster hash: 253d8...81e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.