Gå til innhold

Ritalin til voksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 år, og har nylig blitt utredet for ADHD.

Nå vurderes det oppstart av Ritalin, men jeg leste at det ikke var særlig anbefalt behandling for voksne. I tillegg med spiseforstyrrelse-problematikk, depresjon, søvnmangel... ??

Anonymous poster hash: 3ed6a...325
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det helt nye er at Ritalin depot har fått adhd hos voksne som godkjent indikasjon og i tillegg godkjent på blå resept.

Når det gjelder bruken av Ritalin når en har komorbide/tilleggslidelser, er det en vurdering som behandlende psykiater må gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Det blir opp til adhd-pol å bestemme om jeg skal på medisiner eller ikke. De får vel vite mer om meg fra behandleren håper jeg...

Uansett er jeg usikker, syns det høres ut som veldig mange bivirkninger med ritalin. Pluss at jeg ikke føler diagnosen stemmer.

Anonymous poster hash: 3ed6a...325

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...